• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rubber matten behandelen

Donovan

Detailing guru
27 okt 2019
197
135
Hoi!

Voor het eerst in 5 jaar heb ik maar eens rubber matjes gekocht voor in de winter. Ze werken echt perfect en zijn met een borstel en wat APC perfect schoon te krijgen.
Nu wil ik ze weer wat frisser (diep zwarte kleur) maken. Wat is een goed product voor op de matten zonder dat het een glibber bende gaat worden? :)

Ik ga er maar niet aan beginnen om mijn Meguiars Tire shine aan te brengen haha.

Dankjewel!
 
  • Leuk
Reactions: Rednose
Persoonlijk zou ik matten in een lekker vettige dressing zetten. Niet dat het dan vettig aanvoelt, maar producten op waterbasis willen vaak minder lang blijven zitten en vlekken bij teveel contact met water. :D

Natural Look is mijn go-to dressing voor het interieur en als je dit al hebt staan, kan je het hier ook prima mee proberen.
 
ik zou elk geval geen Gyeon Tyre gebruiken.
een maatje had dat wel gedaan maar ik kwam bijna zijn auto niet meer uit..
 
Ik heb een rubber lekmat in de kofferbak. Deze zet ik ook op zijn tijd in de dressing maar ik zou alleen water gedragen dressings toepassen en ook niet te lang laten drogen. Natural Look is een hele goede ervoor. Licht insmeren en afnemen met een doekie. Ik deed dat erg lang niet. Het resultaat was een erg mooie glimmende mat maar ooh zoo tering glad. Alles (zelfs erg zware antislip dingen) ging van links naar rechts snollebolleke stijl
 
  • Leuk
Reactions: Donovan
Ik heb ooit de rubbermatten in vrouwlief der auto, om ze weer "netjes" te krijgen, ingespoten met een spuitbus ( bedoeld voor autobanden ) van de Action.
Deze gebruikte ik wel eens om de autobanden weer netjes te laten glimmen... Ik had op dat moment niets anders!
En ik kan zeggen... Ze waren weer hééél netjes van kleur, glommen heerlijk, maar ze waren nog gladder geworden als een ijsbaan!!!! :joy::joy::joy::joy:
Een beetje hetzelfde als @Ric325i aangaf, ze had wat moeite om weer uit de auto te komen!
 
  • Leuk
Reactions: Timm, Brad en RoyR
Links naar rechts snollebolleke stijl hahaha!
Ik heb ooit de rubbermatten in vrouwlief der auto, om ze weer "netjes" te krijgen, ingespoten met een spuitbus ( bedoeld voor autobanden ) van de Action.
Deze gebruikte ik wel eens om de autobanden weer netjes te laten glimmen... Ik had op dat moment niets anders!
En ik kan zeggen... Ze waren weer hééél netjes van kleur, glommen heerlijk, maar ze waren nog gladder geworden als een ijsbaan!!!! :joy::joy::joy::joy:
Een beetje hetzelfde als @Ric325i aangaf, ze had wat moeite om weer uit de auto te komen!

Ik heb ooit op mijn scooter de treeplank ingespoten met soortgelijk spul van de A-C-TION. Iets van een siliconen bumperspray oid. Man man man... Ging ik hoor... spek glad die zooi. Bleef onder mijn schoenen zitten, dus ik stopte bij een stoplicht en donderde zo om haha
 
Inmiddels 1 matje schoongemaakt en behandeld met de Poorboys. Maaaarrrr... Toch wel een beetje glibberig hoor.
Het lijkt ook alsof mijn matjes niet echt rubber zijn, ze voelen wat meer plastic aan.
IMG_20191120_145755.jpg
IMG_20191120_150817.jpg
 
Heb inmiddels de mat opnieuw behandeld met wat APC. Toen waren ze niet meer zo glad gelukkig. Heb de dressing opnieuw aangebracht en even later nog afgenomen met een vochtige mf doek. Helaas blijft de mat nog te glad voor mijn doen. Heb hem opnieuw schoongemaakt met APC. En laat het lekker hierbij :)
 
  • Leuk
Reactions: Istnogferarie