• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Roest? Boomhars? Teer? Hoe verwijderen?

dannyj

Detailing rookie
18 mrt 2009
13
0
Beste dames en heren,

Ik heb een witte focus st en ik nu krijg ik deze auto wel goed schoon voor een groot deel, Maar er blijven kleine bruine puntjes zitten. (onderaan beide zijkanten)

Weet iemand hoe ik een foto online kan krijgen? zodat ik deze aan jullie kan laten zien.

Ik heb al geprobeerd.
Teeroplosser - Valma
boomharsverwijderaar

En een andere spuitbus die ook van alles zou oplossen... maar werkt allemaal niet.

Ik kan de bruine puntjes er met heeeel veel moeite 1 voor 1 afhalen, de lak is ook niet beschadigd erdoor. maar ik wil graag een middel dat het snel verwijdert..

Gr. danny

Klei of body solvent van Meguiar´s (detailer lijn).

Het wordt trouwens op prijs gesteld als je je even voorstelt in het daarvoor bestemde topic ;)

Hmmm, ik hoop voor je dat het geen roest is. Ik weet niet hoe oud de auto is, maar de Focus I en Mondeo II worden geregeld geplaagd door roest onderaan de deuren vanwege het niet goed afkitten in de fabriek, met roest als gevolg.

Maar je zegt dat het wel minder wordt, dus hopelijk is het dat niet (voor de zekereheid zou ik nog wel even kijken) :)

Nee , het is een focus st uit 2007.
Het zijn kleine vervelende puntjes. (bruin) Moeilijk weg te krijgen.

Mag ik de klei ook op kunstof gebruiken?

Zo ja, welke kan ik het beste kopen. Online bij carclean?
Kan ik meteen een bestelling plaatsen.

Zoekt (lees) en gij zult vinden: gewoon in het forumonderdeel forumhandleidingen: https://forum.Carclean.com/Default.aspx?g=posts&t=100 voilá :-"

dannyj zei:
Nee , het is een focus st uit 2007.
Het zijn kleine vervelende puntjes. (bruin) Moeilijk weg te krijgen.

Mag ik de klei ook op kunstof gebruiken?

Zo ja, welke kan ik het beste kopen. Online bij carclean?
Kan ik meteen een bestelling plaatsen.

Op alles wat gelakt is kun je de klei gebruiken.

welke klei maakt op zich niet zoveel uit, de Meguiar´s kit is compleet, dus makkelijk.
Yep online, we zijn niet voor niets een webwinkel :-" En je kunt meteen een bestelling plaatsen :ja gewoon even via www.Carclean.com

Focus004.webp

Foto van de auto. bruine puntjes.

Danny,

een 2007 auto zal iig nog geen last van roest hebben :-d

Ik gebruik de Poly Elastic Clay van Poorboys world. Die bevalt me goed en is zeker te gebruiken op auto's die goed in de lak zitten, maar nauwelijk goede behandeling hebben gehad, zoals waarschijnlijk jouw auto. Er zijn overigens nog diverse andere merken klei verkrijgbaar. Of neem de Bilt Hamber regular clay. Daarvoor heb je als extra (naast een doek) volgens de handleiding alleen nog water nodig. Je hebt overigens sowieso een lubricant nodig voor de klei. Kijk anders even bij de how to op het forum.

Voor het uploaden van foto's kun je gebruik maken van photobucket.com of imageshack.com. Je kan niet direct foto's plaatsen. Ook dit staat elders op het forum vermeld.

Succes! :-)^

Dat ziet er m.i. toch uit als heel lichte corrosie. Mogelijk door steenslag de lak verwijderd? (even de test met de nagel doen :) )

Ik kan het eraf halen met de nagel, en dan is er verder geen beschadiging aan de lak te zien.

Alleen het laat zich heel moeilijk verwijderen.... ik ga die stukken niet met de nagel doen.....:jippie

denk dat het metaalpuntjes staan, hebben ze vlakbij je wagen staan lassen of woon je tegen een spoor waar veel treinen over gaan?
Dit is normaal te verwijderen met een keer te kleien. Ik weet wel niet of de gewone megs consumenten klei(de witte) daar sterk genoeg voor is?

Anders kan je altijd nog de paarse medium grade van Poorboy's nemen, wees daar wel voorzichtig mee want hij is een stuk aggresiever dan de klei van Meg's!

Uit mijn ervaring zijn dit metaaldeeltjes door het slijpen (lassen brand er veel erger in)
De hete metaaldelen smelten in de lak, en gaan dan roesten, maar met kleien moet je een heel eind komen. suc6