• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rover 75 [Foto's opnieuw toegvoegd]

Marijn

Detailing addict
28 jul 2010
760
62
Utrecht
Mijn eerste detail van dit jaar:jippie Het ging dit keer om een donkerblauwe Rover 75, van een collega van mijn moeder.

Auto gisteravond opgehaald en met de brinkmann toch al heel veel swirls gezien en tja hij was nogal ondergepoept:no De eigenaar zei me nog, toen ik hem kwam ophalen, ik had hem zeker nog even door de wasstraat moeten rijden. 'Nee hoor, ik moet had hem anders alsnog moeten wassen'...nou auto dus opgehaald en mijn spulletjes klaar gezet 's avonds, zodat ik dus vandaag lekker kon beginnen.

Vanmorgen de boel ingeladen en naar mijn broer zijn werk gereden, waar ik kon rommelen in een laatste deel van het magazijn, dat na genoeg leeg stond, en ik had dus lekker de ruimte.

Maar goed, dan nu het stappenplan:
Wassen:
Auto na gelopen, met APC en de Motherdetailbrush, om alle groene rotzooi uit de naden te krijgen.
Oude washmitt, met wat Born to be Mild, om de kieren en deurposten even in te soppen.
Emmer met PBW SSS, en daarmee de auto gewassen.
Drogen:
Drogen met Miracle Dryer
Kleien:
Gekleid met Meg's klei, consumentenklei, en spray&wipe van PBW.
Afplakken:
Auto afgeplakt met gewone schilderstape, aangezien ik niks anders in huis had:schaam
Polijsten:
Dap900
Na diverse tests, gekozen om gele pad, met Meg's UC te gebruiken(ik weet het erg grof, maar er moest heel wat gecorrigeerd worden)
Helaas daardoor wel meer moeten afbouwen, naar oranje pad, met 2.5 SSR en daarna de witte pad, met SSR 1
Wassen:
Opnieuw de auto gewassen, deze was erg stoffig geworden.
Gewassen met PBW SSS.
Drogen:
Daarna de auto gedroogd met de Delerium.
Banden:
Banden ingesmeerd met Meg's Endurance gel.
Waxen:
Toen gekozen voor een wax met lange standtijd, aangezien de eigenaar in een laan woont, vol met bomen, en hij niet het type is om zelf te waxen. Gekozen voor de collinite 845. Aangebracht met de dap900 en de rode pad.
Interieur:
Even de ramen schoongemaakt met PBW spray&wipe, en het dashboard met natural look behandeld. Vluchting een stofzuiger er door gehaald, ivm tijdgebrek.

Ok, tijd voor de foto's....

Zo kreeg ik de auto mee
Vooraf.webp

De hele auto had van de vogeltjes ook een behandeling gehad
Vogelpoep.webp

Zoals ik dus al zei, kieren en deurposten...zo zag dat eruit8o
kofferbak.webp

De auto naar binnen gereden en eens even aandachtig gekeken naar de schades en...swirls, heel erg veel swirls
Swirls.webp

Toen de begonnen met het kleien, en man dat was nodig, na een kwart van de motorklep zag mijn klei er zo uit...
klei.webp

Nou toen maar begonnen met het polijsten, geen tussendoor foto's genomen. Helaas heb ik niet alles uit de lak kunnen halen, maar toch wel redelijk wat, zo zag de lak na het polijsten eruit.
napolijsten.webp

Toen ben ik dus de auto opnieuw gaan wassen, en drogen. Om daarna de wax te kunnen aanbrengen. Aanschouw hier het eind resultaat, ik ben er zelf wel redelijk trots op en de eigenaar van de Rover was erg blij en wist niet wat die zag.

resultaatbinnen.webp

resultaatbuiten.webp

resultaatbuiten1.webp

Het klusje heeft me in totaal 9 uur gekost, en ben moe nu, maar voldaan. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om te lezen, ik heb in iedergeval genoten van deze dag en van het resultaat:-b

Wooaaaahhhh!:-&

Goed ranzig...wat een slik daar in die kieren...mijn God!
En onze gevleugelde vrienden hebben zich ook heerlijk uitgeleefd...zie ze op een afstandje altijd zitten gniffelenw^^w

Mooi resultaat hoor!

Dank u.

@McShine, bij het uploaden van de foto's kwam ik erachter dat ik geen foto had gemaakt van het resultaat van de kofferbak:-/

@Balena, ja over die kieren heb ik behoorlijk in mezelf zitten vloeken, wat een karwei, maar uiteindelijk zag ik weer de donkerblauwe lak:lol

@Smurf, Eigenlijk niet meer aan gedacht om de zwarte pad te gebruiken:schaam Dacht dat wit licht genoeg was...:-"

Wow! 8-o

Wat een viezigheid op die wagen!..... en wat een swirls!.... en vooral....wat een superresultaat! :-)^

Heel mooi gedaan! En in 9 uren, flink doorgewerkt! ...chapeau! :-)^

Een toekomstige klassieker en dan zo verwaarlozen :-&
Dan kan je het de spreeuwen niet kwalijk nemen.

Mooi resultaat. Nu de eigenaar wel in de gaten houden ;)

Hans

Zozo, bij de allereerste foto dacht ik valt best mee tot ik de andere foto's zag. :'(
Mooi resultaat geworden na dat harde werken.

Groeten,
Addy (die zijn vrouw bijna 10 jaar geleden naar het stadhuis bracht om te trouwen in een lichtblauwe 75)

Erg mooi geworden Marijn :-)^ Wat een zooi in die afwateringsgoot zeg :-& Was de lak niet craquelé na de bombardement van vogelpoep? Was het een harde lak, heb ooit eens een MG ZT gedaan, deze had een harde lak, die finishte ook al mooi op wit.

Dank u allemaal:-b

De lak was niet zo erg na die poep, maar er heeft al eerder poep gezeten op het dak en op de linker buitenspiegel en daar kon ik niks meer aan doen, die was ingevreten. En ja de lak was toch wel erg hard, want ik kreeg weinig correctie na dat ik oranje met ssr 2.5 en 3 probeerde, toen ben ik maar op geel gaan proberen met ssr en zelfs dat ging niet, dus toen de UC erbij gepakt.

@Addy, nog steeds in het bezit van een rover 75? Of was die geleend met de bruiloft?

@Marijn die 75 was geleend, mijn broertje werkte toen bij een Roverdealer en hij mocht de auto van de baas lenen.

Ik rij nu in een nieuwe Ka en een Scenic uit 2000.

Mooi resultaat. Eindelijk nog eens iemand die de UC gebruikt.

(Is het mogelijk de UC te gebruiken voor 1 behandeling, dus niet afbouwen naar ssr2.5?, BMW lak )

matti zei:
Eindelijk nog eens iemand die de UC gebruikt.

(Is het mogelijk de UC te gebruiken voor 1 behandeling, dus niet afbouwen naar ssr2.5?, BMW lak )

Ik gebruik (weer) regelmatig UC. :ja

UC werkt doorgaans al mooi af (al hangt dit ook van de padkeuze af), dus in theorie kan je hiermee finishen....alhoewel je door af te bouwen dit resultaat nog kan verbeteren...hangt er allemaal van af waarmee je zelf tevreden bent natuurlijk.

Was trouwens helemaal geen domme vraag hoor picasso......velen van ons lijden aan de kwaal van de afkortingen gebruiken..sorry.....en als het een troost kan zijn: voor je het weet lijd je er zelf ook aan...:lol