• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Rubberstrepen op de Motorkap

FredFR1908

Detailing chief
17 mrt 2016
171
85
30
Zutphen
Detailers,

Een vriendin van ons heeft op de snelweg stukken rubber van een kapot springende vrachtwagen band op haar motorkap gekregen. Het lijken geen krassen maar ik wil de motorkap eerst eens goed schoonmaken voordat ik een conclusie trek over eventuele kosten. Waarmee zou ik dit het beste kunnen schoonmaken?
Zou dit weggaan als je de motorkap kleit? Of moet ik de motorkap met een, bijv. TAR van Gyeon, behandelen?

Ik heb twee foto's toegevoegd, het is licht voelbaar en je merkt echt dat er iets op de lak ligt. De motorkap is niet trouwens schoongemaakt met water en shampoo om te kijken of het ergste al weg zou gaan. Het is niet een volledige wasbeurt.

Hoor het snel van jullie. En alvast beste wensen voor de lezers!
 

Bijlagen

  • e5113e48-9f5c-43b9-9c6f-78a83d0c5b76.jpg
    e5113e48-9f5c-43b9-9c6f-78a83d0c5b76.jpg
    132,6 KB · Weergaven: 154
  • 701ce722-c6ff-4a5a-9e63-2d043c562fb5.jpg
    701ce722-c6ff-4a5a-9e63-2d043c562fb5.jpg
    105 KB · Weergaven: 207
De meeste rubbersoorten lossen op in Groene zeep (voor de Zuiderburen Bruine zeep)
Als dat niet helpt - het rubber is mogelijk heet geweest - dan zou ik inderdaad teerverwijderaar proberen.
Weken met NaturalLook zou een derde optie zijn, beetje op een keukenpapiertje en dat op de plek plakken.

Edit; bedoeld is om de Groene zeep als klodder aan te brengen en de tijd te geven om op het rubber in te werken.
Dus niet de zeep gebruiken als een soort van polijstmiddel
 
Laatst bewerkt:
Pas op dat ze niet gaan schrobben met groene zeep en een vinger op enkel dat plekje.
Zelf zou ik tar&glue proberen en als tweede klei.
 
Jaren terug had m'n nichtje een achterbumper waar een andere auto te kort langs gereden was, die andere auto had zo'n rubber beschermstrip op de bumper, waardoor er een zwarte rubber veeg op haar witte achterbumper zat. Met een paar keer kleien voor 95% weggekregen, en vervolgens met een paintcleaner op een handpad helemaal weg.

@FredFR1908 Op je foto's is vooral de reflectie zichtbaar, omdat de camera daar op scherp heeft gesteld. Als je een stukje tape van een contrasterende kleur naast de plek plakt die je in beeld wil brengen, stelt de camera scherp op het contrast tussen tape en lak, en wordt dus op de lak scherp gesteld (en dus veel betere foto).
 
Thanks @Cordoba, ik zal dit aan hun doorgeven. Ik heb de foto's namelijk niet gemaakt. Ik ben daar pas in het nieuwe jaar weer dus zal dan het een en ander eens van dichtbij beoordelen ook. Iedereen bedankt voor de tips en mogelijkheden. Het zou dus goed kunnen dat het gewoon te verwijderen valt.
 
Update:

Gisteren gekeken naar de "schade" op de motorkap. Het zijn lichte krassen. Na het twee keer grondig reinigen waren de meeste vuilen weg. Waarna we hem 1 maal gekleid hebben en met de hand 1 maal hebben gepolijst. De krasjes zijn nog niet helemaal weg maar ik heb besloten in overleg om hier verder niks meer aan te doen. Er zitten namelijk ook nog wat steenslag putjes. Daarnaast zal de auto in verkoop gaan en als ik de motorkap alleen doe zou ik de gehele auto moeten behandelen. Dat wilde de eigenaar niet dus we laten het voor hierbij. (Foto's zijn van na het wassen en voor het kleien en polijsten, daarna vergeten foto's te maken)

Mijn mening hierin heb ik niet overwogen omdat ik niet kan oordelen over hoe de eigenaar met zijn auto om wil gaan. Heb wel lekker de gehele auto goed gewassen dus die ziet er wel weer blinkend uit.
 

Bijlagen

  • 0011.jpg
    0011.jpg
    216,3 KB · Weergaven: 66
  • 0012.jpg
    0012.jpg
    210,5 KB · Weergaven: 60
  • 0013.jpg
    0013.jpg
    215 KB · Weergaven: 61
  • Leuk
Reactions: Jansen en RedCat