• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Meguiar's Triple Duty Detail Brush

MrSandman

Detailing rookie
24 mei 2008
612
0
Bij het uitzoeken van producten om je auto zo mooi glimmend maken als mogelijk is denk je aan cleaners, polishes, waxen etc. etc. Urenlang ben je bezig met detailen, en een mooi resultaat als gevolg. Aan het einde van de dag loop je voldaan nog eens een rondje om de auto, bekijkt hem van dichtbij en plots zie je nu de auto zo schoon is het vuil in de kleine kiertjes van je raamrubbers, achterlichten en typebelettering zitten...... :confused:

Tijd om de Meguiars Triple Duty Detail Brush eens uit te proberen. :party:

De triple duty detail brush heeft zoals de naam al zegt 3 borstels waarvan 2 met haren zo hard als een tandenborstel en 1 iets hardere haren als de andere 2.

Ik begon met de gedachte van: "Even de paar kleine plekjes schoonmaken voor het regent/donker word. Zoveel werk is dat niet." Echter toen ik eenmaal bezig was zag ik steeds meer en meer plaatsen waar je tijdens het wassen never nooit bijkomt. Door de verschillende formaten borsteltjes die op de TDDB zitten is het mogelijk vuil te verwijderen op plekken waar je zelfs met een gewone tandenborstel niet bij zou komen. Dus Quick detailer erop en poetsen maar! Wel zou ik aanraden om dit te doen voor of als je de auto 2x wast het na de 1ste keer te doen, want de modderstroom loopt letterlijk langs je auto.

Hierbij een lijstje met de aangepakte punten:

- randjes koplamen/achterlichten
- raamrubbers
- dakraamrubbers
- knipperlichten
- typeaanduiding
- stootlijsten
- mistlampen
- de randen waar de bumpers overgaan in de carroserie
- Emblemen
- deurgrepen
- etc. etc.

Waarvan ik dacht dat het een klein klusje van een paar minuten was, eindigde uiteindelijk met een behoorlijke klus van dik een uur in de schemer en miezerregen. Het resultaat van zo'n klein borsteltje die je in de webshop al heel snel over het hoofd ziet was voor mij echt verbluffend. :party:
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Toevallig van de week deze borstel besteld.

Eigenlijk vond ik het belachelijk om 6 euro voor een veredelde tandenborstel neer te leggen, maar ik had ergens anders al een review gelezen en zag dat het dus echt werkt.

Met de QD is een goede tip, ik heb wel eens geprobeerd uit een kier opgedroogde wax te verwijderen met een tandenborstel, maar dat luktte niet...:weetniet

Patrick
 
ik heb er 2 stuks van ,al een hele tijd.

werkt ptima ik gebruik vooral bij de raamrubbers en de logos op de achterkant. de sonax borstels die per 2 zijn verpakt neem ik volgende keer als test
 
Heb hem ook voor de schroefjes van m'n velgen maar istie niet te grof voor naadjes die gelakt zijn of raamrubbers?
Doe dergelijke naadjes zelf altijd met een dun doekje over m'n (lange) nagel.
 
Onmisbaar voor het betere detailwerk. Een tandenborstels heeft niet die langere haren en die harde haartjes.
 
Goede review. Ik had hetzelfde als Patrick en Sjoerd. Ben dan ook meestal in de weer met verschillende typen tandenborstels (zacht, hard, al dan niet elektrisch), Q-tips en tandenstokers.

Gelakte randjes doe ik meestal met een hoekje van een microvezeldoek, een wattenstaafje of zo'n plat microvezelsponsje van de Action.

Denk nu toch dat ik 'm ook maar een keer meeneem... ;)


BTW: weet iemand waar je die lange houten wattenstaafjes kunt bestellen? Ik had er een paar, maar die zijn nu op.... Dat zijn van die dingen met aan één kant een bolletje watten, die ze in ziekenhuizen gebruiken. Heb al wat gegoogled, maar geen resultaat tot dusver. Jammer, want die zijn erg handig voor plekjes waar je anders niet bijkomt.
 
misschien is dit optie Sven Re-usable_Detailing_Swabs
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik vind het ook een ideaal ding en hartelijk dank voor deze mooi review! :party:

We stellen mooie review ontzettend op prijs, het is zeer waardevol voor anderen om review te lezen! Top, ga zo door! :)^
 
Ik heb deze borstel ook pas meegenomen.

Is deze niet te hard voor de lak waardoor krassen zouden kunnen ontstaan?
Wil het namelijk niet zelf gaan testen :D
 
Dennis Blomaard zei:
Is deze niet te hard voor de lak waardoor krassen zouden kunnen ontstaan?


Gaat prima als je maar voorzichtig doet. Als je als een mongool gaat borstelen dan heb je er wel kans op maar hou je, je koppie d'r bij en je hoeft nergens bang voor te zijn
 
De triple veroorzaakt zeker weten krasjes in je lak. Wel te verwijderen weer met de machine maar dat is vaak een heel gedoe omdat je in de buurt van de emblemen er niet goed bij komt. Daarom zou ik um er ook niet voor gebruiken. De ruimtes in en om de emblemen kun je gewoon met een zachte kwast en APC schoonmaken, stukken veiliger!