• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rohan's Passat 2.8 V6 4Motion

Vandaag een vrije dag, dus ben ik maar wat gaan zoeken om te doen met de Passat..

Had nog een set van Mothers voor de lederen bekleding, dus ben ik daarmee aan de slag gegaan.

Moet zeggen dat de shampoo prima werkt, weekt veel vuil los en dat is ook te zien als je de borstel en doeken uitspoelt.

Enige nadeel was dat de borstel wat haar verloor direct na het insmeren van de shampoo..

Verder heb ik eerst de voorste stoelen als eerste schoongemaakt en daarna de achterbank.

Daarna ben ik bezig geweest met de conditioner op de bijgeleverde gele pad, eerst gewoon met de vingers erop gesmeerd en verder uitgesmeerd met de gele pad en ff laten inwerken en daarna afgenomen met een Monello doek.

Het leer is wat strakker bij elkaar getrokken door de conditioner waardoor het er weer bijna als nieuw uitziet en aanvoelt.

image1.JPG
image2.JPG
image3.JPG
image4.JPG
image5.JPG
image6.JPG
 
Zoals te zien is op de foto's moet ik er nog een paar deukjes uit halen met de föhn, deze komen door de opslag van het interieur.

Maar dat komt wel goed.

Ook heb ik de hoogte verstelling weer gefixt want die deed het niet.
 
Enige nadeel was dat de borstel wat haar verloor direct na het insmeren van de shampoo..

Jep, dit is iets wat vaker gebeurt. Soms zelfs de reden om de borstel als slecht te bestempelen. Echter is de oplossing hiervoor om met je vingers lekker hard door de haren te raggen of om de borstel even over wat schuurpapier te halen. That's it. :p

Daarna ben ik bezig geweest met de conditioner op de bijgeleverde gele pad, eerst gewoon met de vingers erop gesmeerd en verder uitgesmeerd met de gele pad
Hihihi, waarom niet gewoon met de pad een likkie uit de pot halen en inwrijven? :p Ik heb het idee dat je nu met je vingers erg veel conditioner gebruikt heb. Mijn ervaring is om met de pad een dun laagje aan te brengen en dit te herhalen al het leer nor dorstig blijkt. Soms enkele uren - dagen later. :D



Greetz
 
Vandaag de Passat winterklaar gemaakt.

Heeft voor het eerst een Full Detail gekregen.

Heb eerst de koplampen gepolijst, en daarna ben ik met de rest van de wagen verder gegaan.

Eerst afgespoten met hogedruk, toen compleet ontdaan van wax met Dreft, en daarna nog met Dodo Juice gewassen.

Drogen doen we niet bij een Full Detail, dus ben gelijk begonnen met kleien.

Nadat ik klaar was met kleien alles ff afgeplakt, en toen kon het polijsten beginnen.

Omdat het snel donker werd heb ik het niet helemaal af kunnen maken zoals gepland was.

Dus heb ik 'm maar d.m.v. 1 stap gepolijst en gewaxt.

Normaal doe ik 3 stappen, maar goed.. is helaas niet anders.

Was behoorlijk koud, denk iets van 3 graden ofzo.

Toen ik begon met waxen was het al donker, dus heb ik dat snel afgemaakt en daarna naar een goed verlichte wasbox om de trims en ramen te fixen en de koplampen te beschermen met Gyeon Trim.

Helaas tot de ontdekking gekomen dat er in m'n rechter koplamp vocht zit, dus die moet ik binnenkort ff beter afkitten en dan opnieuw checken.



De Passat staat er weer netjes bij, en is klaar voor de winter..

image1.JPG
image2.JPG
image3.JPG
image4.JPG
image5.JPG
image6.JPG
image7.JPG
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie
Die staat er zeker weer netjes bij deze winter:cool: Koplampen zien er ook weer als nieuw uit:) Nu alleen nog voor de netheid nog een VW embleem in je grill proppen;)
 
Thanks, nieuwe embleem is onderweg! ;)
Heb alleen niet alle imperfecties eruit kunnen krijgen.
Moet hiervoor een betere polijstpasta halen van Meguiars denk ik.
Veloce is net niet goed genoeg voor deze imperfecties.
Maar goed, hij staat er iig een stuk beter bij, en staat weer lekker in de wax voor de komende 3 maanden.
 
Vandaag de spoiler van de Passat er compleet af gehaald omdat ie al een tijdje los zat en hij steeds meer er vanaf kwam.

Was wel een kut klus om de spoiler van het raam te krijgen, en hij is dus helaas gebroken.

Wilde 'm demonteren en laten spuiten om 'm dan vervolgens weer goed te monteren, maar dat gaat 'm nu dus niet meer worden.

Zit nog te twijfelen of ik een nieuwe zal bestellen of niet.

En aangezien ik toch eenmaal bezig was de resten eraf te wassen, heb ik maar de hele Passat gefoamd, afgespoeld en opnieuw in de wax gezet. Ook nog de uitlaten gepolijst, maar moet grovere schuursponsjes halen om het helemaal goed te krijgen. Ze zien er iig een stuk beter uit nu.

Krijg nog steeds geen dikke foamlaag uit de foamlans van Monello, heb deze keer 100ml snowfoam van Monello erin gegooid en toen afgevuld met water tot ongeveer 600ml.

image1.JPG
image2.JPG
image3.JPG
image4.JPG
image9.JPG
image10.JPG
image11.JPG
image12.JPG
image13.JPG
image14.JPG
image15.JPG
 

Bijlagen

  • image5.JPG
    image5.JPG
    115 KB · Weergaven: 139
  • image6.JPG
    image6.JPG
    120,8 KB · Weergaven: 152
  • image7.JPG
    image7.JPG
    76,1 KB · Weergaven: 122
  • image8.JPG
    image8.JPG
    108,5 KB · Weergaven: 141
Krijg nog steeds geen dikke foamlaag uit de foamlans van Monello, heb deze keer 100ml snowfoam van Monello erin gegooid en toen afgevuld met water tot ongeveer 600ml.
Huh?! 100ml en dan nog onder het FILL-streepje gevuld met water, vervolgens dat soort waterige sopje?

Volgens mij is tot de 1:10 - streep zo'n 30-35ml. Daar krijg ik de auto mee gedekt met een iets waterig schuim. Bij 1:4 is het lekker dik. Bij 100ml zal mijn foamlans vastlopen, denk ik. :p (Figuurlijk)


Greeetz
 
@Quantoxx 1 tiende deel van 700ml (inhoud monello fles) is toch 70ml. Hoe kom jij dan op 30-35ml.
100ml is dus 1 zevende deel, alsnog minder dan 1:4. Dat zou iets van 175 ml moeten zijn.
@Rohan bij mij ziet het er zo uit na 5 a 10 minuten, maar dan met meer sop op de grond. Ik gok dat er toch iets mis gaat met foamen...
 
@mdlange - Hah, je hebt helemaal gelijk! Ik heb laatst een test gedaan met Bathe+ in de foamfles en haalde daar 2 volle maatbekertjes uit. Ik was te snel met denken en had dus 1 maatbeker in gedachte. :p