• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Roel (aka Nubje) stelt zich even voor!

Nubje

Detailing addict
9 apr 2009
34
65
Hallo allemaal,

Ik ben Roel, ben 21 jaar en rijd een Toyota Starlet GT Turbo uit 1993. Zwart metallic in goede staat (veel binnen gestaan bij vorige eigenaar) plus paar bodydelen overgespoten i.v.m. bodykit.
Wel de gebruikelijke krasjes en vogelpoep die te lang is blijven zitten..
Hier een foto'tje:
fotoshoot012.jpg

fotoshoot013.jpg


Kwam op deze site door een klasgenoot. Was al bekend met Meguiars en hun super spul. Maar heb hier weer veel nieuwe dingen gelezen en geleerd. Ben van plan langzaam aan wat bij elkaar te sparen van poetsspullen.

Zit nu met wat Meg gold class wax + shampo, scratchX, plastX, turtle chrome en wat system-spul..
Ben aan het denken om een klei kit te halen voor de lak weer glad te krijgen en eventueel wat spul voor op de banden. Die beginnen bruin te worden..

Ik hoop nog genoeg te kunnen leren. Mijn kar in een nog betere staat te krijgen én te houden!

Groetjes,
Roel.
 
welkom hier , ennuuuuhhhhhh dat kleipakketje moet je zeker doen hoor , is een echte musthave!!!
je weet niet wat je voelt na een kleibeurtje !!! en het is een goede basis voor een detailbeurt want wat er niet meer opzit hoef je er ook niet meer af te poetsen , dus alle volgende stappen werken een stuk makkelijker
 
Thanks! Ik merk wel dat als ik over het dak wrijf je echt de rotzooi hoort, zelfs na een waxbeurt!

Dus eerst volgende wordt een kleikitje!
Deze kit?
 
Nubje zei:
Thanks! Ik merk wel dat als ik over het dak wrijf je echt de rotzooi hoort, zelfs na een waxbeurt!

Dus eerst volgende wordt een kleikitje!
Deze kit?

Welkom hier!

Die kleikit zou idd kunnen. Maar voor dat geld kun je ook een losse klei kopen + een "glijmiddel" (bijv. Poorboy's Spray and Wipe), daar ben je naar mijn mening beter mee uit...
 
Oke dus eventueel is het ook mogelijk om zelf zo'n kleikit samen te stellen?
Wat raden jullie aan? Eventueel (betere) alternatieven op Meg. clay kit?
Of waar kan ik advies vinden?
 
Roel,
allereerst welkom! Zou je de foto's wat groter kunnen maken, size does matter sometimes :D

Wat betreft de klei: er staan volgens mij genoeg topics over kleien op het forum. Gewoon even de zoekfunctie gebruiken. Anders kun je nog gebruik maken van de chatfunctie of desnoods even bellen met Carclean. Welke klei het beste is, hangt ook af van eisen die je stelt aan de auto en hoe / hoevaak de auto behandeld en weer vuil wordt.
 
Is ook maar een klein auto'tje ;)
Heb toch even het formaat aangepast!

Ik zal eens even wat gaan zoeken. Staan zoveel topics over klei, is moeilijk om door de bomen het bos te zien ;)
 
Welkom op het CC forum. Aparte Starlet, hier zullen er niet veel van rond rijden?

Er is genoeg info te vinden voor uitbreiding van je producten. Veel (lees)plezier op het forum.

Gr.
René
 
Is inderdaad zeer zeldzaam. Alhoewel in Engeland veel jongeren erin rijden.

Net met Tim in de chat gesproken hij kon mij de poorboys set aanbevelen.
Ga deze week met een maat even een bestelling maken, ik ga in ieder geval een klei-setje bestellen!

Bedankt voor alle hulp so far!
 
Welkom Roel.

M.b.t je klei kit raad ik je deze aan klikkerdeklik heb je 200 gram klei i.v.t de 50 gram die je in dat meg's pakketje krijg.
Hoewel je geen detail spray nodig hebt voor deze klei werkt het toch lekkerder dan met water,Is mijn persoonlijke mening.

Dus heb je nog 20 euro over voor een lekker detail spray.
Probeer deze eens klikkerdeklik kan je ook je ramen mee doen je keuken je wc en je billen :D
 
Thanks voor het warme welkom ,^^
Tim raadde mij de Poorboys klei aan, klikkerdeklik. Icm de poorboys spray and wipe inderdaad!

Die combinatie zal het ook worden denk ik. Dan zie ik wel wat de volgende stap is :p :grinning:
 
Thanks! ,^^


Jah het komt aardig van de plaats :p
5efte is nog leuker *hint* :grinning:

Past ook in een paseo: ;)
fotoshoot026.jpg
 
Ik weet niet waar ik het anders moet plaatsen, daarom maar hier..

Kleipakketje vrijdag mogen ontvangen.
Gister en vandaag lekker geprobeerd.
Ben zeer tevreden over het resultaat!

Hier even een paar fotos van de deur om aan te geven hoe goed de lak, naar mijn mening nog is. Dat na 16 jaar!

Autogekleid001.jpg


Autogekleid002.jpg