• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Restanten polish in steenslag-gaatjes

TimmekeTim

Detailing trainee
16 feb 2011
12
47
Ik heb enkele weken geleden mijn E91 van 2007 eens volledig onder handen genomen.

Hij heeft 180K km die voor 95% op de snelweg gereden zijn. Geen wonder dus dat de motorkap en zelfs stukken van het dak, stijlen en gardeboe redelijk wat putjes vertonen.

In de meeste gevallen zitten ze niet door de lak maar is er een kratertje geslagen in de blanke lak. De putjes zijn erg klein, niet meteen werkbaar om met een lakstift gaan op te vullen. Dat zou meer opvallen dan nu het geval zou moeten zijn....

Ware het niet dat ze nu sterk opvallen, omdat het residu van mijn wet-sanden met 3M papier, Inizio forza en SSR 1 in de kratertjes achtergebleven is waardoor het nu witte stipjes zijn op de donkergrijs-bruine lak (sparkling graphite).

De wet-sand stap gebeurde met een rond papuiertje dat ik van mijn carrosier gekregen had om op een rotary te zetten. Dit gaf een witte brij met het water (een soort zeep om mee te werken denk ik)

Ik heb na het polieren een laagje black-hole gegeven en daarna getopt met EX-P en collinite 915.

Ik hoopte dat de black-hole zou inwerken in de kratertjes, maar helaas.

Ondertussen de wagen 2x gewassen, en de vervelende witte vulling in de kratertjes blijft er.

Wat kan ik best ondernemen?

Van ver af gaat het, maar elk steenslagje wordt nu benadrukt en het is niet om aan te zien.

Ik zal proberen eens enkele foto's te plaatsen...
 
Zou hem eens grondig met een APC wassen en eventueel hogedruk om het er uit te spuiten.
Maar als het gewetsand is zou je geen kraters meer moeten hebben lijkt mij.
 
Je zou de beunhaas manier kunnen gebruiken :-b

Even langsgaan bij de autoschadeboer en vragen of je een potje zwarte controlepoeder kan krijgen. Tijdens het polijsten de controle poeder over de motorkap strooien en lekker doorgaan, dan word de polish zwart en vult het de steenslagpitten op en zie je veeeeeeul minder van en blijft zeker een paar maandjes zitten :-"
 
TimmekeTim zei:
... om op een rotary te zetten. Dit gaf een witte brij met het water (een soort zeep om mee te werken denk ik)

Als ik moet gokken dan is het geen sop wat je hebt gezien maar blanke lak wat je daar aan het weghalen was :weetniet
 
Dit had ik ook. Na het polijsten zijn alle kratertjes veel beter zichtbaar. Als ik dat had geweten had ik de motorkap aan de voorkant nooit gedaan bij mij. Ik heb veel geprobeerd maar ik kreeg het er niet meer uit. Ik smeer nu de voorkant van de motorkap soms heel dik in met van die motip pigment polish. Gewoon dik opsmeren en na een half uurtje eraf wrijven. Alle kratertjes zijn dan opgevuld en zolang je geen bugspray gebruikt blijft het toch best wel lang zitten.
 
zou een IPA of Spruzzo niet helpen?

ik hou altijd tijdens het polijsten Spray en wipe bij me, en neem die kratertjes direct af.