• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rode ?? Opel Corsa

quinten

Detailing rookie
18 dec 2011
261
0
Zaterdagochtend om 09.00 begonnen met wassen van de corsa.
Als eerste de auto in de foam gezet dit gaf geen resultaat dit daarom 2x herhaalt je kon wel zien dat er wat vanaf kwam maar geen gewenst resultaat foam was wel te dun (foam lans wordt besteld van de week).
Daarna Tar-X gebruikt over de gehele wagen deze zijn werk laten doen maar ook hiermee hebben we weinig resultaat behaald de wagen was eerst droog gemaakt alvorens Tar-x werdt gebruikt.
Wagen diverse malen gewassen met het 2 emmer systeem heb de washmitt van Monello bewust niet gebruikt maar een goedkopere variant i.v.m extreme vervuiling.
Daarna Iron-x gebruikt deze maakte veel los maar op een of andere manier zat vooral op het dak nog iets van vervuiling op die we niet weg kregen toen heb ik iets gedaan wat waarschijnlijk iedereen zou af raden maar heb lauw water met 2 dopjes Iron-x 2 dopjes Tar-X en een dopje Btbm erin gedaan met een mf-spons(action) en aan het poetsen gegaan dit gaf uiteindelijk de doorslag dat de vervuiling rondom was verdwenen daarna weer even normaal gewassen.Hier zijn we 2,5 uur mee bezig geweest hebben niet overal foto,s van gemaakt i.v.m een stom technisch probleempje.

CIMG0634.webp

CIMG0636.webp

CIMG0638.webp

CIMG0639.webp

Toen kwam dus dat stom technisch probleem om de hoek accu van de camera leeg }:)w

Doordat de wagen naar controle teveel lak problemen had was eigenlijk overspuiten de enigste optie, daarom besloten de auto zijn glans terug te geven.

Pro900 met Oranje Monello pad met Meq Ultimate compound (Inizio Forza staat op het verlang lijstje)
Pro900 met Witte Monello pad en Mezzo
Dap 900 met L.Goen Monello pad met Monello Finale
Dap 900 met Zwart met Black Hole van Poorboys ,kon niet echt zien dat dit een toe gevoegde waarde had op de Laguna zag je echt het verschil.
Daarna 2x Ex-P van Poorboys met zwarte Foam Hand Applicator
Als laatste af gewerkt met een laagje Reload.
Accu weer geladen dus we konden toch nog wat foto,s maken.

CIMG0641.webp

CIMG0640.webp

CIMG0642.webp

CIMG0643.webp

CIMG0649.webp

CIMG0644.webp

CIMG0648.webp

CIMG0647.webp

Bedankt voor het lezen op of aanmerkingen zijn welkom.

Met vriendelijke groet,
Quinten en Ricardo

Met het handje gedaan?
Hoelang is er in totaal in gestoken?
Wel een wereld van verschil!

-edit-
Duidelijk. :-b

Mooi eindresultaat (en daar gaat het ook om).
Wel vraag ik me af waarom je voor de Meq's compound hebt gekozen terwijl je de Mezzo ook hebt ?
Qua werking doet de mezzo mijn inziens vele malen meer dan de meq's compound.

Ook verbaas ik me over de toch wel vrij forse stap van een rotary met een oranje pad en een compound naar een excentrische met een licht groene pad met een finishing polish.

Overigens is een teststop om de keuze van de clay te bepalen voor mij helemaal nieuw :)

Ziet er heel netjes uit.
Nu nog even een wieldop erop en het is compleet.

Helaas is je dorpel rechts achteraan wel aan het roesten:(

bedankt voor de reactie,s,

Juffer1 : je hebt goed opgelet was 1 stap vergeten pro met wit en mezzo sorry

wat het kleien betreft was voor ons gewoon om te kijken wat voor verschil het uit maakte dit was ook minimaal maar zijn toch met monello verder gegaan.
we mochten van mijn vriend alles proberen en hebben dat ook gedaan.

Mr.F : dorpel vondt hij ook jammer nu hij weer gepoets is

Wauw wat een verschil!

Lijkt me geweldig om eens een auto te doen die er zo "aan toe" is... :) Is het je eigen auto, of heb je iemand erg gelukkig gemaakt?