• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rover 45

Gerbrand

Detailing rookie
20 mei 2008
128
0
Gisteravond nog even snel de Rover gedaan. Na meer dan 3 week:| niet meer gewassen. Vol met boomhars, vliegen, lijken etc.. was ie eigenlijk behoorlijk ranzig. FF snel met de Autowash van Zymöl gewassen. Ik heb toch lekker de spons gebruikt:grinning: Deze voelt super aan, hij vormt zich compleet naar je hand. Alle vuiligheid blijft niet plakken, dat zat in de 2de emmer. Dit water was dus compleet zwart.

Ik waste vroeger altijd met de NXT. Ik was daar tevreden over, maar hoe goed de basis Autowash de lijken, hars etc.. verwijderde is super.

Na eindelijk de Rover gedroogd te hebben, ben ik aan de slag gegaan met de Cleaner Wax. Deze breng je zeer gemakkelijk aan en wrijf je in know time uit. De gladheid is subliem te noemen. Alles wat ook maar op de auto viel gleed er meteen weer af.

Helaas voor mij:auw Ik kan weer opnieuw beginnen. Die ellendige bomen bij mij thuis wordt je niet vrolijk van. Vanochtend alweer enige vorm van hars op de auto.

Foto's volgen!

Greetz Gerbrand
 
Ja, en dan bedoel ik niet het bijltje erbij neergooien maar omhakken die handel]d~^
Frustrerend is dat hè. Ik heb ook zo'n dikke eik voor 't huis staan, maar heb de oprit wat verlengd zodat allebei de auto's erop kunnen...

Gr. Rudi
 
Ok, my thoughts...

1) Show Off zonder pics = geen Show Off. :no
2) Ik mis in je posting alleen nog de tekst 'Mike, it's amazing', snap je? :rules
3) Je punt over je spons is duidelijk ;)

Verder, spons blijft een no go voor mij, tenzij we 'The Bone' van Cobra pakken. Deze is wasbaar in de machine, heeft een zeer dikke microvezel vacht:

100976.jpg


Groeten,

Tim
 
off topic: Ik vind nog steeds dat een spons (een microvezel exemplaar dan wel) makkelijker is om mee te werken. Dat kan je tenminste goed uitknijpen na het spoelen. De washmitt is wat dat betreft wat onhandig.

on topic: Mooi verhaal, maar met foto's wordt het mooier.
 
Spons is voor mij dus :no

Ben nou aan m'n tweede lambswool mitt (eerst Megs, nu de Mothers), en ik heb nog wat MF mitts voor wielen en hoekjes etc. Véél handiger dan een spons, je voelt ook precies wat je aan het doen bent, en dat contact met de lak bevalt me wel. En een mitt kun je ook niet laten vallen, tenzij je er echt moeite voor doet... :d

En uiteraard veel veiliger voor de lak, maar dat spreekt voor zich. :-"

Maar... 'The Bone' ziet er dan wel weer interessant uit, zeker voor degenen die een mitt minder prettig vinden werken!
 
Ik denk dat mijn buren serieus aan mijn verstandelijjke vermogens gaan twijfelen als ik met een washandje ( "mitt" ) mijn auto ga wassen... Niet dat ik me daar iets van aan trek overigens... Doe mij maar een spons, dat voelt gewoon beter!
 
Freaky1975 zei:
Ik denk dat mijn buren serieus aan mijn verstandelijjke vermogens gaan twijfelen als ik met een washandje ( "mitt" ) mijn auto ga wassen... Niet dat ik me daar iets van aan trek overigens... Doe mij maar een spons, dat voelt gewoon beter!
Dan heb je volgens mij nog niet eerder met een mitt gewerkt, werkt stukken fijner, je komt makkerlijker in hoekjes e.d. en is een stuk veiliger dan een spons. :weetniet
 
Ik ben ook geen fanatieke, maar dat is inmiddels wel duidelijk denk ik... ;) overigens staat een algehele schoonmaakbeurt voor mijn gebakkie wel op het programma voor a.s. weekend (nee, geen detailing, gewoon wassen en interieurtje doen). Zou het virus dan toch nog gaan aanslaan? :D
 
Ik ben juist blij dat ik van die no-go spons af ben :)

(weet nog wel dat ik vaak een nieuwe "spons" kocht bij de bouwmarkt... omdat ie A: veel te vuil was B niet schoon te krijgen viel
en C in ontdekte pas te laat meguiars.... :grinning: Maar dat laatste is nu ook alweer in aflopende fase :)

En die washmitt, ik krijg haar na elke keer wassen weer hartstikke wit!

(die pinnacle wasmiddel is ook fijn spul zeg) :)
Binnenkort maar de gallonvariant aanschaffen... tenminste als die binnen is (hoorde ik namelijk uit betrouwbare bron) :cool:
 
De pic's!

Het is een moeilijke kleur om het resultaat goed te zien. De laatste pic zit er alweer hars op. Ben al begonnen met kappen:grinning:

IMG_1668.jpg


IMG_1665.jpg


IMG_1666.jpg


IMG_1667.jpg


IMG_1669.jpg


IMG_1670.jpg


IMG_1671.jpg


IMG_1674.jpg


IMG_1675.jpg
 
Eerst zijn de andere aan de beurt. Deze week de Fiat Simca doen, moet vrijdag een trouwerij rijden. Dan de Espace, die wil je echt niet zien.
 
Hey leuk, alsnog de foto's.

Wel jammer dat die zo snel weer onder de prut van de bomen zit.
Maar ja, dat is haast niet te voorkomen.

Het houd je in iedergeval bezig.

:d