• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review Poorboys wheel sealant

Audi-A1

Detailing rookie
13 mei 2013
41
0
Vandaag Poorboys wheelsealant gebruikt op mijn velgen.

Product aangebracht met een beetje vochtig gemaakte foam aplicator van Meg. Wat valt mij op, de geur (heerlijk). De WS is heel makkelijk dun op te brengen, je hebt heel weinig nodig. Na de gehele velg gedaan te hebben, ook de binnenkant, 20 minuten laten curen. Daarna met MF doek de velg opgewreven, ging ook heel makkelijk. Het had een mooie glans en spiegelglad resultaat tot gevolg. Voor mij is PB wheelsealant een blijver.

Conclusie

Makkelijk dun op te brengen,
Wrijft makkelijk uit,
Mooie glans,
Spiegelglad oppervlak na behandeling.

Ik kan geen negatieve punten ontdekken.

Ik was net toevallig ook met Poorboys Wheelsealant bezig
Op mijn vader zijn audi a6 velgen
Heb aangebracht Met Dodo Juice Fingermit

Geur: Vind ik persoonlijk beetje bubbelgum achting

Voor de rest ben ik het hellemaal eens met
Audi-a1

Ik geef dit Product een 8
Waarom een 8
Ik weet niet hoelang die er op zit
en hoe hard hij zijn werk doet

Gebruik het al jaren, 1x per half jaar 2 laagjes voor ik van winterbanden velg naar zomerbanden velg wissel en vv.
Heb sindsdien nooit meer velgenreiniger nodig gehad, dus het is nog eens rete goed voor het miljø.........

Is idd zeer goed product!

heb het voor het eerst in de winter beginnen gebruiken,
daar was de standtijd nu niet zo goed na twee weken door zoute omstandigheden rijden en dergelijke was de waxlaag aangetast.

Nu de winter voorbij is eens een nieuw laagje aangebracht. Velgen eerst goed gereinigd en met AF tough prep voorbereid en ondertussen houden ze al 2 maanden! :)
worden nu wekelijkst gewassen met gewone shampoo! tot nu toe dus zeer tevreden!

Laatste werkwijze was als volgt:

Velgen met Bilberry,
Hitje met Iron-X & Tar-X
Drogen
Cleanen met AF Tough Prep
Laagje Wheelsealant half uurtje curen
afnemen
en nog eens een laagje wheelsealant terug een half uur curen :cool

Half uur curen? Als ik de 4de velg heb gedaan, dan neem ik de eerste alweer af :D (swipe test zegt dat die al goed is)
Niet dat het veel uit zal maken want de sealant neemt heel gemakkelijk weer af zoals ik gewoon ben van Poorboys.

Neemt idd goed af,
maar laat dit er liever wat langer op, dan ben ik zeker dat het goed gebonden is aan de velgen

Jeroenn;330068 zei:
Half uur curen? Als ik de 4de velg heb gedaan, dan neem ik de eerste alweer af :D (swipe test zegt dat die al goed is)
Niet dat het veel uit zal maken want de sealant neemt heel gemakkelijk weer af zoals ik gewoon ben van Poorboys.

Bij een sealant zou ik hem altijd langer (10-15min) laten zitten dan dat de swipetest aangeeft. Dit omdat de swipetest alleen echt als leidend gebruikt an worden bij een pure wax.

Is dat spul bij jullie ook zo zacht? Het is net vla wat je erop smeert. Had eigenlijk verwacht dat het net zo hard was als vaste wax. E smeert er nu al gauw teveel op.

bij eerste maal openen was hij nog redelijk hard, ook niet zo hard als een wax maar toch,

nu met dit warme weer is het eerder zachte boter