• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Retcod: Mitsubishi Colt CZ3 (hij is klaar!)

Retcod

Detailing addict
29 dec 2012
291
50
Zoals jullie wellicht weten staat er naast de Passat ook een Colt CZ3 van mijn wederhelft voor de deur. Nadat we een drukke ochtend met boodschappen en zwemles voor de kinderen hadden gehad begon het te kriebelen. De kinderen waren in de tuin aan het spelen en de Colt stond mooi voor de deur. Wastijd! Het was wel nodig ook. Een paar weken geleden was ze voor het laatst gewassen, gekleid en in de Meguiars Gold Class Liquid wax gezet. Zo stond ze erbij;

DSC_0197_zps2fdc7cb7.webp

DSC_0194_zpsa4b39b5a.webp

Nog steeds op winterbanden, maar die worden binnenkort weer gewisseld. Eerst wassen met 2 emmers en de PB Super Slick & Suds. Daarna kleien met Meguiars klei en PB Spray en Wipe. Dan eens even kijken hoe de lak erbij staat na een jaar of 6/7. Destijds is de auto nieuw gekocht, maar wel een beetje verwaarloosd. Destijds was ik nog niet volledig ingevoerd in het auto wassen/poetsen en hij is dus ook diverse malen met een spons en zeem te grazen genomen. Daarnaast heeft ie ook wel eens wat wasbeurtjes overgeslagen (met vogelpoep!) en is ie een aantal keer door de wasstraat geweest. De laatste maanden krijgt ie wel de verdiende aandacht, maar er was nog geen gelegenheid voor een full-detail. Zo ziet de lak er een beetje uit, swirls!;

DSC_0196_zps2d48f686.webp

Vogelpoepplek op de motorkap;

DSC_0199_zps734adff6.webp

Van dichtbij na een hit met Mezzo op oranje en Mezzo op groen;

DSC_0198_zps7f00ff45.webp

Hij gaat er niet meer uit volgens mij. De rest ging vrij goed met Mezzo op groen en Finale op Wit dus ik durfde niet zo goed met Inizio op geel op de vogelpoepplekken. Dit is de motorkap na Mezzo op oranje en groen, en Finale op wit;

DSC_0201_zps69a5b8cd.webp

Portier voor;

DSC_0208_zps0cf709ef.webp

Portier na;

DSC_0205_zpsca5b04ab.webp

Vandaag allen de motorkap, het dak en de rechterzijkant gedaan. Morgen verder. Na het polijsten een mooi laagje Purple Haze van DJ er overeenheen. En dan krijg je dit;

DSC_0210_zps77828179.webp

Al met al niet slecht voor een middagje werk. Het valt me alles mee. Ik zal morgen nog wat foto's plaatsen. Zo'n Brinkmann is trouwens echt onmisbaar! Wat een uitkomst zeg, je ziet veel beter wat je doet!

Ingevreten vogel bende krijg je er nooit uit,dat ter zijde. Het resultaat wat ik nu zie is toch gewoon goed te noemen. Glans en reflectie zit er weer mooi in. netjes.

je kunt voor de vogelpoep nog
Poorboys World - Professional Polish 2 en/of Poorboys World - Professional Polish
proberen hoor dat dikste vaak er mee uitgaat

Mooi resultaat behaald! Een Brinkmann is inderdaad echt heel erg handig. Flonke stappen toch nodig gehad. Succes voor morgen gewenst. :-)^

Bedankt voor de reacties! Vanmiddag ben ik rustig verder gegaan. Er stond niet zoveel meer op het programma. De Colt-lak laat zich goed straktrekken! Hier een 50-50 van het voorscherm en het portier. Links heeft een hit gehad met Mezzo op groen, rechts is alleen nog maar gekleid.

DSC_0212_zps6c53ed1b.webp

Uiteindelijk bijna alles eruit gekregen op de vogelpoep-plekken en wat diepere krassen na. Van dichtbij ziet het er nu zo uit;

DSC_0213_zpsdc4bc87b.webp

DSC_0217_zps7a100373.webp

DSC_0218_zps9ea48fe4.webp

En als laatste;

DSC_0216_zps6850323e.webp

Zo'n Colt gaat dus een stuk beter dan een Passat. Bovendien scheelt het een hoop blik! Nu lekker met een biertje in de tuin nadenken over mijn volgende bestelling. De Spray & Wipe raakt op en er zijn nog wel wat andere dingen die ik graag wil hebben....

Finale op wit en daarna een laagje (twee laagjes op de liggende delen) Purple Haze. Had er wellicht ook eerst nog Black Hole voor kunnen doen, maar ik wilde er niet al teveel tijd aan besteden. Welke tips heb je nog voor me?

Die is flink opgeknapt, mooi resultaat behaald zeg! :-)^ Even afhankelijk van welke soort pads je hebt gebruikt (CSS of Pro serie van Monello?), uitgaande van de CSS zou je nog een met Finale op zwart of licht groen kunnen. Je zei het zelf al; PBW Black Hole was hier wel een hele mooie geweest denk ik.

Op de laatste foto zie ik toch nog iets van een waasje,soort haze. Er mist nog wat glans en diepte vind ik. Zoals IbizaSigno zegt lijkt mij de moeite waard .

Verder heel netjes hoor.

Ik heb de professional pads. De witte zijn dus light polishing. Heb ook nog een zwarte waar ik mee zou kunnen finishen, maar die gebruik ik meestal voor de black hole. Maar goed dat zou ook met de rode kunnen die ik verder niet gebruik eigenlijk. Het kan overigens ook aan de foto's liggen hoor. Zoals je misschien gezien hebt zijn ze gemaakt met een telefoon (Xperia P)... Zal eens kijken of ik straks nog een andere kan maken met de Cyber-Shot WX-1.

Dan ik wel met de zwarte Monello Pro pad en Finale eindigen. Daarna Black Hole op de rode pad en dan Dodo Juice Purple Haze aanbrengen.

Ok, bedankt voor de tip. Ging er eigenlijk vanuit dat je met wit ook al goed kon finishen omdat de witte bij het DAP-startpakket zat speciaal voor de Finale. Nog even snel wat foto's gemaakt met de compact-camera;

DSC02074_zpsc68d21e7.webp

DSC02073_zps80925f73.webp

DSC02067_zps63a366f6.webp

Zo is de diepte en glans al wat beter te zien, alhoewel er altijd ruimte voor verbetering is. Dat laatste geldt ook voor mijn kwaliteiten als fotograaf :schaam

Héhé eindelijk een mede Cz3 eigenaar gevonden! leuke auto! en super gepoetst! kijk eens bij mijn berichten!
Kevin =D