• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: PCW Glasreiniger & PCW Sealant

UnusualKid

Detailing addict
18 mrt 2013
157
65
Guys,

Ik heb mij deze winter een kit gekocht met de PCW Sealant en dito reiniger, samen met een foam applicator pad en twee microvezeldoekjes. Aangezien het product best niet wordt aangebracht bij temperaturen onder de 10° heb ik het product niet eerder uitgeprobeerd. Hierbij dus mijn review en ervaring met het product. Foto's van de actie heb ik niet, met de reden dat het de eerste keer was.

Allereerst heb ik mijn wagen en ruiten gewassen met AF Lather en gedroogd. Daarna heb ik met de klei de voorruit ontdaan van hars en andere oneffenheden.

Hierna alles afgespoeld en de PCW glasreiniger aangebracht. De glasreiniger komt uit de verpakking als schuim. Dit schuim heb ik per helft van de ruit ingewerkt met een microvezeldoek.

Daarna heb ik de PCW Sealant aangebracht met behulp van de foam applicator pad. De sealant werd rechtstreeks op de ruit aangebracht. Ik heb er niet veel van gebruikt alvorens ik er met de foam pad heb op gezeten. Ik heb de sealant 1 à 2 minuten ingewerkt tot de vette film van de ruit was verdwenen. Hierna heb ik de ruit met het tweede microvezeldoek na gewreven.

Resultaat:
Bij regenweer minder gebruik maken van de ruitenwissers. De druppels vallen als het ware open en glijden zo van de ruit.
Bij gebruik van de ruitenwisser heb ik minder last van vegen.

Ervaring:
Naar mijn indruk heb ik iets te weinig sealant gebruikt. Na twee weken werkt het opvallend minder goed. Grotere druppels glijden er wel nog af, maar er blijft te veel water op de ruit achter. Het gebruiken van de ruitenwisser is wel nog een oplossing en werkt nog steeds uitstekend, maar daarvoor heb ik product dus niet echt gekocht. Ik wil mijn ruitenwissers sparen.

Bij een volgende wasbeurt zal ik het product nog eens aanbrengen (en foto's ervan nemen ;-) ) en plaats ik mijn tweede ervaring hier.

Opmerking:
Het is mijn eerste product in dit gamma. Rain-X e.d. nog niet uitgeprobeerd.

Bedankt om je ervaring te delen!
Rain-X werkt dus een stuk beter en langer..

(geen ervaring met andere)

Volgens mij is er idd iets niet goed gegaan.
Ik gebruik de PCW glas seal veelvuldig en deze blijft normaal gesproken toch echt maanden actief.

Vadebo;324467 zei:
Volgens mij is er idd iets niet goed gegaan.
Ik gebruik de PCW glas seal veelvuldig en deze blijft normaal gesproken toch echt maanden actief.

Ja, dat denk ik inderdaad ook.
Ik heb wat weinig Sealant gebruikt, dus misschien is dat de oorzaak.