• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Retcod's poetsspullen; de postbode is geweest!

Retcod

Detailing addict
29 dec 2012
291
50
Omdat het nog geen weer is voor een full-detail heb ik na ontvangst van mijn laatste bestelling alles maar eens snel op de foto gezet. De foto's zijn niet heel best, maar dat komt doordat de telefooncamera het nogal moeilijk had met het tl-licht op zolder...

Hier ben ik een tijdje terug mee begonnen;

DSC_0090_zpsbb8ac08b.webp

In de afgelopen weken is dit erbij gekomen;

DSC_0089_zpsfa14e90c.webp

DSC_0097_zps9d334ea8.webp

DSC_0094_zpse4fecbfb.webp

DSC_0093_zps95eda313.webp

DSC_0098_zps90054112.webp

De handjes jeuken, maar toch mis ik nog wat spullen; een led-lampje, foaming gun, 4" pads, gele/wollen pad, iets voor het chroom, misschien nog eens twee nieuwe emmers (huidige staan niet op de foto) enz enz.... :-"

Denk dat ik eerst maar weer even moet gaan sparen. Volgens mij moet ik met de huidige collectie al wel een heel eind komen. Hebben jullie nog nuttige aanvullingen?

De Natural Look Dressing staat inderdaad ook nog op mijn verlanglijstje. Toch lees ik her en der ook over mensen die voor het interieur de Trim Restorer gebruiken....

Zou het niet doen, de TR is meer voor de buitenzijde en de NL voor de binnenzijde. In theorie kan je het omdraaien maar is me erg slecht bevallen.

Hopelijk kunnen jullie mij nog van wat advies voorzien voor het uitbreiden van de collectie.

Ik ga het volgende nog bestellen;
-Natural Look
-Gele pad (professional 5,5" (voor de slechtere stukken en als oranje en mezzo/inizio geen resultaat geeft)
-Picollo Nero Trio (Laatst een cadeau gehad bij een bestelling, fijn doekje!)

Ik twijfel echter nog over het volgende;

-Voor de lastige stukken zoals deurgrepen, bumpers en dorpels wil ik eigenlijk ook nog een handpad of twee. Ik denk aan de witte en oranje variant van Monello. Dat lijkt mij fijner werken dan steeds de backingplate wisselen en bijvoorbeeld de 3" pads aan te schaffen. Hoe doen jullie deze lastige stukken?

-Ik wil ook graag nog een vaste wax om met de handpad (softfoam applicator van Meg) op te brengen. Nu heb ik al de vloeibare Nattys om met de DAP aan te brengen. Ik twijfel echter tussen een de Collinite 915 of een panelpotje Purple Haze van Dodo juice. Of kan ik beter nog iets anders nemen? Standtijd vind ik niet zo heel belangrijk (is wel mooi meegenomen uiteraard).

-Op mijn Passat zitten zwarte dakrails van metaal. Naar mijn idee zijn deze niet meer zo diepzwart. Waar ga ik deze mee aanpakken? Licht polijsten met finale en een handpad en dan een glazen of zijn daar weer andere producten voor. Het lijkt me dat perl of trimrestorer niet pakken op metaal.

Hebben jullie nog andere aanvullingen als ik toch ga bestellen? (PS het budget daarbij is niet oneindig. Zaken als een extractor of foamlans komen later misschien nog wel eens).

Ik vind zelf van Monello de handpads erg plezierig werken (zoals je weet heb ik geen machine ervaring). Ik heb de rode en de zwarte en die liggeh alle twee plezierig in de hand. De witte + oranje staan op mijn volgende bestellijstje omdat ik zo tevreden ben over de andere twee. Ik kan ze dus aanraden. Vind ze ook plezierig passen tussen de deurgrepen en de lak. Dus wat mij betreft een goede keuze.

Misschien kun je voor de dakrails iets doen met een metal polish (hele lichte variant (DJ)) en daarna afwerken met een sealant (eventueel toppen met een wax (Collinite 845 of zo)). Of de Triple all in one polish van Autofinesse. Deze schuurt niet maar maakt het geheel wel weer mooi glad en blinkend. Daar zou je dan ook weer een sealant over kunnen zetten of een wax.

Denk dat ik de handpads toch ook maar mee bestel dan.

De metalpolish van DJ, is dat deze?

DJ Polish?

Misschien nog niet zo'n gek idee. Heb ik meteen iets voor het chroom. Hoe verwerk je dat?

Overigens ben ik er over de wax ook nog uit. Blue Velvet kan natuurlijk ook nog.....

mk-us;311890 zei:
Zou het niet doen, de TR is meer voor de buitenzijde en de NL voor de binnenzijde. In theorie kan je het omdraaien maar is me erg slecht bevallen.
Ik gebruik afwisselend beide voor het interieur en beide bevallen me prima.
Voor mijn gevoel is wel de standtijd van de NL wat langer.

Voor het exterieur gebruik ik alleen de TR omdat NL vlekken schijnt te geven en er snel weer afgeregend zou zijn.

Die polish bedoel ik inderdaad - je hebt er ook 1 in een setje van 3 stuks (zwaar tot licht polijsten). Hoe dat het werkt weet ik niet daar ik hem nog niet besteld heb - staat op mijn bestellijstje. Maar kan me niet indenken dat het moeilijk te verwerken is .

Natural look is voor het interieur - en is vind ik daar fantastisch. Heb geen ervaring met andere merken hierin maar is er eentje die wat mij betreft mag blijven.

Trimrestorer is inderdaad voor het exterieur - maar kun je natuurlijk ook aan de binnenkant gebruiken. Black Wow vind ik hier trouwens erg goed voor. Moet de Autofinesse nog uit proberen.

Even reageren.

Misschien interessant voor je collectie.
Reload Spray Sealant van C.Pro C.Quartz.
Lees maar eens wat andere daar van vinden.
Gewoon super spul dun opsprayen uitwrijven en klaar.
Blijft zeker 3 maanden zitten.
Mausrock.

Chroom en metaal polijsten lees ik over het algemeen veel dat Poorboys Prof Polish wordt aangeraden.
Zelf heb ik hier echter geen ervaring mee, dus misschien handig om even de zoekfunctie te gebruiken? :)

Voor wat betreft de wax heb ik goede ervaringen met de collinite 476S. Standtijd is heerlijk, en is redelijk goed verwerkbaar mits je het maar goed verwerkt. Daarnaast heb ik zelf nu ook vd week de DJ rain forrest rub besteld naar aanleiding van vele goede berichten. Standtijd is niet overdreven lang, maar de glans schijnt erg goed te zijn (hoewel veel ook af hangt van hoe de voorbereiding is!).
Chemical guys XXX zou ik persoonlijk niet zo snel aanraden (wordt ook niet verkocht bij carclean). Ik vind deze wax niet erg gebruiksvriendelijk.

Mocht je in plaats van een wax nog een sealent willen dan is zoals eerder gezegd reload van C.pro een aanrader. Sinds ik dit spul gebruik ben ik verkocht!

@yorick: voor de wat minder geoefende onder ons: zet er even het grote verschil tussen een reguliere wax /sealant en de spraysealant ala Reload er bij svp
Nu lijkt het alsof je de reload op je auto plakt en klaar is klare .... ow ja nog even aftoppen met een waxje en hoppa ;)

Bedankt voor de tips en adviezen tot nu toe. Naarmate ik er meer over nadenk neig ik toch meer naar de Collinite. Ik heb wel gezegd dat standtijd niet zo belangrijk is, maar zeker net als nu is het toch wel fijn. Bovendien lees ik veel goede reacties over deze wax. De reload houd ik nog even in mijn achterhoofd.

Nu nog even inlezen over de dakrails/polish...

Collinite 476S is echt wel een prettige wax. Prima te verwerken (mits dun aangebracht, maar dat geldt voor alle waxen). Standtijd is uitstekend!

Goed; inmiddels wat verder gepuzzeld en nu staat dit in mijn winkelwagentje;

100723 Poorboys World - Professional Polish - 473ml
100729 Poorboys World - Natural Look Dressing - 473ml
100812 Collinite - Marque d Elegance Carnauba Paste Wax No. 915 - 340g
101176 Monello - Easy Detailing Polishing Hand Pad - White
102026 Monello - Edgeless Soft Foam Hand Applicator
102095 Monello - Piccolo Nero Trio € 8,98
102305 Monello - Professional 5,5” Foam Cutting Pad - Yellow
102314 Monello - Easy Detailing Hand Orange Light Cutting Pad

Twee hand-polijst-pads voor de lastig bereikbare stukjes. Een gele pad voor de wat diepere krassen/swirls. Extra doekjes en foam applicatie (altijd handig). Voor de wax toch maar voor de Collinite no 915 gekozen omdat ik daar veel goede reacties over lees, met name op de donkere lakken. Ook over de Professional Polish lees ik veel goede verhalen. In eerste instantie ga ik het gebruiken op de dakrails, maar volgens mij is het een veelzijdig product en zal ik het ook wel eens als snel alternatief gebruiken in plaats van de uitgebreide Monello-polijst-behandeling.

Al met al staat de teller al wel weer bijna op € 100,- :schaam Hopelijk heb ik straks als het weer wat beter is geen tijd meer om zoveel rond te struinen en ben ik lekker aan het details. Voordeel is wel dat de collectie nu bijna compleet is. Ik zou alleen nog wel iets om te foamen willen, een extractor, misschien toch nog wel twee nieuwe grotere emmers, weelwax en..... oeps hoezo virus :-"

Het wordt je ook niet al te moeilijk gemaakt, vanmorgen stond de postbode al weer voor de deur :-d

Dit is het resultaat;

DSC_0142_zpsac0864cc.webp

En wat een leuke verassing weer, een panel potje Purple Haze van DJ cadeau van carclean. Net of ze wisten dat ik daar erg over getwijfeld heb... Echt ontzettend bedankt :-)^

Vanmiddag direct aan de slag gegaan, maar dat post ik vanavond nog wel in mijn project topic.

Mooie aanwinsten weer! De Pro. Polish is echt een allround product, kun je heel veel mee doen. Vanmiddag zelf nog de nep-chroom grille van mijn Ibiza ontdaan van wat aanslag. Purple Haze is ook een heerlijke wax! Plezier ervan.