Ik heb enkele weken geleden mijn E91 van 2007 eens volledig onder handen genomen.
Hij heeft 180K km die voor 95% op de snelweg gereden zijn. Geen wonder dus dat de motorkap en zelfs stukken van het dak, stijlen en gardeboe redelijk wat putjes vertonen.
In de meeste gevallen zitten ze niet door de lak maar is er een kratertje geslagen in de blanke lak. De putjes zijn erg klein, niet meteen werkbaar om met een lakstift gaan op te vullen. Dat zou meer opvallen dan nu het geval zou moeten zijn....
Ware het niet dat ze nu sterk opvallen, omdat het residu van mijn wet-sanden met 3M papier, Inizio forza en SSR 1 in de kratertjes achtergebleven is waardoor het nu witte stipjes zijn op de donkergrijs-bruine lak (sparkling graphite).
De wet-sand stap gebeurde met een rond papuiertje dat ik van mijn carrosier gekregen had om op een rotary te zetten. Dit gaf een witte brij met het water (een soort zeep om mee te werken denk ik)
Ik heb na het polieren een laagje black-hole gegeven en daarna getopt met EX-P en collinite 915.
Ik hoopte dat de black-hole zou inwerken in de kratertjes, maar helaas.
Ondertussen de wagen 2x gewassen, en de vervelende witte vulling in de kratertjes blijft er.
Wat kan ik best ondernemen?
Van ver af gaat het, maar elk steenslagje wordt nu benadrukt en het is niet om aan te zien.
Ik zal proberen eens enkele foto's te plaatsen...
Hij heeft 180K km die voor 95% op de snelweg gereden zijn. Geen wonder dus dat de motorkap en zelfs stukken van het dak, stijlen en gardeboe redelijk wat putjes vertonen.
In de meeste gevallen zitten ze niet door de lak maar is er een kratertje geslagen in de blanke lak. De putjes zijn erg klein, niet meteen werkbaar om met een lakstift gaan op te vullen. Dat zou meer opvallen dan nu het geval zou moeten zijn....
Ware het niet dat ze nu sterk opvallen, omdat het residu van mijn wet-sanden met 3M papier, Inizio forza en SSR 1 in de kratertjes achtergebleven is waardoor het nu witte stipjes zijn op de donkergrijs-bruine lak (sparkling graphite).
De wet-sand stap gebeurde met een rond papuiertje dat ik van mijn carrosier gekregen had om op een rotary te zetten. Dit gaf een witte brij met het water (een soort zeep om mee te werken denk ik)
Ik heb na het polieren een laagje black-hole gegeven en daarna getopt met EX-P en collinite 915.
Ik hoopte dat de black-hole zou inwerken in de kratertjes, maar helaas.
Ondertussen de wagen 2x gewassen, en de vervelende witte vulling in de kratertjes blijft er.
Wat kan ik best ondernemen?
Van ver af gaat het, maar elk steenslagje wordt nu benadrukt en het is niet om aan te zien.
Ik zal proberen eens enkele foto's te plaatsen...