• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

rubbers voeden en beschermen

omer

Detailing rookie
30 mrt 2009
57
0
Beste forumleden,
heb jullie advies nodig om mijn rubberen delen aan mijn auto (mb a-klasse 170cdi) mooi laten blinken en beschermen.denk aan rubbers bij de ruiten.
alles wat ik tot nu toe heb geprobeerd heeft niet geholpen.
ik heb namelijk volgende produkten geprobeerd;
poorboys naturel look,
poorboys trim restroyer,
black wow,
meguiars trim .....,
sonax ....,
en nog wat meer....
bedankt en wacht op jullie reacties
de groeten
omer

Ik heb de Poorboys gebruikt op de Jaguar, de Knaus caravan, een Ford Transit, een peugeot 807 en een VW bus en in alle gevallen terekt het er mooi in.
Wat wel belangrijk is, is om ze van tevoren goed schoon te maken.

Benieuwd hoe jouw werkwijze is, en wat je precies niet bevalt.
Niet op zijn minst omdat er in oktober een nieuwe MB A in de familie komt.

Hans

Ik denk ook dat goed reinigen cruciaal is, alvorens een voedend product op te brengen.
Aan je lijstje te zien staan er een paar serieuze en goede bij, dus zou het niet aan de voorbereiding kunnen liggen misschien? (Dat hoop ik natuurlijk voor je, want dan gaat het dus zeker lukken).

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem, vandaar dat ik dit topic even een nieuw leven in blaas. Ik ben in het bezit van een Jetta MK2 (1991) waarvan de raamrubbers niet echt meer super zijn. Ze zijn gelukkig niet uitgedroogd maar geven flink af tijdens een wasbeurt en in de hoekjes begint het al een beetje groenig te worden. Ik wil deze rubbers weer graag flexibel, zwart en vooral ''viesvrij'' maken. Ook heb ik het gevoel dat de rubbers niet 100% afdichten met de ramen.

Zou iemand voor mij een kleine stappenplan kunnen maken hoe ik dit het beste kan aanpakken? Hoe maak je de rubbers eerst schoon (schuursponsje, dreft, ..?) hoe voed je ze en waarmee is het goed te beschermen? Ik zie op dit forum vele stappenplannen voor de lak zelf, maar helaas worden de raamrubbers (vooral voor oudere auto's) nogal eens vergeten.

Ter illustratie:
[MOD]Foto niet meer beschikbaar[/MOD]

Laatst bewerkt door een moderator:
zoekfunktie :

"Zojuist al het zwart plastic/rubber met apc (1:5) schoongemaakt, kwam een hoop troep af want was nooit eerder gedaan."

Ik denk ook dat je je best ff concentreert op de rubbers alleen , en deze goed proper maakt alvorens er vanalles op /in te smeren.

Met een paar verfborstels kom je al een eind(desnoods de haren inkorten voor een beetje meer wrijvingskracht,maar niet overdrijven)

Ikzelf neem de spray van Mothers voor plastc-vinyl-rubber(30 dagen lang ok )

https://www.Carclean.com/product/Mothers_Wax/Protectant__Rubber_Vinyl_Plastic__710ml_05324_100204

Danny

misschien eens 1 stuk echt goed poetsen en behandelen alvorens heel de auto te doen:-"

Je kunt het wel mooi met APC schoon maken, maar is het dan niet zo dat dus het gedeelte rondom de rubbers waar evt. wax en dergelijke op zit aangetast wordt en je dus op die plaats opnieuw zult moeten gaan waxen??

Als ik het me goed herinner gebruikt dennis de provision rainclear gel voor zn raamrubbers bij de leon. Daar werkte ook niks op, je zou dat is kunnen proberen.

Natuurlijk zal je opnieuw moeten waxen , maar het gaat hier om de rubbers: moeten ze proper worden of niet??:-"