• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Exterior Detail Roze en verwaarloosde werkleeuw aangepakt...

Stephan

Detailing chief
24 jan 2012
656
103
38
Hasselt
Tijdens de eerste mooie dag van het jaar dit werkpaard eens aangepakt.
Auto is van een oude buurman en wilde er terug een beetje glans in.
Dit was ook de 1e auto die mijn vriendin mee heeft geholpen met polijsten dus wel een leuke ervaring voor ons 2.


Teasertje 50/50 :)
11.jpg



Specs;
Peugeot Partner / 220 000km / 2003 /
Volgens mij nooit een fatsoenlijke wasbeurt gehad (lak was op het dak op sommige randjes al weg door de zon). Hij heeft de peugeot trouwens nog maar net in bezit.

Gebruikte producten en stappen.

Natuurlijk begonnen met een testspot (megs m101,m205, Valet pro Purple Passion, menzerna en etc). De polish die perfect werkte was de Scholl S20 op een light cutting pad. Deze verwijderde alle oxidatie en meeste waskrassen. Ik ben natuurijk niet voor 100% gegaan ook omdat de lak echt wel dun was op sommige plaatsen.

Stappen;

Foamen met monello lance + Monstershine Cola
Wassen met Sonax Gloss Shampoo
Gekleid met G3 clay mitt en Megs Shampoo+
Alle kiertjes met een lichte apc van megs.
Banden met en velgen met Monstershine producten
------------------------------------------------------------------------
Scholl s20 met paw900/dap500 met light cutting pad. (8pads voor heel de auto door de oxidatie)
Meerdere lagen Meguairs m7 met het handje.
Laagje meguairs m26

Bandjes in Kenotek Plastic Shine
Trims in Auto Finesse Revive
Nagelopen met Kentok Showroomshine


Ik veegde juist de laatste band in toen de eigenaar terug toekwam. Was de eerste maal dat ik hem sprakeloos heb geweten :). Hij ging hem nu wel beter onderhouden met correcte producten.

Nu dan Plaatje bij het praatje;

De voorfoto's;
1.jpg


2.jpg

3.jpg
4.jpg




Hier was hij al aan de slag geweest met Action polish :) :)
5.jpg

7.jpg
9.jpg
10.jpg
8.jpg

12.jpg


Afgewerkt!

27.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
17.jpg
24.jpg
20.jpg
23.jpg
25.jpg
26.jpg
19.jpg
21.jpg


Indien vragen of teveel foto's dan hoor ik het wel !!

Grtz
Stephan
 
Zag hem gisteravond al op Facebook voorbij komen:) Erg mooi eindresultaat:cool: Dat zou zeker wel voor verbaasd gezicht gezorgd hebben haha;)
 
  • Leuk
Reactions: Stephan
Eigenlijk was het heel leuk samen. Zo snapt zij ook waarom we dit doen, Het resultaat!! Anders was het me ook nooit gelukt om dit op 1 dag te klaren.

Dit was mijn eerste unikleur auto sinds mijn 6j polijsten, vroeger mijn eigen golf nog gedaan met Commandant m4 :scream::p voor het hele detailgebeuren...
 
  • Leuk
Reactions: Altos
Net resultaat behaald, mijn ervaring met lakverwering is dat het snel zal terug keren en dat een coating "the way to go" is.
Maargoed dat is aan de eigenaar en zijn portemonee.. voor nu goed werk
 
  • Leuk
Reactions: Stephan
Schitterend resultaat! Bizar hoe een lak kan verweren wanneer je deze niet bijhoudt..
 
Bedankt iedereen, fijn om horen :).

Ja, een coating vrees ik dat er niet zal inzitten. Dit is echt het container autootje van hem. Puur werk. Hij heeft zelf een Insignia Sport Tourer OPC-line die ook op bezoek gaat komen met vermoedelijk een laag Cancoat :).

Ik heb hem aangeraden van hem wekelijks na te lopen met een spraywax en maandelijks te waxen... Hopelijk blijft het dan even mooi...
 
Ik heb hem aangeraden van hem wekelijks na te lopen met een spraywax en maandelijks te waxen... Hopelijk blijft het dan even mooi...
Een coating over je werkbussie kan wat overkill zijn, inderdaad. Het is nu zaak om hem minimaal in een wax te zetten om Uv-straling iets te blocken.

Pak voor zo'n werkbus een wax die lekker goedkoop is en prima een aantal maanden blijft zitten. Denk aan de Collinite 476s. Kost het de eigenaar 2 tientjes voor de wax en 2 tientjes voor wat doeken en applicators. Kan hij voorlopig mee vooruit.



Greetz
 
Mooi eindresultaat, well done.
Zelf vind ik dit hele leuke projecten om te doen (verkrijte lakken).
Voor en na is echt een wereld van verschil en je hebt echt eer van je werk.
Bij de laatste die ik deed stond de eigenaar perplex van het resultaat en ik kreeg een heel eerbetoon.