Goedemorgen allemaal,
Er is genoeg informatie te vinden over hoé je je auto wast, wat je daarvoor nodig hebt etc etc. Daar heb ik al een hoop van gelezen, en ik denk dat ik nu wel snap (nu nog toepassen ).
Het gaat mij nu meer om de routine van wasbeurt naar wasbeurt (hier kon ik geen discussie van vinden, maar mocht die er zijn, voel je vrij om mij ernaar te verwijzen). Uiteindelijk gaan dingen als je was etc minder goed 'werken', en dan moet er wat aan gedaan worden.
Ik heb eens rondgeneusd en ben op het volgende uitgekomen, ervan uitgaande dat ik voor het gemak elke week mijn auto was:
Wekelijkse autowas
1. Pre-wash
2. Afspuiten
3. Wassen
- Velgen
- Auto
4. Afspuiten
5. Afspoelen met open slang
6. Drogen
Maandelijkse autowas
1. Pre-wash
2. Afspuiten
3. Wassen
- Velgen
- Auto
4. Afspuiten
6. Drogen
7. (Kleien, als het nodig is)
8. Spraywax
3-maandelijkse autowas
1. Pre-wash
2. Afspuiten
3. Wassen
- Velgen
- Auto
4. Afspuiten
6. Drogen
7. Kleien
8. Waxen
Heb ik het zo goed begrepen? Alle feedback is welkom!
(FYI: ik heb geen HD, alleen een tuinslang. Wel een ruime oprit om op te wassen)
Er is genoeg informatie te vinden over hoé je je auto wast, wat je daarvoor nodig hebt etc etc. Daar heb ik al een hoop van gelezen, en ik denk dat ik nu wel snap (nu nog toepassen ).
Het gaat mij nu meer om de routine van wasbeurt naar wasbeurt (hier kon ik geen discussie van vinden, maar mocht die er zijn, voel je vrij om mij ernaar te verwijzen). Uiteindelijk gaan dingen als je was etc minder goed 'werken', en dan moet er wat aan gedaan worden.
Ik heb eens rondgeneusd en ben op het volgende uitgekomen, ervan uitgaande dat ik voor het gemak elke week mijn auto was:
Wekelijkse autowas
1. Pre-wash
2. Afspuiten
3. Wassen
- Velgen
- Auto
4. Afspuiten
6. Drogen
Maandelijkse autowas
1. Pre-wash
2. Afspuiten
3. Wassen
- Velgen
- Auto
4. Afspuiten
6. Drogen
7. (Kleien, als het nodig is)
8. Spraywax
3-maandelijkse autowas
1. Pre-wash
2. Afspuiten
3. Wassen
- Velgen
- Auto
4. Afspuiten
6. Drogen
7. Kleien
8. Waxen
Heb ik het zo goed begrepen? Alle feedback is welkom!
(FYI: ik heb geen HD, alleen een tuinslang. Wel een ruime oprit om op te wassen)