• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

rotary , is dit wat ?

Stefan-C5

Detailing chief
7 jul 2010
90
78
apeldoorn
ben eigenlijk wel toe aan de volgende stap ..... tot nu toe alles gedaan met mn dap 900 , maar nu wel toe aan een stapje verder .... een rotary dus ..... maar om nu gelijk honderden euro's te gaan spenderen voor een flex of iets gelijkwaardigs voor iets wat ik eigenlijk alleen maar voor mn eigen auto gebruik ...... Nu staan er op marktplaats een aantal setjes van rond de 100 euro , machine 1400 watt , 0-3000 toeren , gewicht rond de 3 kilo , en mijn vraag is :wie heeft er ervaring met dit soort machines ? is het een geschikte set om het eens te proberen (ik snap ook wel dat je voor dit geld de machine niet bedrijfsmatig moet gebruiken , maar voor eigen gebruik .... ) m.a.w. hoe is de prijs / kwaliteit verhouding en hoe zijn de specs ?? Mocht er iemand een rotary hebben waar ie vanaf wil voor een gunstige prijs dan hoor ik dat natuurlijk ook graag :-)

Ik had in het verleden een Ferm Rotary, (mag je zo komen ophalen) Deze prijs categorie van 75-150 euro krijg je machines die moeilijk te sturen zijn. Een beetje meer kracht en toerental loopt terug. Hebben aanloopje nodig om toeren te gaan maken etc. Diverse eigenschappen die het vervelend maken om met zo een machine te werken en dat komt het eindresultaat vaak niet ten goede. Die gaan niet beter/fijner werken dan je DAP. Voor een beetje Rotary ben je ook al gauw 200 plus kwijt.

Hieronder enkele Rotary die van betere kwaliteit zijn.

DeWALT DWP849X Haakse polijstmachine
Schuur/poetsmachine Makita SA7000C
Skil 9955 MA Polijstmachine
Hitachi SP18VA Schuur-polijstmachine

En uiteraard de betere merken als Festool. Fein, Rupes, Flex etc

Probeer zo iets gebruikt te vinden. Lijkt mij beter dan een goedkope machine nieuw...

Je mag ook langskomen om het verschil tussen een "ferm" en een Makita te ervaren...

Maar ik ben eigenlijk wel benieuwd waarom je van een DA naar een Rotary wil overstappen?

dus @Pointer16 , met een Skil 9955 MA zou ik een leuke rotary hebben om te beginnen ..... die ligt met een prijs van rond de 150 euro volgens mij ook nog wel gunstig en is voorzien van 2 velco steunplaten (125 en 180 ) en een opbergtas . Lijkt me een goeie optie !

Ik gebruik naast mijn DAP nog een Einhell BT-PO 1100/2E. Deze is best goedkoop en werkt mijn inziens heel prettig. Een aantal forumleden zullen hun mening al klaar hebben zonder 'm überhaubt zelf geprobeerd te hebben. Maar voor het geld(max 60e) hoef je het niet te laten.

Einhel zal het prima doen en dat doet mijn Ferm ook. Ik geef alleen de beperkingen/verschillen aan met andere machines.

De skil is de onderkant van de duurdere of bovenkant van de goedkopere. Zeker een optie.

Einhel zal het prima doen en dat doet mijn Ferm ook. Ik geef alleen de beperkingen/verschillen aan met andere machines.

De skil is de onderkant van de duurdere of bovenkant van de goedkopere. Zeker een optie.
En besteld .....Morgen wordt ie netjes bezorgd (besteld bij conrad voor 149 euro )

ik lees nu je reactie pas , ja hij is netjes 8 april bezorgd , heb ondertussen ook een nieuw setje pads bij carclean besteld en ontvangen , dus ik kan binnenkort aan de slag !