• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

RSWagoneers collectie

RSwagoneer

Detailing rookie
1 jul 2009
26
0
Wat was het vroeger toch eenvoudig, een goede autoshampoo en een blik was en klaar.
Het ging waarschijnlijk fout bij het naar meetings gaan. Daar in kontakt gekomen met de Concours / Show'n Shine mannen en vrouwen.
Vandaaruit in aanraking gekomen met Autoglym en Mequiar's en waar het eindigt :-"
Maar genoeg gefilosofeerd... Niet gedacht dat ik al zoveel poetsspul verzameld heb :auw

Voor de tussentijdse snelle wasbeurt heb ik onderstaande in de auto liggen
P1010399s.jpg

P1010401s.jpg

en een deel van dit
P1010402s.jpg


Voor het uitgebreide werk heb ik dit
P1010394.jpg

Wat uitgepakt
P1010393.jpg

en
P1010392.jpg

bevat

En dit staat nog in de schuur, wordt nu minder gebruikt omdat ik toch de voorkeur geef aan de Poorboys spullen met nog wat Autoglym produkten
P1010398s.jpg


En dit zal waarschijnlijk nog niet het einde zijn, heb nog wat op mijn verlanglijstje staan

Grtz

Bryan
 
Mooie collectie, maar wat zit er nou in de krat bij de emmer? Is dat een knuppel of een pepermolen? :D
 
LB zei:
Mooie collectie, maar wat zit er nou in de krat bij de emmer? Is dat een knuppel of een pepermolen? :D

Hahaha,

Nee hoor, beide zijn fout :) . Het is een bokkepoot die ik gebruik voor de velgen te reinigen. Samen met de blauwe washmit kan ik zo de velgen ven buiten en binnen redelijk goed schoon krijgen .

Grtz

Bryan
 
Bokkepoot??? Ben benieuwd. Wil je het eens laten zien hoe je dat doet? Het reinigen van de binnenkant van de velgen blijft een lastig klusje. Wellicht heb ik wat aan jouw aanpak.
 
LB zei:
Bokkepoot??? Ben benieuwd. Wil je het eens laten zien hoe je dat doet? Het reinigen van de binnenkant van de velgen blijft een lastig klusje. Wellicht heb ik wat aan jouw aanpak.

Hoi,

Zoals gezegd gebruik ik een washmit en een bokkepoot. Bokkepoot gebruik ik vnl voor de binnen kant van de velgen ( behalve achterkant van de spaken van de velg ). Washmit voor de buitenkant en de stukken waar ik met de bokkepoot niet makkelijk bij kom.
Velgen doe ik eerst nat sprayen met water, daarna inspuiten met clean wheels of engine cleaner van Autoglym, dit goed laten intrekken inwrijven met bokkepoot en washmit.
Daarna afspoelen met veel water en drogen met de washmit. Hardnekkige Teer en oliespetters werk ik weg met Bug en tar remover van Autoglym .
Daarna de wheelwax van turtle opsprayen en afdoen, afnemen met washmit en klaar. Banden worden dan weer zwart gemaakt met de Hotshine van Mequiar's of de Tyre dressing van Autoglym.

Als de wintervelgen op de auto komen , worden de velgen nog eens goed gekuist ( liggen dan van de auto af) en ipv de vloeibare was krijgen deze dan een behandeling met een vaste velgenwax van Turtle. Zo houdt ik de zomer en wintervelgen in top staat ( mits ik geen stoeprandjes ed meepik :sob: )

Grtz

Bryan
 
Zucht,

Teveel tijd in kombinatie met het kijken naar wat topics hier hebben alweer voor een uitbreiding gezorgd.
Poorboy's drying towel, QD+ en APC en wat spuitflesjes voor verdunningen aan de kollektie toegevoegd.
Denk dat ik nu klaar ben voor een tijdje

Bryan