• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rubbers en kunstofdelen schoonmaken/ beschermen.

Patrick993

Detailing rookie
30 mei 2010
14
0
Poetsvrienden,

Ik heb onlangs twee volvo's schoongemaakt en nu zag ik dat er resten poetsmiddel op de rubbers/ kunstofdelen zitten. Mijn vraag is; hoe kan ik dit het beste weg krijgen?

Alvast bedankt!
 
Hiervoor kan je APC gebruiken en een zacht borsteltje (bijvoorbeeld de slide lock brush van meguiars).

De verdunning ff aanpassen aan de mate van vervuiling, begin zo verdund mogelijk en ga dan steeds sterker afhankelijk van het resultaat.
Voor sommige hardnekkige resten heb je kans dat je zelfs een produkt zoals Meg's Super Degreaser (1:4 bijvoorbeeld) moet gebruiken.

Ook het Action Wondersponsje is hier de laatste tijd een "hot" item als artikel om restanten van trims weg te halen...
 
rubbers voeden doe ik met vaseline werkt zeer goed. Trek goed in als je rubbers droog zijn.