• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

ruitenwissers

jeffrey rallye

Detailing rookie
29 sep 2008
1.848
0
ey,

zit al een tijdje te denken over de ruitenwissers!?
hoe maken jullie die schoon?
of alleen afspuiten de ruitenwissers??

gr jeffrey
 
Soms even met wat APC en een microvezeldoek.. Maar normaal gewoon even langs gaan met shampoo + washmitt ,terwijl je de wagen wast.
 
Zo ook hier: tijdens het wassen met de washitt er langs en bij het afdrogen al een van de laatste onderdelen ook even met de droogdoek. Bij de afwerking ga ik met de trim restorer nog even over de bovenkant heen (dus niet op het contact stuk met de ruit). Dan ziet het er allemaal weer strak uit.
 
oke' mooi zo :) :)^
krijg er dan vaak zo zwarte streep van af.. :auw maja..
nee niet zelf op de ruitenwisser doen jah.. :auw
alleen het kunstof van de arm zeg ma jah dat wist ik wel.. ;)
 
ik heb het idee dat mijn ruitenwissers naarmate ik ze inspuit met APC wat poreus worden. ik heb ze net 10 maandjes op mijn auto zitten en ze zijn wel aan vervanging toe ( vind ik )
 
Ik doe op het eind m'n hand meestal even in de emmer en ga er met de vingers een keer langsop voordat ik de auto afspoel.

APC is ontvettend toch? Dan is het voor mij ook logisch dat als je blijft ontvetten dat het na een tijdje poreus word.

Maar ruitenwisservloeistof (te sterk aangemaakt) en ruitontdooier helpen ook niet echt.

En ik weet niet of je rain-x vaak gebruikt, maar als ik zie hoe snel mijn pad aangetast wat moet het ook haast wel iets met je ruitenwissers doen.
 
dit topic ook even gebruiken ,^^

Zat deze middag bij m'n grootouders en die vertelde me dat ze last hadden van hun ruitenwissers die piepte (net nieuwe laten steken van Bosh) ze piepte vooral bij het terugkomen/neerkomen van de wissers. Ze hadden hun vorige wissers laten vervangen omdat ze hetzelfde probleem hadden. Ook zit er sinds 2maand een nieuwe ruit in :s maar het probleem blijft zich voordoen.. Iemand raad?

Thx alvast ;)

Vince
 
En daarna een hit met ssr 1 op een witte pad :ja en dan e.v.t sealen met Rain-x