• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review AutoFinesse Graphene Filler liquid wax

advanced

Detailing chief
7 dec 2012
105
85
Productinformatie
GRAPHENE 500ML
Auto Finesse Graphene Filler liquid wax - 500ml

1655059283036.jpeg

Auto Finesse Graphene Filler liquid wax - 500ml
  • Infused with graphene which is 100 times tougher than steel.
  • Introduces the hardest possible paintwork protection layer.
  • Leaves behind a slick, wet look surface.
  • Ultra-hydrophobic - high water contact-angle for the ultimate beading.
  • High chemical resistance, up to (PH12).
  • High flexibility and abrasion resistance.
  • Unique anti-static and anti-corrosion properties.
  • Reduces surface heat absorption over traditional coatings.
  • Easy-to-use liquid formula.
  • Suitable for all gloss paint types.
  • protection that lasts for 6-8 months.

Waarom AF Grapehe?
Zag het product op DFC en wilde wel eens een graphene product gebruiken als een sealant. Het gekke is dat AF het een liquid wax noemt en bij hun onder de categorie hardwax valt. Ik had het idee dat het product meer een sheeting functie heeft dan een beading functie. De laatste maanden werden we getrakteerd op sahara zandstof wat een polkadot effect op mijn auto gaf. Bij de auto’s in de buurt die geen wax oid hadden gebruikt zag je niet veel bijzonders. Ik heb voor dit gekozen, omdat ik sheeting prefereer boven beading en de lange standtijd > 6mnd. In het verleden deze auto in de Gyeon Mohs gezet, maar die bescherming is inmiddels verdwenen.

Eind mei als probeersel de linker kant van de motorkap gereinigd met PB S&W en daarna voorzien van AF Graphene. De rechterkant is onbehandeld. Na een regenbui, de beads zijn van de AF en de rechterkant is niets te zien. Ik had gehoopt op meer sheeting ipv beading.
1655059343842.jpeg

Bij het afspuiten van de auto was er nog steeds sprake van beading.


Afgelopen zaterdag wilde ik de auto in zijn geheel in de Graphene zetten

Mijn voorbereiding:
Auto afgespoten met hogedruk.
Auto gewassen met Nanolex pure shampoo met Monello washmit en gedroogd met Monello Aqua Senza.

Ik had niet veel tijd vanwege de zon die naar de oprit draait. Het aanbrengen van de AF Graphene mag niet worden aangebracht bij direct zonlicht of bij hoge temperaturen. Dus gezien de tijd, heb ik enkel het dak en motorkap gekleid met een kleidoek en DDJ slipshot clay lube. Daarna gepolijst met een Flex XFE 7-15 met een 125 mm plate + LC finishing pad. Polijstmiddel wat ik gebruikt heb, komt niet bij CC vandaan. De liggende delen afgenomen met Monello Perfetto en Monello groene doeken.

Regels voor het aanbrengen van de AF Grapene volgens Auto Finesse:
  • For use on painted surfaces only.
  • Do not apply in direct sunlight or extreme temperatures.
  • Store upright at all times.
  • Ensure vehicle is clean and dry before application.
  • Add 3-4 pea sized drops to a foam applicator pad.
  • Working on one panel at a time, apply to the entire area in small circular motions.
  • Remove any excess residue and buff to a high gloss finish with a fresh microfibre cloth.

1655059506180.jpeg

Begonnen met de achterklep en rechterkant van de auto

Met een foam apllicator pad heb ik de AF Graphene opgebracht, door eerst de pad op een aantal plaatsen op het carrosserie deel te tappen. Hierdoor kon ik de Graphene egaal verdelen met een kleine rond draaiende beweging . In de instructies staat niet hoe lang de Graphene moet curen om het eigenschappen te activeren. Door de tekst van AF om paneel voor paneel te doen, heb ik de aanname gedaan dat die tijd voldoende is. Met de microfiber doeken van Monello per paneel afgenomen en opgepoetst.

1655059705446.jpeg

Motorkap na polijsten voorzien van AF Graphene

Bevindingen
Mijn bevindingen zijn dat het aanbrengen makkelijk gaat. Je krijgt een lichte waas, maar als je blijft met de pad over het paneel blijft gaan, wordt het minder goed te zien waar je gebleven bent, net of je het al aan het uitpoetsen bent. Het uitpoetsen zelf gaat ook makkelijk en laat geen strepen na. Na het uitpoetsen komt de mooie wetlook glans je tegemoet. Iemand op het forum roept wel eens dat glans niet uit een potje komt, maar dit flesje voegt wel glans toe :). Ik heb het idee dat kleur wat donkerder overkomt, net alsof je PB Blackhole hebt aangebracht. (Mensen die dat product kennen, weten wat ik bedoel).

Het is even afwachten wat de standtijd nu echt is. Ik zal de post af en toe updaten met verdere bevindingen en over bijvoorbeeld de standtijd. Als jullie, naar aanleiding van deze review vragen hebben, stel ze gerust. Ik zal ze proberen te beantwoorden in deze post.
 
Zowel sheeting als beading zijn beide verschijnselen van waterafstotendheid. Dus een waterafstotend oppervlak zal beide kunnen laten zien. Ik geloof niet dat een product in staat is om meer van het een of het andere te bewerkstelligen.
Of er sprake is van beading of sheeting, ligt in mijn beleving meer aan de manier waarop het water op de auto komt. Als er een volle straal water op de auto komt, dan zal je sheeting zien. Als er druppels op de auto komen (zoals bijvoorbeeld bij regen of een nevelstraal met de tuinsproeier) dan zal je beading krijgen.
Dus bij regen sheeting verwachten, lijkt me niet reëel...