• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

rode lak verkleurd renault twingo 2011

Ruppo

Detailing rookie
11 sep 2021
5
2
Vraag welke polijst kan ik het beste gebruiken de lak is wat roze aan verkleuren op het dak en motor kap
Kreeg bij een auto materialen zaak turtel color magic als advies maar werkt voor geen meter dat is rommel.
Nu zag ik autosmart evo3 vloeibaar polijstmiddel weet niet of dit te gebruiken is ?

Zou graag wat meer willen weten of iemand met ervaring met deze lak
 

Bijlagen

  • IMG_0283.JPG
    IMG_0283.JPG
    212,7 KB · Weergaven: 120
Welkom op het forum.

Polijsten is inderdaad je oplossing, gevolgd door bescherming! Ik ken autosmart zelf niet en Carclean verkoopt het ook niet, maar een mild of fijn polijstmiddel zou de kleur al op kunnen halen. Idealiter doe je dit machinaal, maar met de hand en wat toewijding is het ook mogelijk. Bel anders de winkel even op; je zit immers toch al op hun forum :)

Op het forum staan legio voorbeelden en de zoekfunctie brengen je wellicht al naar een voorkeur voor een product.
 
Welkom

Eerste vraag is altijd of de lak kleur afgeeft ... al zie je dat met rood product niet snel
Neem gewoon een vochtige schone doek en wrijf op een wat minder zichtbare plek.
Zo ja, heb je geen blanke lak en geldt bovenstaande
Zo nee, heb je blanke lak en is de kans op herstel een stuk minder (rood zit onder de blanke lak)
 
Gebas, ik zou eerst willen weten of het een unilak is,
of kleurlak, met blanke lak er over.
En dan bepalen welke combi ik zou nemen.
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
Welkom op het forum.

Polijsten is inderdaad je oplossing, gevolgd door bescherming! Ik ken autosmart zelf niet en Carclean verkoopt het ook niet, maar een mild of fijn polijstmiddel zou de kleur al op kunnen halen. Idealiter doe je dit machinaal, maar met de hand en wat toewijding is het ook mogelijk. Bel anders de winkel even op; je zit immers toch al op hun forum :)

Op het forum staan legio voorbeelden en de zoekfunctie brengen je wellicht al naar een voorkeur voor een product.
Oke dankje dan ben ik toch een beetje op de goede weg met zoeken zal navragen
 
Ik weet ook niet of blanke lak is wat er op zit heb met commandant 5 wat geprobeerd een doek en hard wrijven maar komt geen rood vanaf
heb van die pats die je op een boormachine kan doen dat maar geprobeerd niet te hard laten draaien maar nee geen rood te zien wat oplost
 
In het geval er geen lak op je pads terecht kwam, heb je een blanke lak over de rode kleurlak. In dat geval gaat het verhaal van @RedCat dus op;

- De rode kleurlak is verkleurd door o.a. UV-straling. Dit zag je veelal bij oudere auto's die géén blanke lak hadden.
- Metallic lakken werden hierna gebruikt en die hadden altijd blanke lak waardoor het beter beschermd was tegen verkleuren.
- Sommige kleuren, waaronder rood, blijven gevoelig voor verkleuren en doen dat nu ónder de blanke lak.
- Onder de blanke lak kan je niet polijsten, mits je de blanke lak eerst verwijderd.

Ik heb toch sterk het idee dat jouw lak een unilak is (lak zonder metallic deeltjes) zonder blanke lak. Althans, dat idee krijg ik door hoe de lak eruit ziet. Maar als je gepolijst hebt en je doek/pad werd totaal niet rood, dan moet je wel een blanke lak hebben.
 
Misschien ….
Een auto van 2011 moet de dealer ook nog wel wat van weten …
Commandant zou echt wel wat moeten doen qua kleur afgeven
 
Laatst bewerkt:
Kleurcode zegt wat over de kleurlak, niet of er blanke lak op zit. ;)

Zoals RedCat aangeeft; Als je gepolijst hebt, moet je lak verwijderd hebben en dit op je pad/doek zien. Dit zag je niet, dus logischerwijs zit er dan nog een blanke lak op die je weerhoudt van het raken van de kleurlak.
 
Oke dan valt er weinig aan te doen de koplampen die hebben ook blanke lak deze gaan ook al los raken