• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Roze opel vectra!! Oh nee nu is ie rood

vectraroels

Detailing rookie
22 jul 2010
174
0
Zaterdag een rode Opel Vectra gepoetst. Deze auto heeft altijd buiten gestaan. En is nooit echt gepolijst/gepoetst.
De lak was dus zwaar verweerd.
De Jongen had hem wel al een keer met commandant 4 behandeld, en dat was goed te zien. Overal zware swirls en krasjes. Want de auto was toen niet gewassen volgens het 2 emmersysteem en niet gekleid.
Dus begonnen met eerst de auto maar is goed af te spoelen, en met NXT gewassen.
Toen kwamen er flink wat lakfouten al naar boven.
- Swirls
- Krassen
- Hologrammen
IMG_0291.webp
kleien met de gele kompressorpad icm met inizio te gaan werken.
Natuurlijk dit pas besloten na een aantal testspots.
Na een dubbele hit, zag je de glans al goed terug komen.

IMG_0297.webp

Hierna ben ik gaan polijsten met de witte pad met de finale, gaf al een aarig resultaat maar was het nog niet helemaal.

IMG_0302.webp

IMG_0300.webp

IMG_0303.webp

Dus toen nog maar even doorgegaan met de groene pad en finale. Dit gaf uiteindelijk wel het gewenste resultaat.

Vervolgens heb ik van Chemical Guys de Top sealant gepakt. Je zag duidelijk dat hij de voeding even nodig had, want wat een onwijs mooie glans kwam er naar boven.

IMG_0306.webp

IMG_0311.webp

Uiteindelijk met Collinite 845 afgewerkt. Zodat de auto weer er lekker bij stond voor een tijdje. Gelijk hem maar dubbellaags neergezet.

IMG_0311.webp

IMG_0313.webp

IMG_0314.webp

IMG_0315.webp

IMG_0315.webp

De lak = weer meer rood!!
Alleen de trims kijk je heel raar op, of komt dat door de glans van de lak?
Wel afgeplakt?

Weer inderdaad een prachtig resultaat. Enkel Om deze reden zou ik een rode wagen kopen, want vind het dr nooit uit zien maar dat is puur mijn smaak! En wat die trims betreft: zijn deze dan echt afgebeten/afgebleekt als le ze niet aftapet met monelo producten? Of is het residu dat achterblijft en terug te verwijderen? Ik weet dat apc en daarna een van de betere trim restorers veel goedmaken. Maar blijf toch met mijn vraag zitten

heb ze bewust niet afgeplakt. Alle trims worden namelijk vervangen gaf hij aan. Binnen nu en een paar dagen. Had helaas geen goede foto's van voor de behandeling, maar hij is nu echt weer goed rood:D

Ja, jammer dat je geen foto hebt van hoe hij voor de behandeling was. Ik heb hier een roze Toyota Starlet staan. Ook aardig verweerd en krasjes enz...

Deze ziet er al goed uit. Als ik daar mee in de buurt kom, ben ik al blij. :)

had ze wel, maar kreeg ze iedere keer niet geupload. Beetje problemen met photobucket. Dus hier dan als nog de foto's van voor behandeling. Op de foto's is het niet onwijs goed te zien dat ie roze is helaas :S want de foto's waar het het meest roze op zit pakt ie steeds niet
IMG_0275.webp

IMG_0273.webp

IMG_0272.webp

Onthoud dat een camera-sensor erg gevoelig is voor rood licht. Mijn auto lijkt ook veel roder op de foto dan dat ie echt is. Dus het is inderdaad lastig te zien op een foto. Ook beeldschermen geven rood weer heel anders weer.

Hij lijkt wel te glimmen voordat je begon. Dat doet de mijne niet eens...:schaam

dat deed ie ook, omdat hij al een keer met commandant 4 behandeld is geweest, maar je zag vrij duidelijk de roze plekken er nog doorheen komen kijk maar goed naar het dak.
Of het verschil in de achterbumper en de zijkant van de auto zelf