• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ron: een nieuwe hobby er bij.

iron

Detailing rookie
11 nov 2009
14
0
:)^ hallo ik ben ron,nickname iron.
Ben sinds kort een fervent autopoetser geworden.(NIEUWE HOBBY).....
Gebruik momentheel meguiars,ik lees echter dat wolfgang nog een stap hoger is?
Ik rijdt een bmw e90 kleur zwart,ac schnitzer uitvoering,sinds vorige week met meguiars gepoets 4 stappen plan..echt buiten gewoon mooi.mpet nog gaan kleien,,,daarom 4 stappen.

Heb wat fotos geplaatst.de 1e foto is naar gewassen en gepolischt en gewaxt en gedaitaild spray met meguiars.
Ik ga morgen beginnen met kleien.Stuur dan wat fotos van het eind resultaa,wil ook nog gaan bewerken met een dap machine.
nog tips? kleien en dap action power machine is mijn 1e keer.
welke dap zou ik nemen?

de laatste foto is van mijn nieuwe led ringen.

gr iron
IMG_0417.jpg
IMG_0257.jpg
IMG_0254.jpg
IMG_0256.jpg
IMG_0419.jpg
 
Welkom..! :ja

Even een photobucket acount aanmaken, daar je foto's uploaden en dan kan je ze hier plaatsen.
Staat ook een 'how-to' op het forum.

Algemeen->Forum- en webshophandleidingen
 
Welkom Ron,

Er zijn veel merken die een stap hoger zijn dan Meguiar´s ;) Het zijn geen slechte spullen, maar er is gewoon ook nog beter spul, en soms zelfs goedkoper. Meguiar´s heeft gewoon de naamsbekendheid, de andere merken (nog) niet.

Enne... wordt je autopoetser of autodetailer? ;)
 
Welkom Ron!

Meguiar's is prima, maar als je kijkt naar:

Mothers Wax: net zo goed of beter en voordeliger
Poorboy's: meestal beter en voordeliger
Dodo Juice: de volgende opstap, maar wel duurder
Wolfgang: vergelijkbare opstap en ook stuk duurder.

Er is meer dan alleen Meguiar's. ;)
 
:ja hallo leuke reacties,goed forum.
dus de volgende bestelling wordt dan pb of wolfgang.
ps ik heb interesse in een dap machine,welke wordt aanbevolen?
En klopt het dat duitse autolakken (bmw) harder zijn dan andere?
En dan zou je een harder polijst middel voor nodig hebben?
ik probeer de fotos up te loaden.

gr ron
 
Ron,

Welke DAP machine?? Wat dacht je van onze DAP500? :-" Als je toch polijstmiddelen nodig hebt, dan kun je gaan voor de DAP500 Monello startersset, heb je meteen de polijstmiddelen en pads er bij!
 
Welkom (I)Ron,

Je hebt een erg mooie Bimmer :heart_eyes: . Na het zien van jouw foto's kan ik haast niet wachten tot januari wanneer ik waarschijnlijk ook een e90 (320d) ga aanschaffen. Ik heb momenteel een 318td in de M-uitvoering (ook zwart). Wat voor motor hebben ze er bij jou in gelepeld?

Ik heb het DAP500 starterspakket gekocht, maar kwam er al snel achter dat de lak van een BMW erg hard is en dat je met PB geen resultaat krijgt. Vrij snel daarna heb ik dan ook het Monello Raffini Polish kitje gekocht. Met de combo Inizio op geel kreeg ik pas het gewenste resultaat.

Meguair's waren ook mijn eerste produkten, maar al snel kwamen daar PB, Wolfgang, Collinite en Dodo Juice bij. Door te proberen zul je merken welk produkt het prettigst werkt en het mooiste resultaat oplevert.

Ook zal je merken dat detailen geen hobby is, maar een vette verslaving!!:party:
 
:cool: bedankt voor je leuke reactie.
en veel voor fun al met je nieuwe bmw.
ik heb een 163 pk blok erin en laten chiptunnen naar 200 pk.
ik schaf me ook een dap aan met het monello pakket,moet ik nog meer aanschaffen.
heb je ervaring met de 105 van meguiars?

gr iron
 
Het is geen kwestie van moeten, maar van willen en ik kan natuurlijk niet ik jouw portemonee kijken. :-b
En hoe ver wil je gaan? Ik wilde in eerste instantie alleen het extrieur onderhanden nemen, maar het interieur en de motorruimte kunnen dan niet achterblijven.

Op het forum en in de webshop zijn genoeg reviews te vinden. Desnoods ga je zoeken op BMW

Ik heb bijvoorbeeld ook nog een Extractor en foamlans (is nu in de aanbieding) voor mijn HD gekocht. Kost wel wat, maar dat maakt het detailen nog leuker. Ook pads en goede doeken mogen niet vergeten worden.

Omdat je ook een zwarte Bimmer hebt, zoek eens op PB Blackhole. Ik heb deze ook, maar nog niet gebruikt. Door het kl*te weer komt er niet van om mijn Bimmer te wassen. De prut zit zowat op dak. :ja
 
Hoi Iron;

Welkom op dit forum. Kijk zeker eens naar de DAP. Beste investering volgens de meeste forumleden ( mijzelf incluis ). Producten zijn hier genoeg te vinden die een stapje hoger gaan dan Meguair's. DAP en Monello zijn aanraders. Veel plezier hier. Leonneke.
Vooral eerst veel lezen en daarna pas kopen . ;)
 
Dikke Bimmer! Welkom! En ik denk dat 75% hier via Meguiars-ervaringen is gekomen.
 
Hoi Ron,

Dikke bak hoor!!:cool: :cool:

Ik las je topic poets en polijst lessen gevraagd, wellicht zie ik je nog eens bij een dokter-dap dag! Daar had ik namelijk ook wel interesse in.

Maar ik ga oliebollen eten, alvast het allerbeste voor 2010 en wellicht tot ziens!!

Groet, Raoul
 
:party: ja heb al wat afspraken kunnen maken in de regio zuid-limburg,datums volgen nog.

gr iron