• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rode auto, kan blackhole dan?

ladybug

Detailing rookie
16 mei 2008
438
0
Even een korte vraag. Morgen ga ik de Z3 van m'n vriendin poetsen.
Een helrode (kleurnaam en zo ziet die kleur er ook echt wel uit, knalrood). Kan ik dan als glaze blackhole gebruiken? De lichte variant heb ik niet en kan er in het weekend ook niet aankomen.
Er zitten wel wat swirls en krasjes op, worden die niet donker vraag ik me zo af. Een filler zou wel prettig zijn dus.
Dit is het plan van aanpak:

Wassen (reeds gedaan)
Kleien
SSR 2.5 / met extender
Polish / met extender
Blackhole (of zal ik deze stap vervangen door Color X? Geen glaze maar op matte lak en kleur ophalen ook wel een goede vind ik zelf) / met extender
Natty's Red
EX-P
 
Ladybug:

Volgens mij kun je wel de Black Hole gebruiken. Indien nodig, ik heb ook de White Diamond als je de lichte variant bedoelt.

Zoetermeer - Scheveningen is zo gedaan... :ja

Ik zou de ColorX niet gebruiken. Dit is immers een mix van Paintcleaner, Polish en wax ineen.
Gewoon de SSR, Polish, Black Hole en wax gebruiken.
 
Dat zou helemaal super zijn als ik wat van jouw White Diamond mag. (vergoed ik je uiteraard)
Woon je erg dichtbij de kust? Anders is Zoetermeer - Scheveningen wel een lange reis aangezien het mooi weer wordt.
Bedankt voor je aardige aanbod! Zal je wel even PM sturen met mn mobiele nummer, is handiger denk ik.
 
Je zal er niets meer aan hebben nu ,denk dat je al poetsen bent..:-"

Maar ik denk dat je black hole beter zal werken op rood als white diamond ,
maar als je toch bij patrick de WD gaat halen kan je ons ook direct zeggen welke van de 2 het beste werkt.
:grinning:
 
Nee ben nog niet begonnen, zo'n vroege vogel ben ik nu ook weer niet. Tja dilemma dilemma nu :confused:
Waar ik me een beetje zorgen om maak is dat krasjes een blauwe fill krijgen.
 
Ladybug.......geen enkel probleem.....

Ik gebruik op mijn wagen ook Black Hole....nou, en die is echt wel rood hoor.......:D

Werkt perfect.......dus ik zou zeggen....poetsen maar......
 
Tis geniaal geworden met de White Diamond :party: :party:

Eigenlijk wilde ik geen Blackhole gebruiken omdat de Z3 van m'n vriendin behoorlijk wat swirls en krassen had.
Maar die heb ik er vooraf vrijwel geheel uit gekregen 8d
Lak is weer als nieuw, echt bizar verschil geworden. Jammer genoeg geen vooraf foto's gemaakt.

Wel achteraf uiteraard. Kijkt u zelf wat een fles shampoo, een blok klei, een fles spray & wipe, SSR 2.5, Professional Polish, White Diamond en EX-P kan doen voor een rood Z3tje van 11 jaar oud:

IMG_1380.jpg


En voor wie er geen genoeg van kan krijgen:
Klik voor meer foto's

In het echt is de kleur trouwens gewoon weer net zo lekker fel rood als tie hoort te zijn, vind hem op de foto's wat valer lijken.

Bedankt voor de adviezen allemaal en een mega-knuffel voor Nicknameless, die mij bij deze onverwachte poetsklus zeer uit de brand hielp met White Diamond én SSR 2.5.
Vind ik echt supertof!