• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

rotary gebruik ,wat nodig

nick22

Detailing rookie
16 mei 2008
561
0
welke producten heb je nodig als je een rotary in huis hebt
en welke voor te wetsanden

polijst middel e.d snap ik... maar welke komt goed uit de bus en welke materialen en dergelijke heb ik nodig/zijn goed.


laat het eens horen .....
 
In principe alles wat je ook voor een excenter nodig hebt, aangevuld met het volgende:

- Woolpads
- Cuttingpad (W7006 van Meguiar's, de rode, wordt gebruikt op een excenter maar wordt afgeraden door Meguiar's zelf :-" )
- M84, M85 of vergelijkbare cutting compounds van andere merken.

Poorboys komt aaridg overeen met de lichtere compounds van Meguiar's. Ik weet het niet zeker, maar als iemand het weet dan mag die dat aanvullen, maar poorboys heeft naar mijn weten geen tegenhanger voor de M84 en M85. Dit zijn echt cutting compounds.
 
Wetsanden : schuurpapier :D
Neen serieus, heb het zelf nog niet gedaan maar wil ook wel beginnen met leren.
Zoals ik begrijp kan je dus beter verschillende korrels hebben ,afhankelijk van de schade vanaf 2000 tot 4000.
Welke je mee moet beginnen is wel afhankelijk van de hardheid van de lak ,dikte ,en de graad van schade.
Iemand mag me verbeteren als ik mis ben .
Dit is mijn beperkte kennis door lezen
Schuurpapier moet ook een "Lube" hebben net zoals bij kleien ,gewoon water of shampoo :weetniet zou ook werken.
Meguiars heeft hier iets speciaals voor ken et nummer niet.

Natuurlijk voor je schuur "krasjes" weg te werken heb je polijstmiddel nodig..
Hoe zwaar hangt ook af van waar je gestopt bent met schuren (welke korrel).

Wellicht zal dit met SSR 3/ M84 / M85 of iets dergelijks gebeuren, met je rotary wel te verstaan . Tenzij je heel veel tijd hebt met je DA.
De tijd zou dan ook afhangen van je Pad keuze Wol of Cutting Pad?
Nabewerken zal je dan zowiezo moeten doen met iets lichters.

Ben ik iets vergeten ,ben ik mis ,zeg het dan maar.
Nogmaals : heb dit zelf nog nooit gedaan ,dit is enkel gebaseerd op wat ik gelezen heb en ervan onthouden:)^
 
Wetsanden, korrel 1500, 200, 2500 en 3000 even uit mijn hoofd. Gebruik NOOIT schuurpapier uit de bouwmarkt, dat is totaal niet geschikt hiervoor, dat heeft met de korrel verdeling te maken op het papier. Maar gebruik speciaal schuurpapier voor gebruik in de bodyshop
Om te wetsanden gebruik je bijvoorbeeld de M00 shampoo van Meguiar's.
Afhankelijk van welk wetsand papier je gebruikt hebt (korrel) dien je je compound te kiezen. Sommige compounds krijgen alleen gritt 2000 krassen weg etc. Soms staat het op de fles soms ook niet.
 
I stand corrected! Bedankt voor de aanvulling! Ben nog teveel thuis in de Meguiar's spulletjes. :D
 
Dat is correct! Was vergeten dat er ook nog een SSR 3 was. En nee, je mag mijn Meguiar's spulletjes niet overnemen }:)w Ik heb wel nog een rotary in de aanbieding :-"
 
SSR 3 is de compound van Poorboy's,^^
En ja De m00 is het:)^

@ stimpy : jy zegt tot 3000 ,is er dan geen 4000..?
Meguiars gaat geloof ik maar tot 3000.
Maar Mirka gaat tot 4000 als ik me niet vergis.

En mss niet vergeten om een "Sanding-Block" te kopen voor vlakke stukken.
 
Zoals ik al zei, ik ben meer bekend met de Meguiar's spulletjes :D

Inderdaad sandingblock is ook onmisbaar. :)^
 
ah genoeg info te krijgen gelukkig door jullie forummers :cool:

kan er ook een andere bakcing plate op? bv voor 5.5 inch pads of kleiner/groter?
want LC verkoopt ook grotere pads en neem dus aan dat die voor de rotary zijn
 
Afhankelijk van het type moet je een andere kunnen zetten.
Normaal M14 schroefdraad.
:)^
5,5" heb ik ook al gebruikt.
Maakt niet uit hoe groot ,zolang je maar de juiste backingplate hebt.
 
Alle rotary's hebben een M14 aansluiting, dus andere backingplates zijn er zo op te zetten, geen probleem.