• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Quick exterior detail...Interventievoertuig Rode Kruis

Merivawim

Detailing chief
1 nov 2009
1.629
85
53
Dag vrienden,
vandaag een "quickie" gedaan. De personen- en materiaalwagen van onze plaatselijke Rode Kruisafdeling (waar ik zelf lid van ben) wachtte al geruime tijd op z'n eerste waxbeurt. Door tijdsgebrek en slecht weer was dit echter steeds uitgesteld. Deze week spraken we dus af om deze vandaag aan te pakken. Normaal een full detail maar Murphy (die van de wet) kwam weer eens roet in het eten gooien. Ik moest om 11u30 naar een begrafenis.
Toch maar besloten om vanmorgen snel een waxbeurt te voorzien zodat hij beschermd de herfst en winter kan trotseren.
Om 8 uur met veel moed gestart om (als een race tegen de klok) dat 5 meter witte staal te fatsoeneren en te waxen;
Onze voorzitter had gisteren gelukkig de wagen al een flinke wasbeurt gegeven. Toen ik arriveerde was hij al bezig om de dauw af te drogen.
Omdat kleien van zo'n gevaarte veel tijd in beslag neemt gekozen voor een (voor mij) onbekend alternatief. Ik had reeds een tijdje een busje Collinite n°840 staan (PRE-WAX CLEANER) Ik had deze gekregen van m'n vriend (mededetailer) Ronny (bigscenic op het forum) Deze kon hem niet gebruiken omdat die cleaner blijkbaar enkel geschikt is voor lichte lakkleuren.
Veel lichter dan wit kan niet, ik nam dus een witte pad en bracht deze aan op stand 4....het werkte wonderwel. De lak was daarna erg zuiver en zo glad als een spiegel...blijkbaar goed spul dus.
Verder heb ik dan m'n favoriete wax (collinite 845) aangebracht op golden concorso pad. De bumpers, gril en andere zwarte plastic trims heb ik een laagje Poorboys trimdetailer gegeven. M'n maatje (de voorzitter) heeft intussen de velgen (nog beter) gereinigd met Poorboys wheelcleaner. De banden zijn behandeld met Meguiars tiregel. Tijdens het waxen begon het helaas lichtjes te regenen wat het uitbuffen nog maar net mogelijk maakte. Ik heb nog snel wat na-foto's genomen van het bekomen resultaat...en de beading.
Voor-foto's had ik niet genomen wegens de beperkte tijd.
Het resultaat...

DSC_0162.JPG


DSC_0163.JPG

DSC_0169.JPG


DSC_0170.JPG

DSC_0171.JPG


DSC_0174.JPG


DSC_0179.JPG


DSC_0180.JPG


DSC_0181.JPG


Dit was een erg snelle detail (niet van m'n gewoontes) maar het resultaat was eigenlijk toch bevredigend. Het hoofddoel bescherming en gemakkelijker te reinigen was bereikt.

Tot volgende keer...zal niet zolang duren ;)

Wim