• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Voorruit eet ruitenwisser

Kasper

Detailing rookie
26 jan 2024
7
15
Beste mensen, ik heb een rav4 (2016) waarvan de voorrruit ruitenwissers eet. een nieuwe ruitenwisser (bestuurders kant) blijft hooguit een maandje of 3 goed en begint dan strepen achter te laten. Ik heb de ruit al eens met mequire klei onder handen genomen maar het probleem blijft. Iemand een beter idee dan klei? Ik heb geen polijst machine dus als het polijsten wordt dan moet ik dan uitbesteden.
bedankt voor het meedenken!
 
Voorruit een keer goed reinigen/polijsten met Autoglym Glass Polish of met Glaco Glass compound. Kan gewoon met de hand.
 
  • Leuk
Reactions: Ester
@MTyn , ga ii proberen, zodra het wat warmer wordt. Denk dat het wassen/kleien/polish gaat worden. Als de ruit dan nog steeds mijn wisser op eet zit er niets anders op dan te wachten op een steentje op de voorruit. Nu kan dat wel even duren. De auto is 8 jaar oud en nog geen sterretje te bekennen (afkloppen). De ene auto is er duidelijk gevoeliger voor dan de ander.
 
Vaak ligt het niet aan de wissers maar de gladheid van de ruit zelf.
Wassen, Kleien, polijsten (en helemaal als je daarna iets van Clearvue ofzo doet) werkt vaak fantastisch.

Voor wat betreft de sproeiervloeistof heeft @RedCat gelijk. De al 1:1 gemengde W5 vloeistof was ik gisteren zó zat dat ik het tankje in 1x heb leeggesproeid.. en thuis heb afgevuld met puur osmose water. Veel en vaak sproeien met water of hele lichte verdunning bevalt me tot nu toe beter dan een smerige ruit proberen schoon te maken met een schuimend of alcohol ruikend iets.
 
totdat je tankje bevriest en scheurt @MTyn
Ik heb liever ook geen meuk / alcohol op mn ruiten, maar dat zorgt ook voor vorstbestendige mix in je tankje....
 
  • Leuk
Reactions: Cordoba
ik zou na het kleien hem polijsten met autoglym glass-polish en de oranje monello handpad.
Als het dan nog niet goed is Turtle clearveu er op smeren, dan heb je ruitenwissers niet meer nodig :)

~clearveu zou ik er sowieso op smeren....
 
  • Leuk
Reactions: Jansen en Ester
Gebruik zelf de Glaco compound + glaco dx. Maak de wisserbladen schoon met spray and wipe, geen gestuiter, enkel lof. Daarnaast de Autoglym ultimate screenwash 1:2 tijdens de wintermaanden. Je ruiten een stuk gladder maken zal enorm helpen @Kasper
 
totdat je tankje bevriest en scheurt @MTyn
Ik heb liever ook geen meuk / alcohol op mn ruiten, maar dat zorgt ook voor vorstbestendige mix in je tankje....
Klopt maar zag dat het de komende week niet meer onder nul komt dus durf het wel aan.
 
@Kasper Gebruik je de originele of Toyota Opti-fit ruitenwissers? Beide zijn namelijk erg ruk en vegen al snel voor geen meter meer. De gewone 'ouderwetse' ijzeren ruitenwissers van Denso bijvoorbeeld werken het best. Ik spreek uit ervaring
 
  • Leuk
Reactions: MTyn
Mee eens, de Denso ruitenwissers zijn ook hier favoriet. Naast de stalen zijn er ook nette hybrids (met kap) en van die flexidingen.
 
  • Leuk
Reactions: NathanCelica
Ik gebruik inderdaad Denso ruitenwissers, alleen niet voor de achterruit, want die hebben ze om de een of andere reden niet. Ik ga binnenkort de voorruit nog een keertje kleien en dan met autoglym o.i.d. er achteraan. Hopelijk lost dat wat op. De ruitenwisser moet ik dan natuurlijk ook nog even vervangen. Apk is in juni, dus zodra het een beetje weer is buiten ga ik aan de slag. Dank jullie wel allemaal voor de input
 
Alleen kleien en de ruitenwisser schoonmaken heeft het verschil niet gemaakt. Volgende poging is Glaco compound maar dat heb ik nog niet in huis.