• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Retcod is nieuw

Retcod

Detailing addict
29 dec 2012
291
50
Hallo allemaal,

Nadat ik de afgelopen tijd heel veel hier op het forum heb gelezen leek het me tijd om mezelf ook maar eens aan te melden en voor te stellen. Ongeveer 15 jaar geleden kocht ik mijn eerste auto (een rode Peugeot 106 Rallye). Deze waste ik toen met een klein emmertje water met afwasmiddel, een spons en een zeem. Twee keer per jaar stond ik met een oud shirt en schilpadwax te boenen op de steeds meer oranje wordende motorkap. Inmiddels weet ik gelukkig wel beter.

De echte interesse in het petsen kwam toen ik een jaar of vijf geleden een hele mooie V40 reed;

V401.jpg


Toen heb ik een aparte emmer met wat poetspullen van een automaterialen aangeschaft zoals bijvoorbeeld velgenreiniger, leerreiniger en aparte autoshampoo. Omdat de Volvo echter all behoorlijk wat ervaring had viel er uiteindelijk niet veel van te maken. De lak had behoorlijk wat swirls. Na wat onderzoek op internet kwam ik toen al uit bij Meguairs, kleien enz. Dat ging me toen, mede gezien de prijzen van die spullen, net een stap te ver.

Anderhalf jaar geleden en inmiddels weer een Laguna verder kocht ik eigenlijk voor het eerst in mijn leven een auto met wat minder kilometers en van een wat recenter bouwjaar;

IMAG0105.jpg


IMAG0096.jpg


Ik heb toen besloten om wel een setje van Meguairs te kopen en me op het detailen te storten. Het stappenplan met twee emmers, klei, cleaner en wax geeft een veel beter resultaat dan wat ik daar voor deed. Als je echter een dag lang met je neus op de lak zit vallen er toch tal van kleinigheden op. Met de feestdagen en mijn verjaardag in december besloot ik daarom de collectie uit te breiden met oa een DAP en serieus werk van het poetsen te gaan maken.

Nu staat er op zolder een grote doos met daarin diverse producten van Poorboys, Monello, een DAP900, diverse pad's, wat algemene dingen zoals APC enz en een hele hoop microvezeldoeken te wachten tot het voorjaar zodat we eens uitgebreid aan de slag kunnen op de Passat. Er staat trouwens ook nog een Colt van mijn vrouw voor de deur die flink verwaarloosd is en waar ik me best op uit kan leven. Als het zover is volgen er uiteraard foto's en een kort verslag! :cool:
 
Anthon13;311105 zei:
Die doos ga ik ook samenstellen, zit al op de 300 en het einde is nog niet echt in zicht.

Welkom btw!

Ben wel ruim over de 300 heen inderdaad. En ook bij mij is het einde nog niet in zicht. Zit nu al na te denken over wat kleinere pads, wat spul voor de chromen delen enz..
 
Welkom tussen de detailverslaafde :rules

Hoop dat je een goed gevulde rekening hebt. 300 is echt nog maar het begin x-]