Mijn eerste detail van dit jaar Het ging dit keer om een donkerblauwe Rover 75, van een collega van mijn moeder.
Auto gisteravond opgehaald en met de brinkmann toch al heel veel swirls gezien en tja hij was nogal ondergepoept:no De eigenaar zei me nog, toen ik hem kwam ophalen, ik had hem zeker nog even door de wasstraat moeten rijden. 'Nee hoor, ik moet had hem anders alsnog moeten wassen'...nou auto dus opgehaald en mijn spulletjes klaar gezet 's avonds, zodat ik dus vandaag lekker kon beginnen.
Vanmorgen de boel ingeladen en naar mijn broer zijn werk gereden, waar ik kon rommelen in een laatste deel van het magazijn, dat na genoeg leeg stond, en ik had dus lekker de ruimte.
Maar goed, dan nu het stappenplan:
Wassen:
Auto na gelopen, met APC en de Motherdetailbrush, om alle groene rotzooi uit de naden te krijgen.
Oude washmitt, met wat Born to be Mild, om de kieren en deurposten even in te soppen.
Emmer met PBW SSS, en daarmee de auto gewassen.
Drogen:
Drogen met Miracle Dryer
Kleien:
Gekleid met Meg's klei, consumentenklei, en spray&wipe van PBW.
Afplakken:
Auto afgeplakt met gewone schilderstape, aangezien ik niks anders in huis had:schaam
Polijsten:
Dap900
Na diverse tests, gekozen om gele pad, met Meg's UC te gebruiken(ik weet het erg grof, maar er moest heel wat gecorrigeerd worden)
Helaas daardoor wel meer moeten afbouwen, naar oranje pad, met 2.5 SSR en daarna de witte pad, met SSR 1
Wassen:
Opnieuw de auto gewassen, deze was erg stoffig geworden.
Gewassen met PBW SSS.
Drogen:
Daarna de auto gedroogd met de Delerium.
Banden:
Banden ingesmeerd met Meg's Endurance gel.
Waxen:
Toen gekozen voor een wax met lange standtijd, aangezien de eigenaar in een laan woont, vol met bomen, en hij niet het type is om zelf te waxen. Gekozen voor de collinite 845. Aangebracht met de dap900 en de rode pad.
Interieur:
Even de ramen schoongemaakt met PBW spray&wipe, en het dashboard met natural look behandeld. Vluchting een stofzuiger er door gehaald, ivm tijdgebrek.
Ok, tijd voor de foto's....
Zo kreeg ik de auto mee
De hele auto had van de vogeltjes ook een behandeling gehad
Zoals ik dus al zei, kieren en deurposten...zo zag dat eruit8o
De auto naar binnen gereden en eens even aandachtig gekeken naar de schades en...swirls, heel erg veel swirls
Toen de begonnen met het kleien, en man dat was nodig, na een kwart van de motorklep zag mijn klei er zo uit...
Nou toen maar begonnen met het polijsten, geen tussendoor foto's genomen. Helaas heb ik niet alles uit de lak kunnen halen, maar toch wel redelijk wat, zo zag de lak na het polijsten eruit.
Toen ben ik dus de auto opnieuw gaan wassen, en drogen. Om daarna de wax te kunnen aanbrengen. Aanschouw hier het eind resultaat, ik ben er zelf wel redelijk trots op en de eigenaar van de Rover was erg blij en wist niet wat die zag.
Het klusje heeft me in totaal 9 uur gekost, en ben moe nu, maar voldaan. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen, ik heb in iedergeval genoten van deze dag en van het resultaat:-b
Auto gisteravond opgehaald en met de brinkmann toch al heel veel swirls gezien en tja hij was nogal ondergepoept:no De eigenaar zei me nog, toen ik hem kwam ophalen, ik had hem zeker nog even door de wasstraat moeten rijden. 'Nee hoor, ik moet had hem anders alsnog moeten wassen'...nou auto dus opgehaald en mijn spulletjes klaar gezet 's avonds, zodat ik dus vandaag lekker kon beginnen.
Vanmorgen de boel ingeladen en naar mijn broer zijn werk gereden, waar ik kon rommelen in een laatste deel van het magazijn, dat na genoeg leeg stond, en ik had dus lekker de ruimte.
Maar goed, dan nu het stappenplan:
Wassen:
Auto na gelopen, met APC en de Motherdetailbrush, om alle groene rotzooi uit de naden te krijgen.
Oude washmitt, met wat Born to be Mild, om de kieren en deurposten even in te soppen.
Emmer met PBW SSS, en daarmee de auto gewassen.
Drogen:
Drogen met Miracle Dryer
Kleien:
Gekleid met Meg's klei, consumentenklei, en spray&wipe van PBW.
Afplakken:
Auto afgeplakt met gewone schilderstape, aangezien ik niks anders in huis had:schaam
Polijsten:
Dap900
Na diverse tests, gekozen om gele pad, met Meg's UC te gebruiken(ik weet het erg grof, maar er moest heel wat gecorrigeerd worden)
Helaas daardoor wel meer moeten afbouwen, naar oranje pad, met 2.5 SSR en daarna de witte pad, met SSR 1
Wassen:
Opnieuw de auto gewassen, deze was erg stoffig geworden.
Gewassen met PBW SSS.
Drogen:
Daarna de auto gedroogd met de Delerium.
Banden:
Banden ingesmeerd met Meg's Endurance gel.
Waxen:
Toen gekozen voor een wax met lange standtijd, aangezien de eigenaar in een laan woont, vol met bomen, en hij niet het type is om zelf te waxen. Gekozen voor de collinite 845. Aangebracht met de dap900 en de rode pad.
Interieur:
Even de ramen schoongemaakt met PBW spray&wipe, en het dashboard met natural look behandeld. Vluchting een stofzuiger er door gehaald, ivm tijdgebrek.
Ok, tijd voor de foto's....
Zo kreeg ik de auto mee
De hele auto had van de vogeltjes ook een behandeling gehad
Zoals ik dus al zei, kieren en deurposten...zo zag dat eruit8o
De auto naar binnen gereden en eens even aandachtig gekeken naar de schades en...swirls, heel erg veel swirls
Toen de begonnen met het kleien, en man dat was nodig, na een kwart van de motorklep zag mijn klei er zo uit...
Nou toen maar begonnen met het polijsten, geen tussendoor foto's genomen. Helaas heb ik niet alles uit de lak kunnen halen, maar toch wel redelijk wat, zo zag de lak na het polijsten eruit.
Toen ben ik dus de auto opnieuw gaan wassen, en drogen. Om daarna de wax te kunnen aanbrengen. Aanschouw hier het eind resultaat, ik ben er zelf wel redelijk trots op en de eigenaar van de Rover was erg blij en wist niet wat die zag.
Het klusje heeft me in totaal 9 uur gekost, en ben moe nu, maar voldaan. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen, ik heb in iedergeval genoten van deze dag en van het resultaat:-b