• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Meguiar's M135 Synthetic Spray Detailer

stimpy68

Detailing guru
5 mei 2008
4.480
115
55
De meeste mensen die Meguiar's producten kennen, kennen de Ultimate Quick Detailer spay uit de consumenten lijn. Een product wat vorig jaar nieuw op de markt gekomen was.
Hier was nog geen Professionele variant van op de markt tot begin dit jaar.

Deze variant is de Synthetic Spray Detailer M135

M13501.jpg
M13516.jpg


Eigenschappen van de M135 zijn dezelfde als die van de UQD

• Hydrophobic Polymer Technology™ mists on and wipes off to instantly restore a deep, rich and protective finish
• Enhances wax protection between washes and waxes
• Ideal for weekly maintenance

Hydrophobic betekend zoveel als watervrezend, het product stoot dus water af. Als je de UQD gebruikt dan weet je wat ik bedoel.

100_0574.jpg

100_0575.jpg


De geur is anders dan van de UQD, die vind ik echt heerlijk ruiken! De M135 ruikt citrus, sinaasappelachtig, ruikt niet verkeerd, maar kan wat mij betreft niet tippen aan de UQD, maar dat maakt op zich niet uit, als het maar werkt! :ja

Verwerking: Wat verwerking betreft werkt het exact hetzelfde, spray de M135 op de lak, neem een dubbelgevouwen MF doek en spreid het product uit over het te behandelen deel, draai de doek om en wrijf het oppervlak droog, klaar! M135 heeft in principe 12 uur nodig om de maximale bescherming te bereiken. De ramen kunnen er ook gewoon mee behandeld worden.

Wanneer gebruik je M135? : M135 gebruik je nadat je de auto gewassen hebt, vaak zitten er nog kalkvlekjes, strepen van het drogen en dergelijke nog op het lakoppervlak en voelt de lak niet zo superglad meer aan. Dan gebruik je na het drogen van de auto de M135 en je lak is weer superglad en de kleur is weer dieper en heeft extra glans, net zoals je de auto net gewaxed hebt. De M135 boost ook je waxlaag iets. Tevens hecht stof e.d. minder goed. Het is geen vervanging van je waxlaag natuurlijk!

Duurzaamheid :Ik heb nog niet kunnen testen hoe lang de M135 houdt, maar als deze hetzelfde is als de UQD (daar ga ik wel vanuit) dan houdt dit product toch wel enkele weken (afhankelijk van de weersomstandigheden), het effect van de waterafstotendheid wordt langzaam minder. Maar de meesten onder ons wassen hun auto in de 1 a 2 weken :-"

Het product is in Europa nog niet officieel verkrijgbaar.
 
Blijkbaar een waardige opvolger voor de UQD dus,

maar met dat flesje UQD kan je ook vrij lang zeg!
Dus denk dat ik dat sprayflacconetje neem nadat de uqd op is :p
de jerrycanvariant, meot ik maar niet hebben ,^^ :-"
 
Damn!

Zo goedkoop? :-"

Ik bedoel. 20 euro voor de UQD wat nagenoeg hetzelfde is :p = 650ml.

1 Gallon is 3,78 liter : 650ml = 5,8 fles UQD x 20 euro = 120 euri....:roll
Dat tegenover 50 euro vind ik dan best nog een groot verschil zeg 8o
 
Zeer herkenbaar hehehe. Je mag wel een hobby hebben toch? Trouwens niet vergeten dat je nog wat krijgt van me, neem ik voor je mee naar Bergschenhoek. Stuur nog wel ff een mailtje tegen die tijd voor de zekerheid anders vergeet ik het misschien weer.