• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Review: Turtle Wax Clearvue Rain Repellant

Handig filmpje met goede muziek! Ik ga het ook eens een keer proberen, effect is goed te zien. Bedankt voor het filmpje!
 
Thnx! Muziek uitzetten had ik ff geen tijd voor haha. Maar de druppels gingen lekker op de maat.
Wens je ruitenwissers alvast sterkte namens mij dat ze werkeloos worden :D
 
stimpy68 zei:
Okay, min of meer hetzelfde effect dan. Ik ben tevreden zo, ben buiten de NXT Glass Cleaner, niet zo'n fan van dat soort goedjes op mijn voorruit ;)

Dat WAS ik ook niet, maar Tim heeft me toch omgepraat, en ik ben blij toe! SUPER spul!

Bij mij zit de RainX er drie maanden op, vandaag viel het me tijdens het wassen weer op hoe geweldig de hydrofobe eigenschappen - nog steeds - zijn.

Ik heb nergens last van, het werkt perfect met en zonder ruitenwissers. Op hoge snelheid heb je geen wissers meer nodig, op lage snelheid glijden de (nieuwe) ruitenwissers er soepel overheen. Geen strepen, piepjes of wat dan ook.

Ik denk dat het ten eerste héél belangrijk is HOE je het aanbrengt. Niet te gemakkelijk 'even' doen, maar heel zorgvuldig, het maakt écht verschil (heb ik ook ervaren).

Ten tweede zijn denk ik 50% van de ruitenwissers verkeerd afgesteld, ongeschikt (goedkope meuk of gewoon niet geschikt voor de betreffende auto) of versleten. Met nieuwe, goed afgestelde ruitenwissers werkt het echt perfect!

Zoals ik elders al had gepost:

Wat ik gedaan heb is het volgende:

  1. Ruit GOED schoongemaakt (Glassex etc laat rommel na, een polish is beter m.i.)
  2. Zo'n plat mircovezelsponsje doordrenkt met RainX
  3. Met enige kracht aangebracht in overlappende cirkels
  4. Laten drogen tot een waas
  5. Stap 2-3 herhalen
  6. Besprenkeld met water (plantenspuit oid)
  7. Goed uitgewreven met een paar stukken keukenrol

Zo werkt het perfect!:cool:
 
Leuk filmpje met een lekker muziekje... Altijd handig zo'n TomTom :)^
Alleen dan ben je niet echt slim als je met de kap open rijdt tijdens de regen :grinning:
 
Mooie review Ladybug! :cool:

Maareh... Rain-X is in de winkel te krijgen voor 5 euro voor een fles van 200 ml dus dat maakt de prijsvergelijking: ClearVue €9,48 - Rain-X €7,50 voor 300 ml. Ik heb alleen geen idee of Rain-X ook zorgt voor mooie glimmende ramen, en dat is ook wat waard.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien een stomme vraag, maar hoe zit het met de automatische stand van de ruitenwissers?

Ik had op het Mondeo forum gelezen dat mensen met regensensor er juist niet tevreden over RainX e.d. waren...:confused:
 
Ik heb ook 'n regensensor, maar die kun je gewoon uitzetten. Of bedoel je dat als ie aanstaat de regensensor gaat reageren op de RainX ?
 
Bij mijn Peug GT kon het uitgeschakeld. Anders ff boekje van je auto lezen, lijkt me dat het op iedere auto wel kan.
En anders lijm je ze toch gewoon vast, die wissers? :-"

@ Patrick R.
Dat is anti-fog, ander product dan ik bedoel. Hiermee zorg je aan de binnenkant van de ramen ervoor dat ze niet beslaan ;)
 
atjong zei:
Mooie review Ladybug! :cool:

Maareh... Rain-X is in de winkel te krijgen voor 5 euro voor een fles van 200 ml dus dat maakt de prijsvergelijking: ClearVue €9,48 - Rain-X €7,50 voor 300 ml. Ik heb alleen geen idee of Rain-X ook zorgt voor mooie glimmende ramen, en dat is ook wat waard.


Ho, wacht even... Appels vs. Peren! Dit is Anti-Fog, da's een heel ander product. ;)

Da's tegen beslagen ramen, en gaat dus aan de binnenkant van de ruit. Maar daar heb je met jongere auto's geen last meer van als het goed is, dus ik betwijfel het nut een beetje.

En Rain-x geeft ook een mooie glans hoor! Geen idee welke meer glanst, maar de ramen van Ladybug zien er wel érg mooi uit.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dit spul werkt echt geweldig ,^^

Vanmiddag het spul volgens de guide aangebracht en tijdens mijn terugrit vanuit Apeldoorn ging het nog regenen ook :cool:

Voor het uitpoetsen van de ramen heb ik de oude Meguiar's droogdoek gebruikt.
 
vandaag voor het eerst geprobeerd op mijn auto gaan de ruitenwisser auto aan vandaag op uit gezet, rain x twee weken geleden aangebracht, op de snelweg geen ruitenwissers nodig in de stad wel weer aangezet was toch wel moeilijk om de wegmarkeringen te zien. Was wel een hele ervaring om zonder ruitenwissers op de snelweg te rijden, ga nog eens proberen met perfect schoongemaakte ramen.
 
Heb na jaren van RainX nu het goedje van Turtle wax op de ruiten en moet zeggen dat het net zo goed werkt als bij RainX

Goed voorbereiden van het oppervlak is absoluut een must (handleiding staat hier al door Sven S8)
Microvezeldoekje gebruik ik zelf niet wel Lotus Maestro keukenpapier. Het goedje is best wel aggressief en kan application pads aanvreten (heb ik ook al gelezen hier 8o )
Wat ik mis is dat je na het schoonmaken van je ruitenwisserrubbers het ook hierop kan aanbrengen waardoor het achterlaten van een waas bij gebruik van de wissers meestal tot het verleden behoort!

Proces minimaal 2 keer herhalen, ik doe het altijd 3 keer met tussen 2 en 3 een dag rust. Waarom weet ik ook niet maar dat is zo gegroeid in de loop van de tijd met RainX

Je parravan onder aan de ruit kan je er ook mee insmeren waardoor deze netjes egaal zwart wordt en er na regenbuien bijna tot geen water meer in blijft staan (hydrofobe eigenschappen)

Onderhoud kan daarna met een normale niet aggressieve glasreiniger gebeuren, vliegjes enzo haal je er dan zonder al teveel moeite zo van je ruit af en de hydrofobe eigenschappen blijven zo optimaal!

My 2 cents.
 
Heb de Clear Vue ook aangebracht gisteren. En vandaag al meteen een hele dag regen, leuk, alleen spijtig na een volledige detail :s
Inderdaad, vanaf 75km/u geen ruitenwissers nodig gehad, heel vreemd om zo te rijden.
Beetje wennen aan die pareltjes die over de ruit omhoog rollen, maar het is niet storender dan een ruitenwisser die heen en weer zwiept.
En ook heel leuk effect als je een tunnel inrijdt, ramen zijn op 15 seconden droog :)

Nu zitten er wel van die goedkope ruitenwissers op denk ik, want tijdens het wissen gaan ze in schokjes nu. Ik zal de ruitenwisserbladen nog even behandelen en kijken of dit uithaalt. Zoniet zet ik er nieuwe op.
 
In reactie op de opmerkingen over de regensensor.

De werking van een regensensor is gebaseerd op het detecteren van waterdruppels die op de ruit aanwezig zijn.
Druppels op de ruit vragen om wissen zodat het zicht weer goed wordt.
Met een gehydrofobeerde ruit worden de druppels niet vastgehouden, dan zou wissen achterwege kunnen blijven.

Mijn hele ruit, incl het deel voor de sensor, is behandeld.
Dat zorgt ervoor dat de automaat maar heel af en toe wist. Als hij al aanstaat.
Daarnaast kan ik 'm ook op pauselengte instellen.

Voor degene waarbij dat niet werkt; laat het sensordeel (meestal middenbovenaan) vrij van behandeling.

Heet blijft lachen, geen wissers aan en AWD voor als het glad wordt :-"
 
Ik gebruik dan de Pro Vision, maar het effect is erg leuk en handig, bij een flinke plensbui staan bij iedereen de ruitenwissers op de turbostand en turen ze door de voorruit. Ik zet mijn ruitenwissers uit en heb perfect zicht :grinning: Heel af en toe even wissen.