• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

( rubber) kit

unobarrenove

Detailing addict
6 aug 2010
68
65
Op mijn Alfa zitten stripjes die vastzitten met kit ( een soort rubber)
De stipjes zijn afgebroken en moeten vervangen worden , echter moet ook de kit verwijderd worden. Heb al geprobeerd om met een scherp mes de kit te verwijderen maar je schiet erg gauw uit met alle gevolgen van dien...
Vraag:...
Is er een "goedje " waarmee je de kit kan verwijderen zonder dat de lak beschadigd.??

Is niet echt n supermiddel voor. Wat wel meestal werkt is een beetje wasbezine aanbrengen en de kit ruw schrapen of schuren. Daarna met een fijn Stanley mes verwijderen.

Zat ik idd. Ook aan te denken.Meestal verzacht de stof dan ook. Daarna kun je alsnog kijken of wasbezine wat uithaalt. Wel zou ik de stof eerst goed ruw maken alvorens het snijden.

Misschien stickerverwijderaar - in de hoop dat het de kit verzacht en anders warm maken met een fohn en met flosdraad eronder door?

Heb je ook een foto ?

Misschien kan je ff onder en boven de strip afplakken en een houten/plastieken spie oid gebruiken om het meeste voorzichtig weg te schrapen :weetniet

Het overige kan je mogelijk dan met wasbenzine of WD40 deels wegkrijgen of een ander produkt voor zulk materiaal.

Ik denk niet dat je alles tot op het bot moet weghalen , de nieuwe kit heeft toch ook een bepaalde dikte en pakt dan toch ook op die oude ...al zal alles weghalen wel veel leuker werken achteraf.

Wat bij het verwijderen van type aanduidingen e.d. ook nog wel eens wordt gebruikt: föhn om de boel warm te maken, en vervolgens met bijvoorbeeld visdraad tussen letter en lak de kit 'doorsnijden' en dan later de lijmresten verwijderen. Mogelijk dat warmmaken en visdraad (of vergelijkbare draad) in dit geval ook de makkelijkste methode is.

Hierbij dus een plaatje van de strip...De strip is dus al verwijderd echter is er een Kit rand over gebleven
8590423546_94ec69dea1_m.webp

8589337279_a9ffe16942_m.webp