• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Renault Twingo II Blue Majorelle - Quick wash - Veel foto's

P8r

Detailing addict
9 jun 2011
110
62
Aangezien ik nog steeds lekker vakantie heb en de auto wat regenbuien meegemaakt had, was het hoogste tijd om even het vuil eraf te spoelen. Eens per maand - 2 maanden zet ik hem weer goed in de wax, echter heb ik dat vorige week nog gedaan. Dus tijd voor een quick wash! Al met al een goede anderhalf uur bezig geweest. Kan hij er weer een week tegenaan ;) Hij wordt elke week gewassen :-"

Nadeel van het goed bijhouden van je auto, het eerste krasje zie je ook meteen :( Een of andere onverlaat heeft een klein krasje op rechter achter spatbord gezet :( Eind van dit jaar wil ik toch een DAP, dus die kan ik er dan wel uit polijsten!

Tijd voor foto's!
Staat van het interieur. Niet heel smerig, dit is van een weekje ongeveer. De plastic delen zijn onlangs nog in de Vinyl care gezet van Autoglym. Deze glimt toch iets te veel, dus daar eens PB Natural look voor halen. Plastic is nu niet behandeld.

4sjjua.webp

icrbj4.webp

wa67ac.webp

Na uitzuigen en afstoffen:
fxcbd4.webp

2dr5bp2.webp

qn5zqu.webp

Weer lekker schoon zoals het hoort :D

Het exterieur:
69qixu.webp

ak7961.webp

Valt nog mee. Hier wat detailopnames
qnjy4n.webp

a3e7bb.webp

34eyfxy.webp

30m0eol.webp

2wdrpug.webp

2elr38x.webp

33m779e.webp

Tijdens het wassen
Als eerst goed in de foam gezet en dat even lekker een kwartiertje laten inwerken. Ik heb de standaard fles vervangen voor de fles die bij de HD-spuit zat. Die fles van de Autobrite is waardeloos. Kan er niet meer op vast gedraaid worden. Deze fles is wat kleiner, maar draait wel goed vast.

35n6gk3.webp

Blijft toch leuk dat foamen :D

2u3z6s3.webp

kevndu.webp

Even lekker kwartiertje laten afdruipen
2w3n6g5.webp

2d76hj9.webp

25uim2p.webp

vi173c.webp

25f866x.webp

Scheelt al meteen wat:
ao5po8.webp

En weer afspuiten:

Wax laag is nog prima in orde
20uy63t.webp

vobi4g.webp

Even kijken hoe het met de viezigheid is! En dat scheelt al meteen heel veel!
20tm58x.webp

wci8ut.webp

14wszrm.webp

Vervolgens gewassen met DJ Born to be Mild en de DJ spons. Eigenlijk was dit zo klaar, de vliegjes kwamen zo los.

Hierna afgedroogd met de Delirium droog doek. Blijft fantastisch die doek. Daarna de auto nagelopen met Spray and Wipe voor de vergeten vlekken en daarna in de Red Mist gezet voor de glans en als extra bescherming.

29lod91.webp

mrq0kk.webp

2n080eh.webp

15gxwsg.webp

oass95.webp

ohl07k.webp

Beading nog even testen. Niet zo mooi als een vers laagje Collinite, maar prima zat.
2s93ayx.webp

En de glans? Die is weer naar wens :love
vpb7ti.webp

1zq3c4o.webp

Hey!!
Ik vind dit wel netjes gedaan hoor!!
Het moet niet altijd van a tot z gedaan worden en zo zie ik ook eens een echt in gebruik zijnde foamspuit die naar behoren werkt!!
Mooie auto en mooie kleur ook!!
Groeten Danny

Heerlijk om hem altijd even te kunnen wassen, werkt rustgevend ;) Even niets aan het hoofd en geen drukte :P

Kleur vinden wij ook erg mooi, hadden eerst zwart gekozen en vlak nadat de auto besteld was kwamen ze met deze kleur. Gelukkig konden we de bestelling nog aanpassen naar deze kleur :D