Gisteren even in de weer geweest met Poorboy's SSR.
De motorkap voor dit doel even gekleid, zodat de ondergrond goed schoon was. Daarna de helft afgeplakt om later het resultaat goed te kunnen bekijken.
Daarna begonnen met een oranje (Sonax) pad op de excenter met SSR 2.5. Voorzichtig begonnen - ik kende het product niet - maar al gauw merkte ik dat er voedende oliën tevoorschijn kwamen en de lak er zichtbaar van opknapte. Swirls verdwijnen als sneeuw voor de zon...
Maar er zaten toch ook best wat lastiger krasjes op de kap, ondanks dat de auto nog nooit door een wastunnel is geweest. (Maar er gebeurt evengoed wel eens wat natuurlijk... ]-0 ).
De SSR2.5 kreeg deze krasjes niet weg, dus de SSR3 gepakt, en met eenzelfde type oranje pad getest hoe deze werkte.... Man wat is dat een mooi spul!!! Hij begint best grof (het is een cutting compound uiteindelijk) maar hij breekt zichzelf prachtig af tot een heerlijk rijke olie. Het resultaat is zonder overdrijving verbluffend te noemen. Ik heb echt krassen weggekregen waarvan ik had gedacht dat dit nóóit zou lukken met een excenter op knetterharde Audi lak. En opvallend is dat de finish meteen al mooi te noemen is, geen doffe plekken, nada. Misschien wat héle lichte swirls, maar dan moet je er echt een lamp op zetten. (En dan moeten de lichtere varianten nog komen dus!)
De werking is mooi te voelen als je wat SSR3 op je vinger (pink) doet en aldus een krasje te lijf gaat. Dan voel je goed de consistentie veranderen van schurende pasta tot zachte, voedende olie. (Je zou 'm haast als scrubcrème willen gebruiken zo mooi werkt het).
Als je met de hand/vinger aanbrengt krijg je wél een dof plekje, maar dat poets je er zo uit met SSR 2.5 en dan is de lak weer glimmend en het krasje weg.
Ik had (helaas) niet zoveel SSR3, maar als ik meer had gehad heb ik zo'n vaag vermoeden dat ik met een beetje extra werk (vrijwel) alle krasjes weg had gekregen met de excenter. Met een rotary gaat het ongetwijfeld véél sneller, maar ik vind dit toch een hele prestatie met een excenter. De krasjes zijn grotendeels weg, en de paar die er nog zitten zijn beslist minder geworden.
Na de SSR3 de 2.5 weer gepakt, en de (halve) kap verder behandeld. Lichte swirls en doffe plekjes van de 'spotrepair' weggewerkt, en vervolgens hetzelfde gedaan met de SSR2 en SSR1 (beiden op een witte Sonax pad). Ze ruiken trouwens allemaal lekker, maar de SSR1 is m'n favoriet. Dat is ook de meest economische van het stel, het verbruik loopt wat op naar gelang de factor.
Meteen na de SSR3 was de behandelde bestuurderskant van de kap al dieper van kleur dan de andere helft van de kap. (Niet op de rotzooi letten aub, ik weet het...) :schaam
Kortom, heerlijk spul, erg makkelijk om mee te werken en een heel mooi resultaat. Het vlekt ook niet op rubbers (even getest) al blijft afplakken natuurlijk een aanrader.
Het enige wat je merkt zijn wat 'stofdeeltjes' als je tussendoor even pauzeert en daarna weer verder gaat en je met de machine langs een randje komt van de kap o.i.d. (wat opgedroogd product op de pad neem ik aan). Echt hinderlijk is dat zeker niet, want je stoft het zo weer af ook.
Ik kan het echt van harte aanbevelen!
De motorkap voor dit doel even gekleid, zodat de ondergrond goed schoon was. Daarna de helft afgeplakt om later het resultaat goed te kunnen bekijken.
Daarna begonnen met een oranje (Sonax) pad op de excenter met SSR 2.5. Voorzichtig begonnen - ik kende het product niet - maar al gauw merkte ik dat er voedende oliën tevoorschijn kwamen en de lak er zichtbaar van opknapte. Swirls verdwijnen als sneeuw voor de zon...
Maar er zaten toch ook best wat lastiger krasjes op de kap, ondanks dat de auto nog nooit door een wastunnel is geweest. (Maar er gebeurt evengoed wel eens wat natuurlijk... ]-0 ).
De SSR2.5 kreeg deze krasjes niet weg, dus de SSR3 gepakt, en met eenzelfde type oranje pad getest hoe deze werkte.... Man wat is dat een mooi spul!!! Hij begint best grof (het is een cutting compound uiteindelijk) maar hij breekt zichzelf prachtig af tot een heerlijk rijke olie. Het resultaat is zonder overdrijving verbluffend te noemen. Ik heb echt krassen weggekregen waarvan ik had gedacht dat dit nóóit zou lukken met een excenter op knetterharde Audi lak. En opvallend is dat de finish meteen al mooi te noemen is, geen doffe plekken, nada. Misschien wat héle lichte swirls, maar dan moet je er echt een lamp op zetten. (En dan moeten de lichtere varianten nog komen dus!)
De werking is mooi te voelen als je wat SSR3 op je vinger (pink) doet en aldus een krasje te lijf gaat. Dan voel je goed de consistentie veranderen van schurende pasta tot zachte, voedende olie. (Je zou 'm haast als scrubcrème willen gebruiken zo mooi werkt het).
Als je met de hand/vinger aanbrengt krijg je wél een dof plekje, maar dat poets je er zo uit met SSR 2.5 en dan is de lak weer glimmend en het krasje weg.
Ik had (helaas) niet zoveel SSR3, maar als ik meer had gehad heb ik zo'n vaag vermoeden dat ik met een beetje extra werk (vrijwel) alle krasjes weg had gekregen met de excenter. Met een rotary gaat het ongetwijfeld véél sneller, maar ik vind dit toch een hele prestatie met een excenter. De krasjes zijn grotendeels weg, en de paar die er nog zitten zijn beslist minder geworden.
Na de SSR3 de 2.5 weer gepakt, en de (halve) kap verder behandeld. Lichte swirls en doffe plekjes van de 'spotrepair' weggewerkt, en vervolgens hetzelfde gedaan met de SSR2 en SSR1 (beiden op een witte Sonax pad). Ze ruiken trouwens allemaal lekker, maar de SSR1 is m'n favoriet. Dat is ook de meest economische van het stel, het verbruik loopt wat op naar gelang de factor.
Meteen na de SSR3 was de behandelde bestuurderskant van de kap al dieper van kleur dan de andere helft van de kap. (Niet op de rotzooi letten aub, ik weet het...) :schaam
Kortom, heerlijk spul, erg makkelijk om mee te werken en een heel mooi resultaat. Het vlekt ook niet op rubbers (even getest) al blijft afplakken natuurlijk een aanrader.
Het enige wat je merkt zijn wat 'stofdeeltjes' als je tussendoor even pauzeert en daarna weer verder gaat en je met de machine langs een randje komt van de kap o.i.d. (wat opgedroogd product op de pad neem ik aan). Echt hinderlijk is dat zeker niet, want je stoft het zo weer af ook.
Ik kan het echt van harte aanbevelen!
Laatst bewerkt door een moderator: