Vandaag de velgen en banden van mijn vriendin haar toyota yaris eens onder handen genomen.
Voor de banden gebruik ik een degreaser, omdat ik dit beter vind werken dan APC op de banden.
APC werkt ook, maar kost me meer moeite voor hetzelfde resultaat.
Ik heb al geruime tijd de Chemical Guys heavy duty orange degreaser hiervoor, dus ik dacht van schiet er gelijk wat plaatjes van.
Dus dit is geen totaaloverzicht van wat die degreaser allemaal kan, daarom ook de vermelding " als bandenontvetter" in de topictitel!
Gebruik het product ook voor smeerplekken in motorruimtes, maar ook zeer regelmatig gewoon voor huis-tuin-keuken gebruik.
Eerst heb ik de wielen van de wagen gewassen, een velgenborstel en wat CG purple rain 1/4 kom je een heel eind mee.
Zo waren ze voor, en de pics hieronder na het wassen.
Heb eerst de wielen gewassen om te laten zien dat er enkel smurrie van de banden over de velgen loopt en geen vuil van de wielen zelf.
Even gewacht tot de banden terug vrij droog waren, zo ben ik zeker dat niet direct de helft van mijn product met het water afgevoerd word.
En dan tijd voor de degreaser, in een 1/4 verhouding wat voor mij goed is.
Mindere verhouding kan zeker, maar ik ben niet iemand die zich veel bezighoud met het besparen op product en de velgen hebben al 50.000km geen wax meer gezien dus daarom kon ik ook wat meer product gebruiken.
Even in het vet geplaatst omdat ik anders toch reply's krijg van waarom zoveel product, stript je wax etc etc...
Dit is de band vooraan, al 50.000km geen tiregel meer gezien en ook niet meer ontvet in die tijd.
Dan opsprayen van de degreaser, ik gebruik steeds een foaming sprayer omdat dit veel beter hecht op de band.
Deze pic is werkelijk +-20sec. na het opsprayen genomen, en je ziet direct de bruine smurrie loskomen van het rubber.
Dan even schrobben met een borsteltje, gebruik er zelf een 0.99€ borsteltje voor uit de action.
Hoef je helemaal geen speciale bandenborstel voor te hebben, haartjes van deze borstel zijn stijf genoeg voor het werk.
Goed naspoelen, en product niet de kans geven om te drogen op de band/velg (ik doe het wiel per wiel).
En dan is je band klaar om te voorzien van je favoriete tire gel (nog niet opgebracht op de foto).
Achteraan zelfde bewerking, enkel gaat het hier om een band die er slechts nieuw van vorige week opligt.
En ook van nieuwe banden komt een hoop smurrie af + hing wat montagevet op.
Om deze smurrie is het dus allemaal te doen:
Dit moet eerst van de banden af, zodat het rubber terug opgefrist is en je een goede zuivere basis hebt om je tire gel aan te brengen.
Dat zal het resultaat en standtijd van de tire gel aanzienlijk verlengen, en het product de kans geven om dieper in het rubber te trekken.
Conclusie: .
De degreaser werkt perfect voor mij, kan er weinig aan toevoegen.
Verhoudingen en gebruik moet je zelf uitzoeken, ieder heeft daar zo wel zijn mening over.
Kan het product niet vergelijken met andere detailing merken, geen ervaring mee.
Voor wie een degreaser maar zeer beperkt gebruikt zouden deze CG 500ml flessen ideaal zijn, kan je toch enkele liters product van maken en zo hoef je geen gallon aan te kopen als je het toch niet vaak gebruikt.
Voor de banden gebruik ik een degreaser, omdat ik dit beter vind werken dan APC op de banden.
APC werkt ook, maar kost me meer moeite voor hetzelfde resultaat.
Ik heb al geruime tijd de Chemical Guys heavy duty orange degreaser hiervoor, dus ik dacht van schiet er gelijk wat plaatjes van.
Dus dit is geen totaaloverzicht van wat die degreaser allemaal kan, daarom ook de vermelding " als bandenontvetter" in de topictitel!
Gebruik het product ook voor smeerplekken in motorruimtes, maar ook zeer regelmatig gewoon voor huis-tuin-keuken gebruik.
Eerst heb ik de wielen van de wagen gewassen, een velgenborstel en wat CG purple rain 1/4 kom je een heel eind mee.
Zo waren ze voor, en de pics hieronder na het wassen.
Heb eerst de wielen gewassen om te laten zien dat er enkel smurrie van de banden over de velgen loopt en geen vuil van de wielen zelf.
Even gewacht tot de banden terug vrij droog waren, zo ben ik zeker dat niet direct de helft van mijn product met het water afgevoerd word.
En dan tijd voor de degreaser, in een 1/4 verhouding wat voor mij goed is.
Mindere verhouding kan zeker, maar ik ben niet iemand die zich veel bezighoud met het besparen op product en de velgen hebben al 50.000km geen wax meer gezien dus daarom kon ik ook wat meer product gebruiken.
Even in het vet geplaatst omdat ik anders toch reply's krijg van waarom zoveel product, stript je wax etc etc...
Dit is de band vooraan, al 50.000km geen tiregel meer gezien en ook niet meer ontvet in die tijd.
Dan opsprayen van de degreaser, ik gebruik steeds een foaming sprayer omdat dit veel beter hecht op de band.
Deze pic is werkelijk +-20sec. na het opsprayen genomen, en je ziet direct de bruine smurrie loskomen van het rubber.
Dan even schrobben met een borsteltje, gebruik er zelf een 0.99€ borsteltje voor uit de action.
Hoef je helemaal geen speciale bandenborstel voor te hebben, haartjes van deze borstel zijn stijf genoeg voor het werk.
Goed naspoelen, en product niet de kans geven om te drogen op de band/velg (ik doe het wiel per wiel).
En dan is je band klaar om te voorzien van je favoriete tire gel (nog niet opgebracht op de foto).
Achteraan zelfde bewerking, enkel gaat het hier om een band die er slechts nieuw van vorige week opligt.
En ook van nieuwe banden komt een hoop smurrie af + hing wat montagevet op.
Om deze smurrie is het dus allemaal te doen:
Dit moet eerst van de banden af, zodat het rubber terug opgefrist is en je een goede zuivere basis hebt om je tire gel aan te brengen.
Dat zal het resultaat en standtijd van de tire gel aanzienlijk verlengen, en het product de kans geven om dieper in het rubber te trekken.
Conclusie: .
De degreaser werkt perfect voor mij, kan er weinig aan toevoegen.
Verhoudingen en gebruik moet je zelf uitzoeken, ieder heeft daar zo wel zijn mening over.
Kan het product niet vergelijken met andere detailing merken, geen ervaring mee.
Voor wie een degreaser maar zeer beperkt gebruikt zouden deze CG 500ml flessen ideaal zijn, kan je toch enkele liters product van maken en zo hoef je geen gallon aan te kopen als je het toch niet vaak gebruikt.