• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

rode Opel Insignia 2010; terug full detail na 1 jaar....

Merivawim

Detailing chief
1 nov 2009
1.629
85
53
Beste mensen; deze is van een tijdje geleden...ik had de tijd en zin nog niet gevonden om hier een verslagje van te schrijven :)_[]
Ik heb deze samen gedaan met m'n vriend focusio...jullie allen inmiddels al bekend.
De wagen werd vorig jaar door mij onder handen genomen toen hij één dag oud was...hij werd toen voorzien van een laagje blackhole en een laagje collinite 915 wax.
Inmiddels zijn we een jaartje later; de auto is een buitenslaper en de eigenaar is zelf (door een handicap) niet goed in staat om hem zelf te detailen.

We hadden hiervoor een dagje tijd dus m'n vriend focusio was hier een welgekomen hulp!

Eerst wat foto's hoe hij eruit zag toen hij hier aankwam :
IMG_2925.webp

IMG_2926.webp

IMG_2927.webp

Eerst een wasbeurt dus : Hij werd gewassen met een overdosis nxt carwash. Toen ik de wagen waste begon Ronny met de velgen:
IMG_2935.webp

Dat ziet er al stukken beter uit...let inmiddels op de beading die na een jaar buitenslapen nog opmerkelijk goed was....I love collinite 915 :love
IMG_2936.webp

Toen begon het kleien; na een halve motorkap bleek dit meer dan nodig :
IMG_2939.webp

Na het kleien even nagekeken na de staat van de lak....toch heel wat krassen en swirls !!!!
IMG_2940.webp

IMG_2945.webp

Even de juiste combi uitgezocht en mezzo op wit bleek het te doen...We hadden twee dap900's ter beschikking dus : gaan met de banaan :-b
IMG_2948.webp

Het gewenste resultaat kwam dan ook stilaan in zicht...
IMG_2950.webp

IMG_2951.webp

IMG_2956.webp

IMG_2958.webp

volgend resultaat boekten we na de glaze (poorboys black-hole)
IMG_2968.webp

IMG_2969.webp

IMG_2970.webp

tijd dus om te beschermen : de man koos poorboys EX sealant met carnauba....natuurlijk met de dap aangebracht:
IMG_2977.webp

Intussen hield Ronny zich bezig met het detailen van de nieuwe Irmscher-gril.
IMG_2974.webp

aangezien de wielkasten aardig gevuld zijn met de 18" velgen; is opkrikken de enige manier om die wielkasten op te knappen:
IMG_2980.webp

met dit als resultaat :
IMG_2983.webp

Na de wielen in de wheelsealant (poorboys) te zetten en de bandjes te behandlen met boldn bright gel (poorboys), kwam het interieur aan bod.
stofzuigen, alles afwassen met APC1/10, het leder cleanen en behandelen met gliptone. Hier het resultaat :
IMG_2989.webp

IMG_2990.webp

Let op een stuk van de oude gril ;-)

nog wat na foto's :

IMG_2991.webp

IMG_2992.webp

IMG_3000.webp

En een tevreden man die weer naar huis kon ::-"

IMG_3002.webp

kortom het was weer tof samenwerken met focusio; alleen had ik dit in één dag niet klaargekregen.

Schitterend eindresultaat! :jippie Toch wel schrikken wanneer je een auto terug ziet. Dat dit in 1 jaar kan ontstaan zeg... Pfff....

Mooi werk, is altijd handig als je met zn twee bent en weet wat je van elkaar kan verwachten.

Mooi opgeknapt, een mooie glans op deze mooie kleur:-)^

Prachtig werk geleverd mannen , en wat een heerlijke glans weer . :-)^ En vind het toch wel een prachtige wagen ook die break zeker in die kleur . ;-)

Zeer mooi resultaat : ben niet erg wild van Opel maar deze in dit kleur, en in het bijzonder met de Irmscher gril, is ECHT wel knap !

1 puntje opbouwende kritiek : trouwring uitdoen ;) (en erna terug aandoen :) )

Opmerkelijk hoe goed de standtijd van die Collinite is, dringend bestellen ;)

Super net resultaat:-)^ Bij ons achter rijdt er iemand met insignia , maar dan in het zwart metallic.:love

Super resultaat geworden :-)^

Vind de Insignia een mooie auto, prachtig ook in deze kleur. Alleen vind het een beetje jammer van de stootstrips dat verpest de lijnen in de deur na mijn mening.

Bovendien zijn de stootstrips een OPTIE en voor opties moet je altijd bijbetalen, maar dat is natuurlijk de keus van de eigenaar want smaken verschillen :cool

Bedankt heren...hoe knap die kleur ook was...ze is momenteel niet meer leverbaar. Er was te weinig vraag naar :weetniet

hey wim,
ziet er idd echt een blitse wagen uit na de detailingbeurt!!8-) 8-)
dat hebben jullie weeral goed gedaan. :-)^
binnenkort toch maar eens proberen om van de mijne wat foto's en uitleg op het forum te smijten.:rules
nu zaterdag is het de grote dag (communie)voor de kids en zondag wordt er gefeest,een eerste kans om de auto een beetje te ''showen'' aan de familie.alle letters en plakkers zijn er reeds af en heb de komende 2 weken vroeg gedaan met werken ,er zal zich dan wel een dag aanbieden dat de fotokes er van komen.ik ben er klaar voor,nu nog ff geduld dus.
groeten danny

Hallo Danny,
bedankt.
Veel succes met de communie en het showen van je auto.

Benieuwd naar de foto's.:-"

Keurige detailjob! :-)^ De kleur staat de Insignia uitstekend. Inderdaad jammer van de stootstrips, maar goed het is ook niet mijn auto. ;)

DKBM zei:
Keurige detailjob! :-)^ De kleur staat de Insignia uitstekend. Inderdaad jammer van de stootstrips, maar goed het is ook niet mijn auto. ;)

Ik vond hem ook mooier zonder die strips; ik heb er trouwens buiten deze nog geen enkele zien rondrijden. Die kleur is trouwens ook uit het gamma geschrapt wegen te weinig interesse :|
Ondertussen ziet hij er nog wat anders uit...er liggen nu originele 20-duimers onder. Ik heb hem nog niet gezien; maar het zal wel knap zijn vermoed ik.