• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Roestplekjes Toyota Starlet

kevin2296

Detailing chief
7 nov 2014
116
78
28
Goedeavond!

Nadat ik mijn auto weer mooi in de lak heb gekregen heeft een vriend gevraagd of ik hem kon helpen met zijn lak.
Hij heeft namelijk op zijn Toyota Starlet uit (ik dacht) 1992 roestplekken. Op het dak heeft hij een aantal kleintjes en op zijn zijscherm heeft hij een *iets* grotere.
Wat zou ik hieraan kunnen doen? Ik zat zelf eraan te denken eerst licht op te schuren (wetsanden) en dan te polijsten met veloce op een gele pad en vervolgens netjes afwerken.
Aangezien ik nog niet helemaal in de cleaning wereld thuis ben wilde ik toch wel even weten wat de ervaren cleaners hiermee zouden doen?
Alvast bedankt voor het meedenken :-D

Hier de foto van zijscherm:
conv_1687.webp

Foto van dak:
conv_1688.webp

De eerste lijkt mij van binnenuit te komen
Gebeurt vaak bij een wielkastrand
Dat ga je alleen redden als je het goed blank maakt
En meestal moet je dan het gaatje dichtlassen

Een steenslag krijg je ook mooi schoon met een glasvezelpen
Daarna primer en lak erop en afwerken

Ontroesten met (roterende) staalborstel. Daarna gladschuren. Eventueel nog licht aanwezige roest behandelen met roestomvormer (bv Brunox of Fertran) eventuele oneffendheden opvullen met plamuur, of zoals RedCat al zegt, als er een gat in zit lassen. Gladschuren met gritt 500. Primer aanbrengen, kleurlak spuiten en eventueel blanke lak spuiten.

En dan kun je van
roestlinksachter_zps4fd21ba7.webp

weer naar
schadelinksachterhersteld_zps2ed619ff.webp

Bedankt voor de reactie's beide heren.
Welke primer bedoelen jullie? Welke is het beste te gebruiken?
Trouwens wel echt mooi gedaan Thunderbird zie je er totaal niks meer van na een aantal maanden of?

Primer is bij de betere verfhandel verkrijgbaar. Kleurlak zou ik ook bij de betere verfhandel kopen waar ze het op kleurnummer mengen en dan bij voorkeur een tweecomponentenlak. Mijn ervaring is dat je hem dan eigenlijk altijd op de juiste kleur hebt. Laat de Motip spuitbussen en lakstiftjes alsjeblieft staan, want dan heb je in negen van de tien keer een net-niet kleur. De Megane heb ik vier maanden geleden gedaan en ziet er nu nog prima uit. Op de langere termijn kan ik er nog niets over zeggen