• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Roestplekken bijwerken

:) Goed om te lezen dat (ook) jij iets aan dit topic hebt (gehad). Blijft leuk om te horen. ;-) Dankjewel!

Omdat de plekken die jij bijwerkt wat groter zijn zou ik toch voor afwerking met blanke lak kiezen.

metallic lak - MOET wel blanke lak overheen,
er zitten metaaldeeltjes in die aan de lucht oxyderen en binnen enkele weken een heel andere kleur aannemen.
metallic droogt ook mat op. de glans komt dan inderdaad vanaf de blanke lak, hoe meer lagen hoe mooier.

Ik snap dat tijd een factor is voor jou, maar een laagje blanke lak opbrengen zal je de kop niet kosten. Dat kost niet meer tijd dan het opbrengen van een kleurlaag Gemma Verde, waarbij het uiteindelijke resultaat alleen maar beter zal zijn (glans in plaats van doffe bijgewerkte plekken die op termijn mogelijk gaan verkleuren).

goeie aanvulling, ik zal er uiteindelijk dan toch wat blanke lak op doen, om te voorkomen dat de metaaldeeltjes oxyderen. bij krasjes lijkt het me dan wel weer overkill

Vanmiddag bezig geweest aan mijn zijdeur, daar zat een flinke key-kras op. heb het topic gevolgd, maar helaas ben ik op sommige plekken toch door de blanke lak heen gegaan :(. ik denk omdat de deur erg rond loopt en het moeilijk goed te schuren is. Bijgewerkt met de groene lak, maar mooier is het er niet op geworden helaas.

van de week/ het weekend ga ik de roestplekken lakken en afwerken. wat zouden jullie doen? met penseel of met spuitbus? Als met spuitbus, hoe dan voorbereiden? een derde van mijn dak licht wetsanden? Dat wordt dan toch weer een flinke klus.

Hi all,

Alleen even een berichtje om te laten weten dat ik het topic niet vergeten ben. Heb de klus eindelijk kunnen afronden, maar nog geen goede foto's van.

Bijgwerkte roestplekken dus afgewerkt met blanke lak. spuitbus gekocht (geen 2K was zo snel niet te krijgen voor me), en in de dop gespoten en met penseel aangebracht. Alles weer afgebouwd om de wetsand krassen weg te krijgen (SSR2.5 +oranje pad, daarna PBW prof polish + Zwarte pad, kan niet zeggen dat het nodig was om SSR1+Wit er tussen te doen).

Wat ik daarbij wel bijzonder vond, was dat ik de deur met de key-kras al helder kreeg met alleen Prof Polish+Zwart, maar op het dak had ik toch echt SSR2.5+Oranje nodig als tussenstap. SSR 1+wit was ook niet genoeg.

Als je er met je neus op zit, zie je duidelijk de bobbels (volgende keer plamuren!) en de penseelstreken soms ook. Van een afstand is het vooral het kleurverschil tussen de oude en nieuwe lak wat opvalt. Als het dak vol met druppels ligt valt ook dat wel weg. Enfin, ideaal is het niet, maar het roesten is toch gestopt nu.

Ik probeer nog een momentje te vinden voor wat foto's.

Groeten,

Peter

Welke roestomvormer heb je gebruikt? Ik ben zelf op zoek naar een goede voor beginnende roestplekjes rond de kentekenplaatverlichting.

bettengo;n400097 zei:
Welke roestomvormer heb je gebruikt? Ik ben zelf op zoek naar een goede voor beginnende roestplekjes rond de kentekenplaatverlichting.

ik heb zelf de roestomvormer van de Action gebruikt, op basis van wat vooronderzoek. DIe zou ook als primer werken. Gelezen op internet dat die bijna net zo goed werkt als Brunox. Noverox is uit de markt en Brunox schijnt dus goed te zijn. Dan heb je ook nog Rustyco, dat is in gel-vorm. Te koop bij Brezan, wel prijzig (marketing).

Net een interessant topic gevonden op het kreidler-forum waarin staat dat de werkzame stof citroenzuur is. Iemand daar laat foto's zien van het resultaat van een behandeling met citroenzuur, gekocht bij een Turkse winkel voor 50 cent: http://www.kreidler.nl/forum/viewtopic.php?p=597497