Goedemorgen,
Nadat ik aardig wat andere auto's de afgelopen tijd onder handen genomen heb, stond er eentje bij die constant redelijk smerig was en waar ik geen tijd voor had --> mijn eigen auto.
Is natuurlijk ook geen reclame met een smerige auto naar klanten gaan.
Dus gisteren in alle vroegte opgestaan om eens te gaan beginnen aan mijn eigen auto, een Renault Laguna Grandtour.
Eens wat foto's geknipt vooraf, was niet echt bijzonder smerig maar schoon was ie ook niet:
Zoals altijd begin ik altijd als eerste met de wielkasten , banden , velgen. Geen idee waarom eigenlijk, maar vind het gewoon het fijnste werken, dus nadat ik alle troep uit de wielkasten had gespoten, heb ik als eerste de wielkasten maar mooi in de APC gezet en netjes ingesmeerd, daarna de banden goed ontvet:
Toen waren de velgen aan de beurt, ik had thuis Meguiars Soft Gel shampoo thuis staan, maar ben niet tevreden over die shampoo, dus heb die gedegradeerd tot velgenshampoo en daarna de velgen goed schoongemaakt met een washmitt:
Daarna de sierlijsten, emblemen, en alle spullen waar ik met een spons niet goed bijkwam, netjes schoongemaakt met APC 1:10 en met een schoon fijn borsteltje:
Zo, nadat ik de auto goed gewassen had met Meguiars Gold Class shampoo en de auto gekleid had met Poorboys klei en Mothers lubricant werd het tijd om de lak eens te gaan inspeceteren. Lak zag er slecht uit, dat wist ik. En ik had ook echt niet de illusie om dat ik alles weer 100% zou worden, want daar waren sommige krassen te diep voor en met alleen een DAP900 krijg ik die er niet uit, maar hier een overzichtje:
En swirls ohne ende had die ook:
Ben dus begonnen met een testspot met Mezzo op wit. Nou, daar veranderde dus niet veel door. Daarna Inizio op oranje. Een beetje resultaat, dus heb toen maar mijn sterkste combinatie gepakt die ik thuis heb, dat is Inizio op een gele pad. Swirls verdwenen nu wel, alleen de diepere krasjes her en der, die kreeg ik er niet uit, is gelukkig wel verminderd, maar kreeg ze er niet helemaal uit.
En de Inizio wil nog redelijk stoffen:
Gelukkig kwam de kleur wel een stuk omhoog en daarmee ook de glans:
Daarna afgebouwd met Mezzo op wit en Finale groen en de glans kwam hier helemaal terug:
Daarna de auto nog nabehandeld met Meguiars M16 bandjes mooi zwart gemaakt, velgen met sealent van Poorboys behandeld en met de Autofinesse de rubbers en trims behandeld, en toen was ie klaar:
En omdat de meeste hier wel wat reflectieshots kunnen waarderen heb ik die natuurlijk ook gemaakt:
Zo dat was hem weer voor dit weekend.
Volgend weekend staat er weer een raket op het programma:
Alweer een BMW 1M, deze keer in het wit en dan op het meest mooie plekje ter wereld : De Nürburgring/Nordschleife ! ^
Nadat ik aardig wat andere auto's de afgelopen tijd onder handen genomen heb, stond er eentje bij die constant redelijk smerig was en waar ik geen tijd voor had --> mijn eigen auto.
Is natuurlijk ook geen reclame met een smerige auto naar klanten gaan.
Dus gisteren in alle vroegte opgestaan om eens te gaan beginnen aan mijn eigen auto, een Renault Laguna Grandtour.
Eens wat foto's geknipt vooraf, was niet echt bijzonder smerig maar schoon was ie ook niet:
Zoals altijd begin ik altijd als eerste met de wielkasten , banden , velgen. Geen idee waarom eigenlijk, maar vind het gewoon het fijnste werken, dus nadat ik alle troep uit de wielkasten had gespoten, heb ik als eerste de wielkasten maar mooi in de APC gezet en netjes ingesmeerd, daarna de banden goed ontvet:
Toen waren de velgen aan de beurt, ik had thuis Meguiars Soft Gel shampoo thuis staan, maar ben niet tevreden over die shampoo, dus heb die gedegradeerd tot velgenshampoo en daarna de velgen goed schoongemaakt met een washmitt:
Daarna de sierlijsten, emblemen, en alle spullen waar ik met een spons niet goed bijkwam, netjes schoongemaakt met APC 1:10 en met een schoon fijn borsteltje:
Zo, nadat ik de auto goed gewassen had met Meguiars Gold Class shampoo en de auto gekleid had met Poorboys klei en Mothers lubricant werd het tijd om de lak eens te gaan inspeceteren. Lak zag er slecht uit, dat wist ik. En ik had ook echt niet de illusie om dat ik alles weer 100% zou worden, want daar waren sommige krassen te diep voor en met alleen een DAP900 krijg ik die er niet uit, maar hier een overzichtje:
En swirls ohne ende had die ook:
Ben dus begonnen met een testspot met Mezzo op wit. Nou, daar veranderde dus niet veel door. Daarna Inizio op oranje. Een beetje resultaat, dus heb toen maar mijn sterkste combinatie gepakt die ik thuis heb, dat is Inizio op een gele pad. Swirls verdwenen nu wel, alleen de diepere krasjes her en der, die kreeg ik er niet uit, is gelukkig wel verminderd, maar kreeg ze er niet helemaal uit.
En de Inizio wil nog redelijk stoffen:
Gelukkig kwam de kleur wel een stuk omhoog en daarmee ook de glans:
Daarna afgebouwd met Mezzo op wit en Finale groen en de glans kwam hier helemaal terug:
Daarna de auto nog nabehandeld met Meguiars M16 bandjes mooi zwart gemaakt, velgen met sealent van Poorboys behandeld en met de Autofinesse de rubbers en trims behandeld, en toen was ie klaar:
En omdat de meeste hier wel wat reflectieshots kunnen waarderen heb ik die natuurlijk ook gemaakt:
Zo dat was hem weer voor dit weekend.
Volgend weekend staat er weer een raket op het programma:
Alweer een BMW 1M, deze keer in het wit en dan op het meest mooie plekje ter wereld : De Nürburgring/Nordschleife ! ^