Heren en dame!
Welkom, hier weer een show-off van mijn kant.
Dit keer geen Volkswagen, maar een Opel zafira 2.0dti Elegance zoals ze mooi word genoemd.
Een 7 zitter, alleen worden de voorste 2 stoelen maar gebruikt en zelden de andere 5.
Van te voren wist ik al dat de auto er redelijk vies was en het interieur ook.
Hier even wat voor fotos:
voorkant
Alg-1
Alg-2
2.0 DTI
Achterkantje
Interieur foto's voor
tja..
Bakje passagier kant
Als eerst de auto grondig gefoamt met Autobrite - Super Snow Foam en gehele onderkant van de auto ingespoten met Meguairs APC 1:4
Daarna een 'Rondje' om de auto gedaan met een kwarts en div. borstels en een grote fles Apc 1:10 om de rubbers en kiertjes netjes te krijgen.
Daarna de auto compleet afgespoten met HD.
Hierna nogmaals een keer gefoamd met Autobrite - Super Snow Foam en toen de sponningen aangepakt met APC 1:4 en een div. borstels.
Hierna nogmaals met HD de auto afgespoten.
Toen is de auto gewassen met een overdosis Sonax waxshampoo en een scheutje APC.
Na het wassen de auto afgespoeld en opnieuw voorzien van een laagje Autobrite - Super Snow Foam om te gaan kleien.
Monello claybag gebruikt samen met Dodojuice slippy om het soms wat gladder te krijgen (Foam was er ook voor bedoeld)
Hier na de hele auto weer volledig afgespoten met de HD en gedroogd en lekker binnen gezet.
Klei voor
Klei na de achterbumper ieel..
Deze avond direct begonnen samen met mijn vader, die aanbood te helpen om het interieur te stofzuigen.
Zogezegd zo gedaan.. Met 2 stofzuigers te bijna 1.5 uur te keer gegaan!
Hierna begonnen met het dashboard met een kwast (van de wibra, fijn ding!) een flesje APC 1:10 om alles schoon te maken.
Actie foto
Na alles gehad te hebben heb ik al het kunststof voorzien van een laagje Poorboys world Natural look.
Dag 2 stond volledig in het teken van de buitenkant aangezien hij vandaag weer terug ging naar de eigenaresse
Begonnen met wat fotos te nemen van buitenkant!
Kras onderkant deur.. zeker 1 van 30CM
Bal boven aan de motorkap een schuiver gemaakt
Kras op de achterklep
Algehele indruk van de lak..
Toen maar eens een combi kiezen.. Ik was wel erg benieuwd hoe het Wolletje zich samen met rotary zal gedragen.. 3 kleine ertjes Monello Veloce erop en gaan.
Ik was prettig verbaasd over de combi! Erg sterk maar met een goeie finish.
Als laatste stap de Dap500 samen met een Monello white pad en Monello Finale gedaan en dit gaf een mooi resultaat.
Aangezien het in 1 dag moest, hier voor gekozen en niet voor een tussenstap.
Eigenlijk geen 50/50 of wat ook gemaakt van het polijsten.
Dit vergeet ik dan weer meestal *schaam*.
Hierna de auto helemaal handmatig in de Poorboys world - Blackhole gezet en even laten curen, Intussen de trims gedaan met Poorboys world - Trim Restorer en daarna de blackhole uitgebuft.
Hierna de ruiten gereinigt met de ruitenreinger van Auto Finesse icm microfiber handpad en de Monello - Vetro Bianco (super doek!)
Bandjes nog even in de Bold 'N Bright Gel gezet.
Daarna de auto afgetopt met Poorboys World Nattys paste wax.
De auto daarna naar buiten gereden waar het inmiddels al wat donker werd en de auto nog even nagelopen en wat fotos geschoten!
Hier het Resultaat en wat na fotos!
Dat is pech, bal afdruk weg!
Bakje weer schoon aan de passagier kant!
Kras achterklep voor 80% verdwenen
Kras van 30cm op de onderdeur ook verwijderd
Dit was het weer voor nu.
Tips en tops zeker welkom!
Gr.
Rikkie
Sorry voor de slechte kwaliteit fotos.. Accu van mijn eigen Camera was leeg :$
Welkom, hier weer een show-off van mijn kant.
Dit keer geen Volkswagen, maar een Opel zafira 2.0dti Elegance zoals ze mooi word genoemd.
Een 7 zitter, alleen worden de voorste 2 stoelen maar gebruikt en zelden de andere 5.
Van te voren wist ik al dat de auto er redelijk vies was en het interieur ook.
Hier even wat voor fotos:
voorkant
Alg-1
Alg-2
2.0 DTI
Achterkantje
Interieur foto's voor
tja..
Bakje passagier kant
Als eerst de auto grondig gefoamt met Autobrite - Super Snow Foam en gehele onderkant van de auto ingespoten met Meguairs APC 1:4
Daarna een 'Rondje' om de auto gedaan met een kwarts en div. borstels en een grote fles Apc 1:10 om de rubbers en kiertjes netjes te krijgen.
Daarna de auto compleet afgespoten met HD.
Hierna nogmaals een keer gefoamd met Autobrite - Super Snow Foam en toen de sponningen aangepakt met APC 1:4 en een div. borstels.
Hierna nogmaals met HD de auto afgespoten.
Toen is de auto gewassen met een overdosis Sonax waxshampoo en een scheutje APC.
Na het wassen de auto afgespoeld en opnieuw voorzien van een laagje Autobrite - Super Snow Foam om te gaan kleien.
Monello claybag gebruikt samen met Dodojuice slippy om het soms wat gladder te krijgen (Foam was er ook voor bedoeld)
Hier na de hele auto weer volledig afgespoten met de HD en gedroogd en lekker binnen gezet.
Klei voor
Klei na de achterbumper ieel..
Deze avond direct begonnen samen met mijn vader, die aanbood te helpen om het interieur te stofzuigen.
Zogezegd zo gedaan.. Met 2 stofzuigers te bijna 1.5 uur te keer gegaan!
Hierna begonnen met het dashboard met een kwast (van de wibra, fijn ding!) een flesje APC 1:10 om alles schoon te maken.
Actie foto
Na alles gehad te hebben heb ik al het kunststof voorzien van een laagje Poorboys world Natural look.
Dag 2 stond volledig in het teken van de buitenkant aangezien hij vandaag weer terug ging naar de eigenaresse
Begonnen met wat fotos te nemen van buitenkant!
Kras onderkant deur.. zeker 1 van 30CM
Bal boven aan de motorkap een schuiver gemaakt
Kras op de achterklep
Algehele indruk van de lak..
Toen maar eens een combi kiezen.. Ik was wel erg benieuwd hoe het Wolletje zich samen met rotary zal gedragen.. 3 kleine ertjes Monello Veloce erop en gaan.
Ik was prettig verbaasd over de combi! Erg sterk maar met een goeie finish.
Als laatste stap de Dap500 samen met een Monello white pad en Monello Finale gedaan en dit gaf een mooi resultaat.
Aangezien het in 1 dag moest, hier voor gekozen en niet voor een tussenstap.
Eigenlijk geen 50/50 of wat ook gemaakt van het polijsten.
Dit vergeet ik dan weer meestal *schaam*.
Hierna de auto helemaal handmatig in de Poorboys world - Blackhole gezet en even laten curen, Intussen de trims gedaan met Poorboys world - Trim Restorer en daarna de blackhole uitgebuft.
Hierna de ruiten gereinigt met de ruitenreinger van Auto Finesse icm microfiber handpad en de Monello - Vetro Bianco (super doek!)
Bandjes nog even in de Bold 'N Bright Gel gezet.
Daarna de auto afgetopt met Poorboys World Nattys paste wax.
De auto daarna naar buiten gereden waar het inmiddels al wat donker werd en de auto nog even nagelopen en wat fotos geschoten!
Hier het Resultaat en wat na fotos!
Dat is pech, bal afdruk weg!
Bakje weer schoon aan de passagier kant!
Kras achterklep voor 80% verdwenen
Kras van 30cm op de onderdeur ook verwijderd
Dit was het weer voor nu.
Tips en tops zeker welkom!
Gr.
Rikkie
Sorry voor de slechte kwaliteit fotos.. Accu van mijn eigen Camera was leeg :$