• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

roest-spetters?

-Dries-

Detailing rookie
21 sep 2009
370
0
Zie foto's:

29-7-20122.webp

29-7-20121.webp

Voor mn gevoel ligt het er wel echt op, ipv erin.

Iemand een tip?

gr

dries

Zoals hierboven ook al staat , Iron-X van C.Pro gebruiken.

Gebruik de zoekfunctie maar dan kom je vanzelf veel voorbeelden van dit product tegen.;)

Ben anderhalf jaar niet veel met detailen bezig geweest, en ineens is IronX het nieuwe toverwoord.....

Ik zal eventjes gaan zoeken.

Zijn er ook daadwerkelijk mensen die ervaring hebben met het weghalen van dit soort plekjes met behulp van iron X?

Je wilt niet weten hoe zo'n smerig ruikend dood spul, zoveel aanhangers heeft!
Veel plezier met "inlezen" :)_[]
Een wat dikkere variant is er ook, dat loopt niet gelijk weg (velgen/hoekjes e.d.) en voor teer uiteraard ook eentje te verkrijgen.

Zou zeker Iron-X proberen. Onderaan, als je de link opent, staat een filmpje van de werking. Zelf ook meerder malen kunnen testen, werkt echt uitstekend.

Ik zou de Iron-X Paste gebruiken, dit blijft veel langer op de plek zitten waardoor deze veel effectiever werkt.

Paste aan het werk op de velgen.
c8589359.webp

d21de04c.webp

@Nicknameless:
Wordt dat niet erg prijzig een hele auto behandelen met de pasta als je hem juist kunt sprayen als Iron-X?

Foamen zou ik niet doen, door de foamlans word het product sterk verdund met water, en dat zal waarschijnlijk de werking zo goed als teniet doen.

Er is IronX, IronX Soap Gel (een soort shampoo), en IronX Paste Gel, de gelachtige variant, die Nicknameless beschrijft.

@ Denders,

ik zou eerst de gehele auto met iron-x insprayen en eventueel lokale plekjes zoals op de foto's van Dries behandelen met de paste versie.

@ Dries,

er is wel een foam versie van de iron-x, maar is (nog) niet verkrijgbaar in de webshop.

snowsoapinaction.webp

snowsoapnew.webp

P1240659-1.webp

P1240660-1.webp

P1240624.webp

IXSS500ml.webp

SSfoamlanceron.webp

-Dries- zei:
Voor teer heb ik body solvent.
Heeft iemand dit wel eens gefoamed?

Body solvent of iron-x foamen is geen goed plan.

Mijn stappenplan zou zijn :
- afspoelen
- wassen
- afspoelen
- Iron-x erop spuiten en 3 -5 minuten laten zitten
- GOED en veel afspoelen
- evt nog keer wassen
- evt nog een keer afspoelen
- Body solvent aanbrengen en dit even (minuutje) laten zitten
- afnemen
- afspoelen

en dan verder gaan met clayen ed.