Poorboys World Natty's Liquid Blue
Gisteren (19-09-2010) op de rotaryclinic werd me een fles Poorboys World Natty's Liquid Blue in de handen geduwd. "Hierzo, maak er maar een review van".
Uiteraard is dat niet tegen dovemansoren gezegd, ben gek op reviews maken
Als eerste heb ik de auto grondig gewassen, de laatste keer dat dat is gebeurd is.... geen idee, erg lang geleden voor mijn doen.
Nadat ik de auto droog heb geblazen met de Metropolitan Air Force Blaster Sidekick 1,3HP. heb ik de auto lichtjes gepolijst met de DAP900 + witte pad + meguiars M205, daarna met de DAP900 + zwarte pad + Menzerna Super Finish.
Tim zei:... een wax met een glaze eronder zal minder duurzaam zijn dan een wax zonder glaze eronder. Voorwaarde is dat de lak goed schoon is.
Met bovenstaande woorden in m'n achterhoofd, heb ik bewust geen glaze en/of sealant gebruikt. Dit om de standtijd van de Natty's te goede te laten komen
Nadat ik de gehele auto met IPA had afgenomen, was het tijd om de Natty's aan te brengen.
Hiervoor heb ik een zwarte 5,5 inch CCS Lake Country pad gebruikt op de DAP900, standje 1-2
Een paar drupjes is voldoende voor een gemiddelde motorkap (Peugeot 206)
Liquid doet echt z'n naam eer aan, het is onwijs vloeibaar, het wordt zo opgezogen door de pad. Dit kun je enigzins voorkomen door eerst een spraytje Spray & Wipe te doen
Het voordeel van machinaal aanbrengen is dat het veel gelijkmatiger aan te brengen is en zuiniger in gebruik is.
Tevens door het gelijkmatig aanbrengen, verkort je de curetijd.
Dit is wel afhankelijk van een X aantal factoren. De norm voor het afnemen wordt mede bepaald door de swipetest
Ik heb de wax ongeveer 10 minuten laten curen alvorens deze af te nemen met een schone, hoogpolige MF doek
Aardig swirlvrij. Als lamp heb ik de TL verlichting, Brinkman en de flits van m'n mobiele telefoon (Nokia N970) gebruikt. Normaal zou ik de digitale camera gebruiken, maar de accu is leeg en de oplader ligt bij een vriendin.
Zo, ik kan aanstaande vrijdag met een schone en nette wagen naar de meeting van de Peugeot 206 club
Tevens gelijk de velgen in de PB Wheel Sealant gezet en de banden behandeld met Swissvax Pneu. Helaas niet de Swissvax Autobahn kunnen gebruiken omdat het potje uit logeren is bij een forumlid
Eindoordeel:
+
- geur
- prijs
- easy on, easy off
-
- standtijd = ?
Laatst bewerkt door een moderator: