• Carclean.com - The Car Care Shop

Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

• Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruitenwisser schoonmaken

Timon

Detailing guru
17 jun 2008
522
120
Ik heb een probleem met de linker ruitenwisser die precies op het dode punt van het wissen een grijzige streep achterlaat op mijn voorruit. Dit is in principe makkelijk te verwijderen met een glas reiniger maar het blijft terug komen.
De wissers zijn nog geen jaar oud dus dat is niet het probleem. Het probleem is onststaan nadat voor de vijfde keer in twee jaar tijd de voorruit is vervangen. De eerste keer ivm schade en de overige vier keer garantie ivm loskomende achteruitkijkspiegelsteun. Tussentijds hadden ze ook mijn ruitenwissermechanisme gesloopt (jaja de prutsers zijn de wereld nog niet uit :poop: )
Nu werkt alles naar behoren behalve dus die vieze wisser. Nu was mijn vraag, waar maken jullie de ruitenwisser mee schoon? Of behandelen jullie je ruitenwisser mee? Normaalgesproken maakte ik alleen de ruit schoon en mechanisch even snel de wisser maar besteedde er tot nu toe weinig tot geen aandacht aan de wisser zelf.

Laatst bewerkt:
  • Verbluft
Reacties: RoyR
Zou eerst het probleem oplossen.
Die zit dus in het rubber van de ruitenwisser.
Als het mogelijk is om de ruitenwisser er af te halen zou ik dit eerst doen.
Dan kun je dan zien of er iets zit wat er niet hoort.
Je kunt dan gelijk de voorruit goed schoonmaken.

Heb je misschien een ruitenwisser van een ander merk

Ik snap dat de makkelijkste oplossing is, nieuwe ruitenwissers kopen. Ik wil echter eerst eens kijken wat ik er aan kan doen voordat ik tot aanschaf nieuwe ruitenwissers overga. Ruitenwissers zijn al jaren van Bosch. Ansich gewoon prima wissers op die vervuiling na dus.

@GeBas ik heb nog Switsal billendoekjes liggen. Die zal ik eens proberen. Tire cleaner heb ik wel gehad maar kreeg er een beetje een APC gevoel bij. Daarom na een lege fles geen nieuwe meer aangeschaft maar banden wederom gewoon met APC schoongemaakt.

• Leuk
Reacties: Ric325i en GeBas
Ruitenwisser eerst schoonmaken met een toetenpoetser of billendoekjes is een goeie, dan Prep of EX en dan Gyeon Repel/View aanbrengen op de ruitenwisser. Werkt voor mij goed.

Ik vraag me af of het probleem echt in vuil op het rubber zit, of in het mechanisme omdat het blijkbaar alleen optreedt bij het eind van de wisserslag. Kan het zijn dat wisser of wisserarm is verbogen, waardoor het rubber niet in de juiste hoek op de ruit staat? Bij het dode punt draait de bewegingsrichting om, en klapt ook het rubber om, als dat rubber op het eind in een iets andere hoek staat, kan dat net het probleem verklaren.

Probeer eerst een nieuwe wisser. Ik vervang ze vaak al binnen een jaar omdat ze strepen trekken.
Ook die goedkope blauwe ruitensproei-waasgever vervangen voor Autoglym Screenwash icm osmose water.. ik kan prima doen met 1:30. En geeft geen waas.

• Leuk
Reacties: Altos
Even los van eerdere tips ,ik haal na een wasbeurt ff een stuk t shirt +glasreiniger langs de ruitenwisser om zo het rubber schoon te maken er kan best wat vervuiling opzitten. Ik zeg niet dat dat je issue op zal lossen maar hij is dan wel een stuk schoner