Aangezien ik nog steeds lekker vakantie heb en de auto wat regenbuien meegemaakt had, was het hoogste tijd om even het vuil eraf te spoelen. Eens per maand - 2 maanden zet ik hem weer goed in de wax, echter heb ik dat vorige week nog gedaan. Dus tijd voor een quick wash! Al met al een goede anderhalf uur bezig geweest. Kan hij er weer een week tegenaan Hij wordt elke week gewassen :-"
Nadeel van het goed bijhouden van je auto, het eerste krasje zie je ook meteen Een of andere onverlaat heeft een klein krasje op rechter achter spatbord gezet Eind van dit jaar wil ik toch een DAP, dus die kan ik er dan wel uit polijsten!
Tijd voor foto's!
Staat van het interieur. Niet heel smerig, dit is van een weekje ongeveer. De plastic delen zijn onlangs nog in de Vinyl care gezet van Autoglym. Deze glimt toch iets te veel, dus daar eens PB Natural look voor halen. Plastic is nu niet behandeld.
Na uitzuigen en afstoffen:
Weer lekker schoon zoals het hoort
Het exterieur:
Valt nog mee. Hier wat detailopnames
Tijdens het wassen
Als eerst goed in de foam gezet en dat even lekker een kwartiertje laten inwerken. Ik heb de standaard fles vervangen voor de fles die bij de HD-spuit zat. Die fles van de Autobrite is waardeloos. Kan er niet meer op vast gedraaid worden. Deze fles is wat kleiner, maar draait wel goed vast.
Blijft toch leuk dat foamen
Even lekker kwartiertje laten afdruipen
Scheelt al meteen wat:
En weer afspuiten:
Wax laag is nog prima in orde
Even kijken hoe het met de viezigheid is! En dat scheelt al meteen heel veel!
Vervolgens gewassen met DJ Born to be Mild en de DJ spons. Eigenlijk was dit zo klaar, de vliegjes kwamen zo los.
Hierna afgedroogd met de Delirium droog doek. Blijft fantastisch die doek. Daarna de auto nagelopen met Spray and Wipe voor de vergeten vlekken en daarna in de Red Mist gezet voor de glans en als extra bescherming.
Beading nog even testen. Niet zo mooi als een vers laagje Collinite, maar prima zat.
En de glans? Die is weer naar wens
Nadeel van het goed bijhouden van je auto, het eerste krasje zie je ook meteen Een of andere onverlaat heeft een klein krasje op rechter achter spatbord gezet Eind van dit jaar wil ik toch een DAP, dus die kan ik er dan wel uit polijsten!
Tijd voor foto's!
Staat van het interieur. Niet heel smerig, dit is van een weekje ongeveer. De plastic delen zijn onlangs nog in de Vinyl care gezet van Autoglym. Deze glimt toch iets te veel, dus daar eens PB Natural look voor halen. Plastic is nu niet behandeld.
Na uitzuigen en afstoffen:
Weer lekker schoon zoals het hoort
Het exterieur:
Valt nog mee. Hier wat detailopnames
Tijdens het wassen
Als eerst goed in de foam gezet en dat even lekker een kwartiertje laten inwerken. Ik heb de standaard fles vervangen voor de fles die bij de HD-spuit zat. Die fles van de Autobrite is waardeloos. Kan er niet meer op vast gedraaid worden. Deze fles is wat kleiner, maar draait wel goed vast.
Blijft toch leuk dat foamen
Even lekker kwartiertje laten afdruipen
Scheelt al meteen wat:
En weer afspuiten:
Wax laag is nog prima in orde
Even kijken hoe het met de viezigheid is! En dat scheelt al meteen heel veel!
Vervolgens gewassen met DJ Born to be Mild en de DJ spons. Eigenlijk was dit zo klaar, de vliegjes kwamen zo los.
Hierna afgedroogd met de Delirium droog doek. Blijft fantastisch die doek. Daarna de auto nagelopen met Spray and Wipe voor de vergeten vlekken en daarna in de Red Mist gezet voor de glans en als extra bescherming.
Beading nog even testen. Niet zo mooi als een vers laagje Collinite, maar prima zat.
En de glans? Die is weer naar wens