• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

[Review] Nanolex - Ultra Glass Sealant kit

+1 voor heel deze review!

Gisteren vanwege het fijne weer aangebracht op de voorruit en de voorste zijruitjes, met de juiste stappen en correcte behandeling.

Vanmorgen klein beetje kunnen testen in de regen, en wat een fijn product is dit! Zeker in tegenstelling tot andere glassealants, en echt ook enorm zuinig qua verbruik.
 
Ik heb ervaring met provision glass-scrub, provision rain clear repellant en Turtle Wax Clearvue Rain Kleer. De Turtle Wax levert een prima resultaat qua waterafstotende laag alleen vind ik dat deze snel effect verliest. Rain Clear Repellant van Provision werkt ook best goed en blijft langer actief.

Alle meldingen over 'waas' e.d. zijn mij overigens vreemd. Daar moet ik wel bij zeggen dat ik vrij grondig te werk ga. Vind ik zelf althans:
  • Auto wassen
  • Provision Glass Scrub
  • Voorruit met klei behandelen (Meguiars clay bar)
  • Uitpoetsen
  • Vervolgens behandelen met een van bovengenoemde producten
  • Kuren / Intrekken
  • 2e (en 3e) laag aanbrengen
  • Kuren / Intrekken
  • (Goed!) uitpoetsen

Maar nu ben ik op zoek naar een product dat lang blijft zitten en goed z'n werk doet. Ik denk er daarom over na om Nanolex Ultra Glass sealant te kopen. Gezien alle positieve reacties én het feit dat de fabrikant opgeeft dat het erg lang blijft zitten. Dat gaat 'm dus waarschijnlijk wel worden.

Een heel verhaal, nu m'n vraag:
Hoe gaan jullie om met het wassen van je auto/ruiten als zo'n laag eenmaal is aangebracht?

Ik was altijd mijn auto met de hand. Meestal doe ik dat zo om de 3 a 4 weken. Wassen met autoshampoo en vervolgens afspoelen met regenwater. That's it. Maar pakken jullie de (behandelde) autoruiten dan mee met autoshampoo of juist niet (omdat de coating dan minder wordt)? En zo nee, hoe maak je ze dan schoon?

Graag advies.

Bedankt!
 
Ik heb al ongeveer twee jaar de Nanolex Glass Sealant op de ruiten zitten, waarbij ik de voor- en achterruit na grofweg een jaar opnieuw heb behandeld. De coating wordt in mijn ervaring door niets aangetast (vogelpoep, shampoo, ruitenreiniger), dus je kan het gewoon met het wassen meenemen.
 
Ik heb er DJ Supernatural Glass Sealant opzitten wat ook een erg lange standtijd heeft.
Het advies van DJ :

Wassen met Shampoo.
Drogen.
Afnemen met Clearly Menthol.

De werking van een ruiten coating is juist erg afhankelijk van de vervuiling. Dus hoe schoner de ruit hoe beter de werking.

De coating wordt niet minder door shampoo of dergelijke maar zal eerder aftuigen door je ruitensproeiervloeistof en het rijden zelf.
 
Das niet helemaal waar in het geval van de Ultra Glass Sealant, deze wordt niet aangetast door alcohol of ruitensproeiervloeistof!
Enkel mechanische belasting zal de coating verwijderen.
Let wel, goede voorbereiding is heel belangrijk...
Was, klei, ruitenreiniger, glass polish, prep/IPA, uitdampen en aanbrengen. Dan curen, afnemen, GOED laten drogen voor minimaal 12u en bij voorkeur een 2e laag (ook weer 12u droog)
 
Das niet helemaal waar in het geval van de Ultra Glass Sealant, deze wordt niet aangetast door alcohol of ruitensproeiervloeistof!
Enkel mechanische belasting zal de coating verwijderen.
Let wel, goede voorbereiding is heel belangrijk...
Was, klei, ruitenreiniger, glass polish, prep/IPA, uitdampen en aanbrengen. Dan curen, afnemen, GOED laten drogen voor minimaal 12u en bij voorkeur een 2e laag (ook weer 12u droog)

Dat klinkt helemaal geweldig. Maar ik kan mij haast niet voorstellen dat alcohol of ruitensproeiervloeistof de coating totaal niet aantast. Zal toch wel iets doen lijkt mij, al is het maar minimaal.

Nou ja, hoe het ook is. Als de afname v.d. werking zo minimaal is dan ben ik des te enthousiaster over het product en zie ik het wel zitten om het aan te schaffen.
 
Ik heb al ongeveer twee jaar de Nanolex Glass Sealant op de ruiten zitten, waarbij ik de voor- en achterruit na grofweg een jaar opnieuw heb behandeld. De coating wordt in mijn ervaring door niets aangetast (vogelpoep, shampoo, ruitenreiniger), dus je kan het gewoon met het wassen meenemen.

Volg je dan weer alle stappen wanneer je de behandeling na een jaar nogmaals uitvoerd?
 
Dat klinkt helemaal geweldig. Maar ik kan mij haast niet voorstellen dat alcohol of ruitensproeiervloeistof de coating totaal niet aantast. Zal toch wel iets doen lijkt mij, al is het maar minimaal.

Nou ja, hoe het ook is. Als de afname v.d. werking zo minimaal is dan ben ik des te enthousiaster over het product en zie ik het wel zitten om het aan te schaffen.
Ik weet niet of @Dibbuz de bron van deze bewering nog boven water kan halen, maar dit is waarom ik ook besloten heb over te stappen van Dodo naar Nanolex Ultra ;)
Let wel, ik rijd 60+K per jaar, dus ik ben al blij als de coating het 6mnd uithoudt ;)
 
  • Leuk
Reactions: Frosty_1955
Kleine update, inmiddels alweer ruim 7jaar de ultra glass sealant gebruikt op verschillende auto's. Ik heb tot nu toe geen beter product gevonden met deze duurzaamheid en performance!