• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review Shiny Garage pre wash citrus oil

Teun

Detailing guru
18 jul 2008
2.050
190
Dit merk was voor mij nog niet eerder in handen gekomen, en via via een fles gekregen.

Tijd voor een korte test met deze pre wash. Volgens instructie moet je dit 1:10 mengen, en kan dan in een foamgun of sprayer gebruikt worden op de vuile auto. Ik heb gekozen voor de foamgun in een 1:5 verhouding want ik ben stront eigenwijs ;).
Mijn doel was een normaal vervuilde auto veilig te ontdoen van traffic film/etc voordat ik zou gaan afspuiten met HD en wassen.

De auto was een grote Range Rover in normaal vervuilde staat, afgezien van een lokaal weilandje welke was omgeploegd ;)

Opspuiten met de foamgun gaf een waterig geheel, maar het is natuurlijk geen echte foam.
Binnen 10 seconden was het schuim wel aardig afgebroken. 3-4 minuten heb ik het de tijd gegeven om z'n werk te doen. Daarna alleen even afgespoten met de tuinslang om het resultaat te beoordelen.

Conclusie: niet onder de indruk van de reinigende werking als pre wash... veel rommel is blijven zitten, dikke klodders redelijk verse modder zat er nog gewoon (zelfs na afspoelen met de tuinslang).

Sorry: fail...

Omstandigheden: vochtig weer in Oktober, circa 12 graden, normaal vervuilde auto afgezien van wat opgespatte modder.
20201012_083746.jpg


20201008_190828.jpg

20201009_084023.jpg

20201009_084027.jpg

20201009_084046.jpg