• Carclean.com - The Car Care Shop

    Welkom op het forum van Carclean.com! Carclean.com is dé shop voor autopoetsmiddelen. En hier op ons forum vind je antwoorden op al je (poets)vragen.

    Ben je op zoek naar autopoetsmiddelen en wil je deze aanschaffen? In onze Carclean.com webshop vind je het grootste assortiment car care producten van de Benelux.

    • Unieke speciaalzaak in autopoetsmiddelen
    • Advies op maat door vakkundige medewerkers
    • Ongekend groot assortiment
    • Voor 21.00 uur besteld, dezelfde werkdag verzonden!
    • Makkelijk betalen: iDEAL, Credit Card, Mister Cash

Ruitenwissers

gcvanwerd

Detailing rookie
9 sep 2009
71
0
Hoi allemaal.

Ik heb al 5 maanden het probleem dat de ruitenwissers van onze Seat Leon facelift 2010 over de ruit stuiteren en herrie maken en alleen bij het omhoog gaan is dat het geval . Bij constant wissen is het zowel binnen- als buiten de auto goed te horen en wordt ik er helemaal gek van. Zemen zijn al een keer vervangen en de motoren zijn goed na meting aan de VAGCOM. Ook zit er geen merkbare speling in de armen ( lijkt me ook sterk bij een nieuwe auto ).Achterwisser hetzelfde.
Ik heb al van alles geprobeerd van detailer tot Glasscrub, het probleem blijft helaas..:eek:
Iemand nog tips ????
Alvast bedankt voor het meedenken. :cool:
Groeten Gert.
 
Toen wij de A2 destijds kochten hadden we hetzelfde probleem, zo erg dat de ruitenwisser gewoon over het raam stuiterde. De dealer heeft toen de ruitenwisserarm opnieuw gemonteerd, en afgesteld. Probleem was toen verholpen.
 
Heb je flatblad wissers of zijn het de conventionele?
Heb je al eens de provision rain repellant op de ruit gedaan? Dat gaf bij mijn voorruit, als bijkomend resultaat, dat mijn ruitenwissers muisstil werden. Naast het feit dat de druppels gewoon van de ruit geleden vanaf een 50 km per uur.
 
Dat ga ik dan maar eens voorstellen. Er moet nog een Injen geplaatst worden en dan kan meteen dit probleem meegenomen worden. Maar ik wil graag zelf een beetje meespeuren naar de eventuele oorzaak.

Mik: ik heb de flatbad wissers erop zitten. Ik heb alleen de Glasscrub nog maar geprobeerd, maar zoals gezegd maakt de achterwisser ook wel eens herrie en dat was gisteren met die regenval erg irritand. Alvast bedankt voor het meedenken. :)^
 
aerotwins even om hoog zetten,ramen af doen met thinner,daarna glasscleaner goed navrijven opboenen en,provision rain reppellent aanbrengen!!en natuurlijk de ruitenwisser weer op het glas plaatsen:D
 
Stuiteren is het gevolg van weerstand tussen wisser en raam.
Schoonmaken van het raam kan de weerstand verhogen zeker als de wisers nieuw zijn (meer draagvlak)
Repellant oid maakt de ruit gladder, de weerstand minder, dus ook minder kans op stuiteren.
Wissers worden stiller, je hoort eerder de druppels botsen. :roll

Hans

Edit, glasscleaner na thinner is overbodig als het om gewone vervuiling gaat. Thinner vervangen door alcohol (minder risico voor de lak) tenzij je een vervuiling hebt die speciaal om thinner vraagt.
 
gewoon je armen van je ruitenwisers even afstellen ,dit is makkelijk zelf te doen met een bahco.

vergelijk het met een vloertreker onder een bepaalde hoek veegt die ook niet lekker
 
Dank je wel voor deze tip. Er was hier nog iemand die vertelde dat dat misschien de oorzaak is. Nemen we mee als ie naar de garage gaat. Super ! :cool:
 
2de post:

Toen wij de A2 destijds kochten hadden we hetzelfde probleem, zo erg dat de ruitenwisser gewoon over het raam stuiterde. De dealer heeft toen de ruitenwisserarm opnieuw gemonteerd, en afgesteld. Probleem was toen verholpen.

Staat trouwens ook altijd op de too do list van de monteur: controleren op 'bibberen' van de wissers. Althans bij de VAG dealer dan.