• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

revive van lak krijgen

Deebo

Detailing addict
6 mrt 2014
93
55
Ik gebruik Revive voor de raamrubbers enzo te doen, Maar ik heb altijd vettige plekken op de lak van dit product en krijg het er dan ook zo goed als niet af met een doek. Hoe doe ik dit best?

Iets voorzichtiger zijn met aanbrengen denk ik!? Je zou eventueel je gelakte delen kunnen afplakken, maar dat is wel veel werk.

Dat is een detailerspray, ik heb het met mijn monello perfetto geprobeerd maar dat lukte niet echt

Goh, vorige week voor het eerst ook last gehad van revive druipers. Breng het altijd dun aan met een makeup pad en ga er daarna met een doek overheen. In mijn geval kon ik het er zelfs met mijn vinger afvegen.

Als je tijdens het insmeren de lak raakt moet dit er nog heel makkelijk af kunnen. Gewoon standaard met een doek onder de rubbers afvegen als je revive aanbrengt.

Bij mij gaat het er altijd heel makkelijk af. Ik snijd een schuursponsje in drieën zodat je een mooi rechthoekig sponsje hebt om het aan te brengen. Zo kom je mooi langs alle raamrubbers. Met een make-up pad wordt dat toch altijd een beetje meer knoeien is mijn ervaring. Zit je lak wel goed in de bescherming? Dat kan ook een reden zijn, dat het zich goed hecht aan de lak.

Revive hecht heel goed op bijna alles idd, goed in de wax of niet scheelt niet veel.
Als je iets op de lak smeert zou ik het niet te lang laten zitten.
Hoe je dit voorkomt, tja kwestie van exprimenteren met diverse padjes, desnoods een klein sponsje oid op maat knippen zoals hierboven beschreven (goeie tip), en als je heel ver wilt gaan kun je altijd nog gaan afplakken, maar dat vind ik wel een boel werk voor alleen een dressing..

Als het er door de regen af loopt is het waarschijnlijk niet helemaal lekker ingetrokken, of er zit teveel op (verzadigd en/of het kan niet intrekken). Ik probeer het altijd zolang mogelijk te laten intrekken, en vlak voor de auto weggaat neem ik het overtollige af. Vettige glans of niet, ik neem het altijd even af.