Na de SSR sessie (heb de andere helft van de motorkap ook maar afgemaakt) ) heb ik Poorboy's Black Hole, EX-P en Chemical Guys Butter Wet Wax aangebracht. We moeten toch weer beschermd op pad nietwaar?
Eerst de Black Hole. Deze aangebracht met een Meguiars Soft Buff Pad. De excenter op z'n laagste stand gezet en in delen kruislings blijven poetsen tot de glans tevoorschijn kwam, en toen het volgende deel gedaan (per kwart van de kap). Daarna laten drogen tot het met een vinger weg te vegen was. (Degenen die met Meg's Gold Class hebben gewerkt kennen dit wel, zei het dat dit sneller droogt).
Uitwrijven is super eenvoudig, met een fatsoenlijke microvezeldoek gaat dit moeiteloos.
Het resultaat is een mooie donkere glans, en eventuele swirls en krasjes worden 'gevuld' waardoor ze minder opvallen. De kleur is zichtbaar donkerder.
Daarna de EX-P Sealant aangebracht. Deze met de hand gedaan, met een Meguiars foam applicator. Dat bracht meteen weer even het plezier van handmatig poetsen boven, heerlijk werken zo. Een machine is geweldig, maar het manuele contact met de lak is toch ook wel erg fijn...
De EX-P laat zich makkelijk aanbrengen, en geeft een heerlijke glans en diepte. Ook deze vult en maskeert krasjes en swirls. Uitpoetsen is een lachertje. Ik vind het echt een heerlijk product!
Ten slotte (als probeersel) met eenzelfde foam applicator de Butter Wet Wax Van Chemical Guys er overheen gezet. Ik snapte meteen de naam, want het is net of je boter op de auto staat te smeren... Het is niet zo vet gelukkig, maar het ziet er echt net zo uit. Even laten drogen en uitwrijven, en je krijgt een mooie wetlook als beloning... De ondergrond zal hier zéker aan hebben bijgedragen, maar het is geen gekke combinatie. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe Natty's Blue het hierop doet - als bekroning van de onderliggende Poorboy's lijn, maar die had ik helaas niet tot m'n beschikking. Maybe next time...
Tevreden m'n bedje ingerold om 02.00 uur, en de volgende ochtend nog even snel een paar kiekjes geschoten voor ik met een noodgang weg moest...
's Middags op het parkeerterrein had het licht geregend (...) de beading zag er erg netjes uit, alleen geloof ik dat er weer wat van dat @#$% zand in de regen zat, want de druppels laten sporen achter... Morgen - als ik zin heb - even wassen, dan maak ik wel even een aanvullend rapportje over beading en afvoer van water.
Update:
Vanavond de auto (eindelijk) gewassen. Daarna de beading even bekeken, en vergeleken met de rest van de auto (die in de Pete's 53 zit).
Conclusie: de beading van de Butter Wet Wax is niet spectaculair. De Pete's doet dit beslist mooier. De sheeting daarentegen is bijna perfect. Als je de tuinslang erboven houdt zoals op de demo filmpjes krijg je een deken van water die er in z'n geheel vanaf glijdt. Er bleven echt slechts een paar druppels over op de kap.
De lak voelt wel superglad aan, maar dat zal ook zeker met de voorbereiding te maken hebben.
Update II:
Op een andere auto die alleen EX-P Sealant erop heeft zitten (zonder wax) even de beading kunnen bekijken na een fikse bui. Echt schitterend! Helaas was het al donker, dus ik heb geen foto's kunnen maken. Maar het zag er echt super uit. En dat voor een sealant! Uitstekend product!
Grappig, met de EX-P is de beading dus mooier dan met de Butter Wet Wax die ik er overheen had gezet... (al heeft die wel weer een uitstekende sheeting).
Eerst de Black Hole. Deze aangebracht met een Meguiars Soft Buff Pad. De excenter op z'n laagste stand gezet en in delen kruislings blijven poetsen tot de glans tevoorschijn kwam, en toen het volgende deel gedaan (per kwart van de kap). Daarna laten drogen tot het met een vinger weg te vegen was. (Degenen die met Meg's Gold Class hebben gewerkt kennen dit wel, zei het dat dit sneller droogt).
Uitwrijven is super eenvoudig, met een fatsoenlijke microvezeldoek gaat dit moeiteloos.
Het resultaat is een mooie donkere glans, en eventuele swirls en krasjes worden 'gevuld' waardoor ze minder opvallen. De kleur is zichtbaar donkerder.
Daarna de EX-P Sealant aangebracht. Deze met de hand gedaan, met een Meguiars foam applicator. Dat bracht meteen weer even het plezier van handmatig poetsen boven, heerlijk werken zo. Een machine is geweldig, maar het manuele contact met de lak is toch ook wel erg fijn...
De EX-P laat zich makkelijk aanbrengen, en geeft een heerlijke glans en diepte. Ook deze vult en maskeert krasjes en swirls. Uitpoetsen is een lachertje. Ik vind het echt een heerlijk product!
Ten slotte (als probeersel) met eenzelfde foam applicator de Butter Wet Wax Van Chemical Guys er overheen gezet. Ik snapte meteen de naam, want het is net of je boter op de auto staat te smeren... Het is niet zo vet gelukkig, maar het ziet er echt net zo uit. Even laten drogen en uitwrijven, en je krijgt een mooie wetlook als beloning... De ondergrond zal hier zéker aan hebben bijgedragen, maar het is geen gekke combinatie. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe Natty's Blue het hierop doet - als bekroning van de onderliggende Poorboy's lijn, maar die had ik helaas niet tot m'n beschikking. Maybe next time...
Tevreden m'n bedje ingerold om 02.00 uur, en de volgende ochtend nog even snel een paar kiekjes geschoten voor ik met een noodgang weg moest...
's Middags op het parkeerterrein had het licht geregend (...) de beading zag er erg netjes uit, alleen geloof ik dat er weer wat van dat @#$% zand in de regen zat, want de druppels laten sporen achter... Morgen - als ik zin heb - even wassen, dan maak ik wel even een aanvullend rapportje over beading en afvoer van water.
Update:
Vanavond de auto (eindelijk) gewassen. Daarna de beading even bekeken, en vergeleken met de rest van de auto (die in de Pete's 53 zit).
Conclusie: de beading van de Butter Wet Wax is niet spectaculair. De Pete's doet dit beslist mooier. De sheeting daarentegen is bijna perfect. Als je de tuinslang erboven houdt zoals op de demo filmpjes krijg je een deken van water die er in z'n geheel vanaf glijdt. Er bleven echt slechts een paar druppels over op de kap.
De lak voelt wel superglad aan, maar dat zal ook zeker met de voorbereiding te maken hebben.
Update II:
Op een andere auto die alleen EX-P Sealant erop heeft zitten (zonder wax) even de beading kunnen bekijken na een fikse bui. Echt schitterend! Helaas was het al donker, dus ik heb geen foto's kunnen maken. Maar het zag er echt super uit. En dat voor een sealant! Uitstekend product!
Grappig, met de EX-P is de beading dus mooier dan met de Butter Wet Wax die ik er overheen had gezet... (al heeft die wel weer een uitstekende sheeting).
Laatst bewerkt door een moderator: