• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

review: Dodo Juice Time to dry

Teun

Detailing guru
18 jul 2008
2.050
190
Een korte test met de nieuwe DodoJuice Time to dry.

Het claimt het droogmaken makkelijker en beter te kunnen doen.
De natte motorkap:
IMG_0649.jpg


Links Time to Dry opgespoten, rechts niets. Er was geen verschil te zien, behalve dat Time to Dry een licht kleurtje heeft wat je dat op de kap ziet.
IMG_0650.jpg


Met per zijde een schone en droge doek gebruikt om droog te wrijven met het volgende resultaat aan de kant van Dodo (dus rechterkant nog niet drooggewreven)
IMG_0651.jpg


3 personen hebben deze test meegemaakt en meegeholpen, en niemand zag of merkte een verschil tijdens of na het droogwrijven van beide zijden. Ook was geen/nauwelijks verschil te merken dat de doek soepeler over de lak zou glijden.
IMG_0652.jpg


Conclusie:
Wellicht dat het in andere situaties wel goed helpt met het drogen van je auto, maar tijdens deze test is geen merkbaar voordeel naar voren gekomen.
 
Gebruik je bij een normale wasbeurt ook een QD om het drogen te vergemakkelijken? Ik gebruik daarvoor iedere keer Last Touch en merk toch wel een duidelijk verschil. Of een wagen goed in de wax zit telt ook wel mee. Bij mijn eigen wagen is het meestal overbodig om met LT na te lopen (maar ik doe het toch, dan wel verdund) maar als ik de wagen van men vader was die veel minder gewaxt wordt, dan valt de werking echt op. De laatste druppels vallen uit elkaar en rollen van de auto.
In gedachte dat ik best tevreden ben van Last Touch, maar dat ik toch wel eens een specifiek product voor de taak zou willen proberen heb ik de Time to Dry ook besteld, dus hopelijk ben ik er wel tevreden van :p
 
vandaag eens uitgeprobeerd op een auto zonder enige waxlaag.

Moet zeggen dat zodra je het opspuit zie je waterplassen veranderen in druppels. Afnemen met de miracle dryer ging dan ook daarna fantastisch! Stuk beter als een stuk zonder Time To Dry!

Dus voor een ongewaxte auto is het zeker een aanrader!! :party:
 
inderdaad! voor de detailers die regelmatig andere auto's doen is dit zeker een aanrader!!! Voor de detailers die alleen hun eigen auto doen is het een hebbedingetje :D
 
ik ga het van het weekend ook uitproberen
heb het bij een bestelling van de week gekregen :grinning:
eerst op me eigen wagen
en dan op me ouders wagen waar gee nwax op zit ben benieuwd

grtz


ik heb het gister uitgeprobeerd op een 0%gewaxte auto en daar merkte ik toch wel verschil ik loste het water op en allemaal kleine druppels dus liep ook al meer van de auto af daarna was hij heel snel makkelijk droog dus vind het opzich op een niet gewaxte auto toch wel makkelijk ;)
 
Vandaag ook eventjes de Time to Dry geprobeerd, maar het begon net te regenen toen ik wou beginnen. ]-0

Eerste indruk is een beetje zoals die van Tinus, maar ik zag wel "iets" gebeuren. Door de regen heb ik me er verder niet mee bezig gehouden.

Aan de mods, hoort dit topic niet beter thuis onder reviews en tests?;)
 
Time to Dry doet het volgende:

- Breekt kalk af en vermindert zo kalkvlekken van het restwater
- Zorgt ervoor dat je droogdoek meer water op kan nemen, je zou langer moeten kunnen drogen met dezelfde doek
- Zorgt ervoor dat het oppervlak glad wordt, minder kans op swirls door afdrogen
- Bevordert tijdelijk 'sheeting' ipv 'Beading' waardoor er minder restwater op de auto achterblijft.

Dus misschien dat hiernaar gekeken kan worden. De tests nu zijn uiteraard waardevol, maar misschien is er niet genoeg naar deze punten gekeken.
 
ik heb van het weekend nog een mercedes ML en een VW beetle plus me eigen astra coupe gedroogde waarvan ik op de ML en beetle de time to dry heb gebruikt en gaat goed idd kunt dan langer met je droog doek doen was ook mijn ervaring
 
Tim zei:
Time to Dry doet het volgende:

- Breekt kalk af en vermindert zo kalkvlekken van het restwater
- Zorgt ervoor dat je droogdoek meer water op kan nemen, je zou langer moeten kunnen drogen met dezelfde doek
- Zorgt ervoor dat het oppervlak glad wordt, minder kans op swirls door afdrogen
- Bevordert tijdelijk 'sheeting' ipv 'Beading' waardoor er minder restwater op de auto achterblijft.

Dus misschien dat hiernaar gekeken kan worden. De tests nu zijn uiteraard waardevol, maar misschien is er niet genoeg naar deze punten gekeken.

Ik ga er zeker op letten op de puntjes die je aanhaalt. Maar de omstandigheden waren verre van ideaal. Ook vraag ik me af of die sprayer wel goed is. 't Is te zeggen, er komt zo'n fijne nevel uit dat er een paar keer geen drup op de wagen is geland. :)
Ik experimenteer er lekker mee verder in ieder geval.
 
Tim zei:
Time to Dry doet het volgende:

- Breekt kalk af en vermindert zo kalkvlekken van het restwater
- Zorgt ervoor dat je droogdoek meer water op kan nemen, je zou langer moeten kunnen drogen met dezelfde doek
- Zorgt ervoor dat het oppervlak glad wordt, minder kans op swirls door afdrogen
- Bevordert tijdelijk 'sheeting' ipv 'Beading' waardoor er minder restwater op de auto achterblijft.

- kalk afbreken: geen idee, maar twijfel er niet aan :grinning:
- meer opnemen droogdoek: geen idee, niet dat ik dit heb kunnen constateren zonder een uitvoerige statische test uit te voeren (hoeveel water opneembaar met en zonder)
- glad worden oppervlak: kan me er iets bij voorstellen
- sheeting ipv beading: ja, dat zal wel omdat het de druppeltjes qua oppervlaktespanning uit elkaar trekt.
 
Ik heb het vandaag gebruikt op een wel gewaxte wagen en buiten het lekkere luchtje vond ik er eerlijk gezegd geen meerwaarde aan zitten.
 
OK, dat is duidelijk. Voor een niet gewaxte auto heb ik het nodig. Met een wel gewaxte auto, wil ik het gewoon hebben. :D :D :D

Groet, Peter
 
Vandaag heb ik de Time to Dry nog eens uitgebreid getest. Vorige keren vond ik het geen meerwaarde hebben ten opzichte van een gewone detailer zoals Last Touch om het drogen te vergemakkelijken.

Vandaag een BMW 5 reeks gewassen die amper nog in de wax stond. Drogen deed ik met een Poorboy's World droogdoek en uit mijn ervaring met deze wagen weet ik dat op een bewolkte dag als vandaag, de doek toch behoorlijk verzadigd is. Vandaag echter, met de Time to Dry, vond ik dat mijn doek veel beter water opnam en een mooi droog oppervlak naliet. Dus eenmaal erover met de doek en droog, zoals het moet.

Overigens heb ik er heel weinig van gebruikt, een paar sprays per paneel en dan nog enkele sprays op de droogdoek alvorens te beginnen.

Conclusie: Het heeft even geduurd maar ik ben uiteindelijk toch overtuigd van de werking van Time to Dry, toch wel een (zuinig) blijvertje naast gewone Last Touch. :)^