• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Renault Laguna Grand Tour 2001

Sharif

Detailing addict
22 jul 2012
125
62
Goedemorgen,

Nadat ik aardig wat andere auto's de afgelopen tijd onder handen genomen heb, stond er eentje bij die constant redelijk smerig was en waar ik geen tijd voor had --> mijn eigen auto.
Is natuurlijk ook geen reclame met een smerige auto naar klanten gaan.

Dus gisteren in alle vroegte opgestaan om eens te gaan beginnen aan mijn eigen auto, een Renault Laguna Grandtour.

Eens wat foto's geknipt vooraf, was niet echt bijzonder smerig maar schoon was ie ook niet:


IMG_7916.jpg

IMG_7917.jpg
IMG_7918.jpg
IMG_7920.jpg
IMG_7919.jpg



Zoals altijd begin ik altijd als eerste met de wielkasten , banden , velgen. Geen idee waarom eigenlijk, maar vind het gewoon het fijnste werken, dus nadat ik alle troep uit de wielkasten had gespoten, heb ik als eerste de wielkasten maar mooi in de APC gezet en netjes ingesmeerd, daarna de banden goed ontvet:

IMG_7923.jpg

IMG_7924.jpg

IMG_7922.jpg


Toen waren de velgen aan de beurt, ik had thuis Meguiars Soft Gel shampoo thuis staan, maar ben niet tevreden over die shampoo, dus heb die gedegradeerd tot velgenshampoo en daarna de velgen goed schoongemaakt met een washmitt:

IMG_7923.jpg

IMG_7929.jpg

IMG_7930.jpg



Daarna de sierlijsten, emblemen, en alle spullen waar ik met een spons niet goed bijkwam, netjes schoongemaakt met APC 1:10 en met een schoon fijn borsteltje:


IMG_7934.jpg

IMG_7935.jpg

IMG_7936.jpg

IMG_7937.jpg



Zo, nadat ik de auto goed gewassen had met Meguiars Gold Class shampoo en de auto gekleid had met Poorboys klei en Mothers lubricant werd het tijd om de lak eens te gaan inspeceteren. Lak zag er slecht uit, dat wist ik. En ik had ook echt niet de illusie om dat ik alles weer 100% zou worden, want daar waren sommige krassen te diep voor en met alleen een DAP900 krijg ik die er niet uit, maar hier een overzichtje:

IMG_7938.jpg

IMG_7939.jpg
IMG_7940.jpg

IMG_7941.jpg


En swirls ohne ende had die ook:

IMG_7943.jpg

IMG_7944.jpg


Ben dus begonnen met een testspot met Mezzo op wit. Nou, daar veranderde dus niet veel door. Daarna Inizio op oranje. Een beetje resultaat, dus heb toen maar mijn sterkste combinatie gepakt die ik thuis heb, dat is Inizio op een gele pad. Swirls verdwenen nu wel, alleen de diepere krasjes her en der, die kreeg ik er niet uit, is gelukkig wel verminderd, maar kreeg ze er niet helemaal uit.
En de Inizio wil nog redelijk stoffen:

IMG_7946.jpg


Gelukkig kwam de kleur wel een stuk omhoog en daarmee ook de glans:

IMG_7948.jpg


Daarna afgebouwd met Mezzo op wit en Finale groen en de glans kwam hier helemaal terug:

IMG_7955.jpg



Daarna de auto nog nabehandeld met Meguiars M16 bandjes mooi zwart gemaakt, velgen met sealent van Poorboys behandeld en met de Autofinesse de rubbers en trims behandeld, en toen was ie klaar:

IMG_7958.jpg

IMG_7959.jpg

IMG_7960.jpg

IMG_7971.jpg

IMG_7975.jpg

IMG_7976.jpg

IMG_7979.jpg

IMG_7982.jpg

IMG_7987.jpg

IMG_7988.jpg



En omdat de meeste hier wel wat reflectieshots kunnen waarderen heb ik die natuurlijk ook gemaakt:

IMG_7966.jpg

IMG_7965.jpg

IMG_7964.jpg

IMG_7963.jpg

IMG_7956.jpg

IMG_7953.jpg



Zo dat was hem weer voor dit weekend.

Volgend weekend staat er weer een raket op het programma:

Alweer een BMW 1M, deze keer in het wit en dan op het meest mooie plekje ter wereld : De Nürburgring/Nordschleife ! :)^
 
Mooi resultaat :cool:

......en dan zegt ie dat de lak er nog behoorlijk bij stond rofl (inizio+geel zegt toch genoeg ? )

Banden, velgen en wielkasten eerst : prima , hoort ook zo , heb je het al eens andersom geprobeerd ? ( of maak jij geen spetters tijdens die klus :D )

Je had best een drupje finale kunnen gebruiken bij de inizio , stoft toch iets minder .
 
tja, je eigen materiaal ook verzorgen hé...was lang geleden zo te zien...het eindresultaat is weer helemaal ok...mooie spiegel :)^
 
Netjes hoor, kon die wel gebruiken ;)

Waarmee heb je hem afgewerkt? of lees ik nou ergens overheen...
 
Mooi resultaat, netjes gewerkt!

Nog even een vraagje, ik zie het bij een aantal detailers hier op het forum, maar waar zijn die halve bakjes onder/tegen de banden voor :weetniet ?
 
@ Tim66:

Dat zijn hulpmiddelen zodat er geen slang achter je band blijft hangen als je die naar je toe trekt.
Ook handig voor elektriciteitssnoeren.
 
Mooi resultaat, tip wat betreft de foto's. Maak reflectieshots met een lamp of zon. Nu krijg je namelijk niet echt een goed beeld van het resultaat. Als ik een auto vol swirls even was en wat wax erop smeer kan ik al zulke reflectieshots maken.

een klein voorbeeldje, deze auto met deze reflectie:
IMG_3453.jpg

496e912b.jpg

ziet er in de zon zo uit:
IMG_3450.jpg